Vi bygger lyxig speldator till FZ med Gigabyte Aorus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001

Jag vill också vara polare med Gigabyte och Intel!

Men hörrni, borde ni inte koppla ESD-mattan till jord?

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av DasIch:

Jag vill också vara polare med Gigabyte och Intel!

Vilken jord? </trollning>

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018

Är FZ-Calle smyggöteborgare?

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 3900X | CPU-kylare: Corsair iCue H150i RGB PRO XT | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av DasIch:

Hörru, ESD-mattor ska inte kopplas till jord, de ska kopplas till det man arbetar med,
målet är att undvika potential-skillnader mellan en själv och det man arbetar med.

Dator: Louqe|3900xt|2080ti|64GB|2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Mindfighter:

Hörru, ESD-mattor ska inte kopplas till jord, de ska kopplas till det man arbetar med,
målet är att undvika potential-skillnader mellan en själv och det man arbetar med.

Skadar inte att jorda dom, framförallt inte om inte alla komponenter man ska använda får plats på mattan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Mindfighter:

Det är standard att jorda enligt ESDA, ANSI, ISO med flera.

Trädvy Permalänk
Chefredaktör, FZ
Carl Johansson-Sundelius
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av cyklonen:

Är FZ-Calle smyggöteborgare?

Haha, kanske i sinnet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2016

GPUn med de mest imponerande RGB effekterna på marknaden och ni väljer att montera det horisontalt. Skäms på er sweC.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2017

Tummen upp för en vinklad 24-pin connector 👍😁👍

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Dreijer:

Svängig musik @Ozzed.

Yes!

@ozzed, 8-bit groove king

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| AMD Ryzen Threadripper 1950X Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 4x8GB 3200 C16| OCZ ZX 1000W| ASUS GTX 1070 Ti Strix| Philips 328E9FJAB/00| Debian Sid| KDE 5.x|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2013

Ang. jordning och esd har ju vi ju redan denna utmärkta artikel https://www.sweclockers.com/artikel/18813-esd-eller-elektrost...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av sAAb:

Yes!

@ozzed, 8-bit groove king

Tack och bock

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook. Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Sep 2008

Intressant fråga som ställdes, första datorn.
Min första dator var en C64 med bandspelare.
Min första dator med Windows var en Cyrix 150Mhz PR200, 64MB EDO Ram @ 66Mhz, S3 Virge 2MB och en 1.5GB HDD @ 3200 rpm(tror det var 3200rpm..inte helt säker på om mitt minne stämmer) samt en 12x CD rom. Köptes 1997.