Permalänk
Medlem

Lagg på Fortnite

tjena,
jag har länge försökt att fixa så att jag inte laggar på fortnite men inget verkar fungera. På nästan alla andra spel jag har så laggar jag inte och har bra fps men på just fortnite så går det inte att spela. för typ 2 år sedan så fungerade fortnite utmärkt med hög fps och inga lagg men nu tar det år och dar för att komma in i ett game och jag laggar konstant

skriv om ni har frågor om nåt eller förslag vad jag kan göra
tack

Tråd flyttad till Stationära datorer: support och övrigt /Vzano - Mod
Permalänk
Medlem

Vad har du för processor och grafikkort?
Vet du vilka inställningar du använder i spelet?

Vilka är de andra spelen som du har bra fps i?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Kör hwmonitor i bakgrunden och se hur varmt grafikkort samt processorn går efter ca 5 - 20 minuter eller så.

https://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.41.zip

Spelet har uppdaterats en del så kan ha blivit mer krävande överlag.
Kan vara strul med något som att processorn går för varmt och då kör i en mkt lägre hastighet än vad den gjorde för 2 år sedan men inte märks i något annat spel som inte kräver like mkt av processorn.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

@CubaCola:

Grafikkort har jag geforce gtx 1060, lite osäker på om det är 4 eller 6 gb dock
processor har jag intel core i5-6400k

Jag spelar mycket cs och r6s och då laggar det ingenting

Permalänk
Medlem

@mini-z1994:
menar du att jag ska ha igång det där programmet medans jag spelar fortnite för att se hur temperaturen stiger?

Permalänk
Medlem

@rosenc17: Kolla så du inte har multithreaded rendering på i grafiksettings, det kan få spelet att lagga.
Men samtidigt så kom det en ny patch idag som faktiskt gjorde spelet smålaggigt för mig igen.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola:
Jag hade redan multithreaded rendering på off så det var tydligen inte det

Permalänk
Medlem

@rosenc17: Ok, antar att du redan dragit ner texturing till kanske high eller medium också?

Spelet har haft rätt dålig prestanda sedan chapter 2 season 2 tycker jag. Och blir bara värre och värre.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola:

har typ dragit ner alla inställningar så lågt det går men laggar fortfarande. Men det som är konstigt är att jag har minst lika bra dator som mina polare men för de så laggar de ingenting och har hur bra fps som helst. Därför borde det ju vara något som är fel som borde gå och fixas.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av rosenc17:

@CubaCola:

har typ dragit ner alla inställningar så lågt det går men laggar fortfarande. Men det som är konstigt är att jag har minst lika bra dator som mina polare men för de så laggar de ingenting och har hur bra fps som helst. Därför borde det ju vara något som är fel som borde gå och fixas.

Är det bara i Fortnite där du märker att sämre prestanda?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Är det bara i Fortnite där du märker att sämre prestanda?

ja

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@rosenc17: Börja med att validera filerna i epics klient och hjälper inte det så testa installera om spelet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosenc17:

@mini-z1994:
menar du att jag ska ha igång det där programmet medans jag spelar fortnite för att se hur temperaturen stiger?

ja programmet ska vara igång i bakgrunden, lite svårt för programmet att mäta annars hur varmt datorn går.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb