kommande datorstickor (intel)?

Permalänk
Medlem

kommande datorstickor (intel)?

Hej

Nån som vet om det kommer nya "Intel Compute Stick" snart?
Senaste lanserades 2016.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag är också nyfiken på detta då det var en smidig lösning i sig som tyvärr inte levererade fullt ut, men å andra sidan var de en av de billigare stickorna jag hade.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Också väntat o undersökt detta.. Köpte förra veckan ändå en compute stick, m3-varianten tillsammans med en 1080p 22" pekskärm mest för media och steam-streaming (och sekundär skärm till vardagsrummet så sambon kan se sina "intressanta" program på TVn samtidigt som vi vistas i samma rum..) och möjligheten att kunna ta med stickan till vänner m.m o köra diverse lösningar.

Orkade inte vänta på eventuella nyheter kring detta längre då intel verkar gått all in på "Compute card" och helt släppt fokus på compute stick-formatet.. Men m3-stickan imponerar och är prisvärd om man kan få tag på Windows 10 kostnadsfritt. Finns ju en chans (/risk..) nu att de ändå annonserar en ny compute stick på CES...

Skickades från m.sweclockers.com

Förtydligat/strukturerat
Permalänk
Medlem

Också intresserad, använder dagligen till TVn för att köra lite emulatorer och filmer, så himla smidigt jämfört med TVns inbyggda grejer.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag spelar spel på min datorsticka (compute stick core m3) och har lagt märke att den blir sjukt varm... ingen risk för att den hettar sönder, eller?

kan det vara nåt fel på Windows?

Permalänk
Medlem

@Chromatic: ursäkta att jag bumpar en gammal tråd men jag är intresserad av att skaffa en compute stick för just detta ändamål!
Har både netflix och Youtube i tv:n vilket funkar ok men jag saknar spotify och ibland svt-play osv. Gillar inte riktigt att använda en chromecast.
Hur funkar 1080p uppspelning från streamingtjänsterna på compute stick? Är det laggfritt? Får man ut 5.1 ljud på ett bra sätt? Nu finns det ju många olika men jag antar att jag måste sikta på andra generationen med en m3 processor (vill ha fläktlös i vilket fall så det passar ju bra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av klisk:

@envelope91: ursäkta att jag bumpar en gammal tråd men jag är intresserad av att skaffa en compute stick för just detta ändamål!
Har både netflix och Youtube i tv:n vilket funkar ok men jag saknar spotify och ibland svt-play osv. Gillar inte riktigt att använda en chromecast.
Hur funkar 1080p uppspelning från streamingtjänsterna på compute stick? Är det laggfritt? Får man ut 5.1 ljud på ett bra sätt? Nu finns det ju många olika men jag antar att jag måste sikta på andra generationen med en m3 processor (vill ha fläktlös i vilket fall så det passar ju bra).

Funkade för det mesta, men 4k blev lite slött, eller extremt stora videofiler kunde lagga lite, men vanligt 1080p innehåll var aldrig några problem... Jag kör bara med en soundbar så jag vet inte hur 5.1 ljudet är.

Permalänk
Medlem

@Chromatic: tack för svaret! Då tvn bara stödjer 1080p så nöjer jag mig med det, ska kolla upp det med surrounden bara innan jag lägger beställning.

Permalänk
Medlem

Kan Intel inte släppa en HDMI 2.0 (4k 60hz) sticka?