Permalänk
Medlem

Ny kyl/frys blir inte kall

Fick hem en ny kyl/frys från electrolux idag och den har nu varit inkopplad i ca 5 timmar.

Frysen är iskall men kylen skulle jag tippa är ca 15 grader varm inuti. Jag har ställt det enda reglaget som finns på 3 grader. Jag ser även att det bildats en massa frost inuti kylen på väggen.

Är det något på tok eller kommer den bli kall så småningom? Känns väldigt konstigt. Jag hör även en del konstiga ljud från frys-delen, låter ännu mer när man öppnar frysdörren.

Permalänk
Medlem

Om det är frost inuti kylen på väggen så måste det väl vara kallt i kylen? Har de inte missat att isolera just din kyl, eller du har lämnat dörren öppen/på glänt så känns det som du säger konstigt att ha frost på väggarna i kylen utan att den är kall :).

Tillägg: Låter som att det är en kombinerad kyl/frys? Kan det vara så att den prioriterar frysen i första hand? Tycker dock att den borde ha separata kompressorer eller hur funkar dessa idag?

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rekl3M:

Fick hem en ny kyl/frys från electrolux idag och den har nu varit inkopplad i ca 5 timmar.

Frysen är iskall men kylen skulle jag tippa är ca 15 grader varm inuti. Jag har ställt det enda reglaget som finns på 3 grader. Jag ser även att det bildats en massa frost inuti kylen på väggen.

Är det något på tok eller kommer den bli kall så småningom? Känns väldigt konstigt. Jag hör även en del konstiga ljud från frys-delen, låter ännu mer när man öppnar frysdörren.

Låter ju som något är fel, har du kontrollerat att gummilistan är hel? Finns det bara ett reglage för både kyl och frys? Isf. är det bara att vrida upp det lite till och se om den kyl bättre.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

En massa frost låter som att den inte är tät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Om det är frost inuti kylen på väggen så måste det väl vara kallt i kylen? Har de inte missat att isolera just din kyl, eller du har lämnat dörren öppen/på glänt så känns det som du säger konstigt att ha frost på väggarna i kylen utan att den är kall :).

Det är frost inuti som nu har tinat bort. Det är trots det inte kallt i kylen. Nope de har varit helt stängda.

Skrivet av Kent:

Låter ju som något är fel, har du kontrollerat att gummilistan är hel?

Kollade nu, 100% hel.

Skrivet av Punchboll:

En massa frost låter som att den inte är tät.

Hmm okej..

Permalänk
Medlem

Hade den legat ner eller så ? Ifall den har legat ner en stund under transport ska dom alltid få stå upp ett par timmar så att det rinner ner som det ska bak i maskineriet.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North