Bredbandshastighet, långsamt först -> sen snabbare (COMHEM)

Permalänk
Medlem

Bredbandshastighet, långsamt först -> sen snabbare (COMHEM)

Är det normalt, att nedhastigheten för bredband (COMHEM 600/50 mbit i detta fall) funkar så att det går långsamt först för att sedan rampa upp och gradvis gå snabbare och snabbare, tills den tillslut når ca 600 mbit?

Permalänk
Medlem

@HawkEye: Pratar du om att göra bredbandskollen flera gånger eller en torrent?

Permalänk
Medlem

@kissekotten4: detta är när jag testar min internetuppkoppling via t ex bredbandskollen

Permalänk
Medlem

det är vad testet säger när du får resultatet som är ditt resultat.
eller går det långsamt första testet, för att gå snabbare å snabbare desto fler test du kör?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Så brukar de se ut när jag testar min hastighet. Den rampar upp tills den når max hastighet.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@HawkEye: Vilken tidsrymd pratar vi om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

@HawkEye: Vilken tidsrymd pratar vi om?

TS pratar om att hen kör ett test mot bredbandskollen och i början på det unika testet så går det i början långsammare för att i slutet vara uppe i full fart. Så som det är för alla andra också. Alltså inget konstigt.

Permalänk
Medlem

@ToddTheOdd: Det gör han säkert, jag missuppfattade det som om han gjorde flera tester.