Ebok-läsare med färg osv?

Permalänk
Medlem

Ebok-läsare med färg osv?

Är väldigt sugen på att skaffa en e-ink-läsare men läste för ett år sedan att de tagit fram en e-ink-display med färg vilket gjorde att jag kände att jag ville vänta med köp till det blev standard. Inte för att jag bryr mig så mycket om att ha färg just nu men känns ändå som det kan vara bra att ha om man ändå tänkt ha en sådan läsare en rätt lång tid.

Kollar prisjakt och drar in på e-bok-läsare och sätter på filter för de med färg men i princip alla som visas är felmärkta som e-bokläsare för när man klickar på dom och sen googlar runt på namnet så är det alltid en LCD-display vilket tar bort hela syftet med en ebokläsare vilket ju är 1) Riktigt behaglig att läsa på samt 2) En laddning har batteri för typ 10 000 sidvisning+.

Tänkte därför fråga er om ni vet någon e-bokläsare med färg + vad ni tänker om det hela. Är lite ovan vid e-bokläsare och DRM och olika format och skit men jag antar att så länge den stödjer pdf's och är enkel att överföra filer till så gör det itne så behövs inte så mycket mer.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Det finns inga e-ink läsare med färg ännu. Du får vänta eller nöja dig med svart/vit.

Permalänk

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2375466,00.asp
Snart, men inte riktigt än...

Ang PDF, så kan jag som nybliven Kindle-ägare konstatera att det inte är ett vidare lämpligt format för läsplattor, pga att den har en fast sidlayout, som är alldeles för stor för dom flesta skärmar. Håll istället utkik eftermöjligheter att konvertera PDF.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

"In the nere future" Och 3 år senare nada

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

"In the nere future" Och 3 år senare nada

9 år senare på gång https://www.youtube.com/watch?v=N1BAYfzCzu4

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det ser ju lovande ut. Jag har länge fått nöja mig med min gamla Kindle Paperwhite i väntan på en färgbaserad dito. Jag ska fortsätta vänta ett tag till... Bra att se något lite rappare dessutom som kan "ersätta" eller i alla fall bättre komplettera surfplattan. Tekniken har dock sina brister fortfarande ser jag.

Permalänk
Medlem

Äntligen verkar dom fått fram en färg e-ink läsare

https://goodereader.com/blog/product/pocketbook-color-e-reade...

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Äntligen verkar dom fått fram en färg e-ink läsare

https://goodereader.com/blog/product/pocketbook-color-e-reade...

Yay... 4k färger..., fortsätter nog läsa tidningar på paddan.
(vilket är vad e-ink läsare skulle varit intressant för, men jag vill inte ha halvdassiga färger då, böcker är e-ink överlägset för men där räcker svart-vitt bra)

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Yay... 4k färger..., fortsätter nog läsa tidningar på paddan.
(vilket är vad e-ink läsare skulle varit intressant för, men jag vill inte ha halvdassiga färger då, böcker är e-ink överlägset för men där räcker svart-vitt bra)

Ja verkar vara lite dassiga färger men har väl sina andra fördelar med bättre batteritid och läs möjlighet i solljus tex. Förhoppningsvis blir dom väl bättre i framtiden om kanske 10år till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbo:

Ja verkar vara lite dassiga färger men har väl sina andra fördelar med bättre batteritid och läs möjlighet i solljus tex. Förhoppningsvis blir dom väl bättre i framtiden om kanske 10år till

Hoppas det, älskar min kindle (för bokläsandet)

Visa signatur

Amd o Apple