Swedbank support kräver mobiltbankid?

Permalänk
Avstängd

Swedbank support kräver mobiltbankid?

Hej!

Har precis gjort en fabriksåterställning av min mobil.
Försöker sätta upp mobiltbankid men lyckas inte står:
"Bilblioteket som behövs för QR läsning saknas, felet kan bero på att play tjänster inte är färdiga med hämtning av de nödvändiga filerna ännu. vänligen försök senare igen "

Allt är uppdaterat.
Försökte ringa support, får till svar "öppna ditt mobilabankid och ange din säkerheteskod"

Någon som har en lösning?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Vad är det för mobil egentligen?

Permalänk
Medlem

Du lägger ju till ett mobilt ID via swedbanks hemsida och där får du en kod som du ska mata in i bankid appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Hej!

Har precis gjort en fabriksåterställning av min mobil.
Försöker sätta upp mobiltbankid men lyckas inte står:
"Bilblioteket som behövs för QR läsning saknas, felet kan bero på att play tjänster inte är färdiga med hämtning av de nödvändiga filerna ännu. vänligen försök senare igen "

Allt är uppdaterat.
Försökte ringa support, får till svar "öppna ditt mobilabankid och ange din säkerheteskod"

Någon som har en lösning?

Har du ingen bankdosa så du kan göra nytt bankid?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

@robalm:
Låter som något mkukvarufel, uppdaterat mjukvaran?
Mobilt bankid kräver ju först beställning av mobilt bankid från Swedbanks hemsida, vilken kräver inloggning med säkerhetsdosa.
Har du ingen säkerhetsdosa får du nog besöka ett kontor. Kan du inte besöka ett kontor, får du nog vänta tills du kan 🙂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elixyr:

Du lägger ju till ett mobilt ID via swedbanks hemsida och där får du en kod som du ska mata in i bankid appen.

Jag får upp en QR kod när jag beställer som jag ska använda via mobila bankid't

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Har du ingen bankdosa så du kan göra nytt bankid?

Jo det måste man ha när man beställer, och det har fungerat utan problem tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milkab:

@robalm:
Låter som något mkukvarufel, uppdaterat mjukvaran?
Mobilt bankid kräver ju först beställning av mobilt bankid från Swedbanks hemsida, vilken kräver inloggning med säkerhetsdosa.
Har du ingen säkerhetsdosa får du nog besöka ett kontor. Kan du inte besöka ett kontor, får du nog vänta tills du kan 🙂

Nä bara gjort en återställning.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

@robalm:
Se vår lista med frågor och svar om Mobilt BankID. Vill du få personlig hjälp över telefonen? Varmt välkommen att ringa oss på 0771-97 75 12

Ringer du det numret?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av milkab:

@robalm:
Se vår lista med frågor och svar om Mobilt BankID. Vill du få personlig hjälp över telefonen? Varmt välkommen att ringa oss på 0771-97 75 12

Ringer du det numret?

Tack
Nu kunde jag beställa i alla fall (med kod metoden) dock konstigt att inte QR fungerade, har alltid fungerat förr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får du samma felmeddelande om du provar appen Barcode Scanner?

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tack
Nu kunde jag beställa i alla fall (med kod metoden) dock konstigt att inte QR fungerade, har alltid fungerat förr.

Har ominstallerat flera androidtelefoner de senaste dagarna och fått samma meddelande, det löser sig genom att vänta ett tag, köra lite uppdateringar och sedan starta om. Lite drygt är det allt, men det har fixat sig efter en timme ungefär.

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elklazor:

Har ominstallerat flera androidtelefoner de senaste dagarna och fått samma meddelande, det löser sig genom att vänta ett tag, köra lite uppdateringar och sedan starta om. Lite drygt är det allt, men det har fixat sig efter en timme ungefär.

Ja QR fungerade igen dagen efter.

Visa signatur