Enheter upptäcks inte via USB-portarna.

Permalänk
Medlem

Enheter upptäcks inte via USB-portarna.

Mina externa hårddiskar,digitalkamera,mp3 spelare kommer inte upp när ja sätter in den i usb:n på datorn,de har funkat förr men nu händer inget,ominstallera datorn igår men de hjälpte inte ??!!

Rubrik förtydligad från "Extern hårddisk" /Vzano - Mod
Permalänk

Har du testat fler av datorns USB-portar?
Har du kollat så det inte är skräp i porten?

Permalänk
Medlem

provat alla portar,inget händer,om de e skräp i porten hur får man bort det då,de vet ja inte om det e 😥🙂

Permalänk

Du ser om det är smutsigt, då kan du prova med en mjuk tandpetare i plast för att försöka få bort. Funkar andra saker i datorns usb-portar?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

ta bort USB-drivrutin och återinstallera igen - det är ganska många av dom sista påtryckta windowsuppdateringar som just knasat med drivrutiner för perferienheter inklusive USB-enheter.

gissar att man hållit på med tätande av säkerhetsproblem men får inte med att alla drivrutiner måste bytas eller initieras om med ny ominstallation automagiskt innan dessa delar är körbara igen.

Permalänk
Medlem

Mp spelaren funkar inte,och inte digitalkameran heller i USB portarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av labans:

Mp spelaren funkar inte,och inte digitalkameran heller i USB portarna.

Funkar de i en annan dator?

Permalänk
Medlem

Har inte provat i annan dator tyvärr ,ok får se om jag vet hur man tar bort USB drivrutin 😁😄 det är windows 10 .

Permalänk
Medlem

hur gör man för o ta bort USB drivrutin,ska man gå in i nåt som heter Device Manager och sen Universal serial bus controller ?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Bumping är inte tillåtet.

Har du testat att installera de senaste drivrutinerna för USB-portarna från tillverkarens hemsida?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Hade samma problem med en av mina datorer för ett par år sedan, uppdaterade BIOS och allt annat jag hittade från moderkortstillverkarens hemsida så löste det sig efter en reboot.

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite. jag har samma problem, skillnaden är väl att jag jag testat på andra datorer, och det funkar. har testat alla usb portar, funkar ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Bumping är inte tillåtet.

Har du testat att installera de senaste drivrutinerna för USB-portarna från tillverkarens hemsida?

Har en acer aspire 5749 dator, på hemsidan finns inga usb drivrutiner, står bara Bluetooth driver ,card read driver, Lan driver och andra grejer.Gick in på kontrollpanelen och Universal serial bus driver och klicka på Update Driver men står att dom senaste uppdateringarna redan fanns men ändå är det ett gult utropstecken framför båda USB i kontrollpanelen,då.inget funkar konstigt nog.Och hur kan man ha 2 operativsystem,Windows 10 Pro, och Windows 8 professional +64

Permalänk
Medlem
Skrivet av labans:

Har en acer aspire 5749 dator, på hemsidan finns inga usb drivrutiner, står bara Bluetooth driver ,card read driver, Lan driver och andra grejer.Gick in på kontrollpanelen och Universal serial bus driver och klicka på Update Driver men står att dom senaste uppdateringarna redan fanns men ändå är det ett gult utropstecken framför båda USB i kontrollpanelen,då.inget funkar konstigt nog.

det står ochså i kontrollpanelen.This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device , (code 31 )