Android - Bästa kamera mobiltelefonen

Permalänk

Android - Bästa kamera mobiltelefonen

Hej, jag har tänkt att köpa en ny mobil och letar då efter en med bra kamera. Tänker på samsung galaxy s10 som tjejen har, tycker den är riktigt bra och jag såg inga stora förbättringar i s20 som släpptes nu.
Är det S10 som är bäst nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

Hej, jag har tänkt att köpa en ny mobil och letar då efter en med bra kamera. Tänker på samsung galaxy s10 som tjejen har, tycker den är riktigt bra och jag såg inga stora förbättringar i s20 som släpptes nu.
Är det S10 som är bäst nu?

Långt ifrån bäst..

Du har
Huawei p40
S20 Ultra som är bättre än vanliga
Xperia 1ii med riktigt bra bilder
Iphone 11 max pro elr va den heter
Googles pixel, kmr inte ihåg va den heter
Några fler kinesiska telefoner
Oneplus 8 pro
Nya motorola

Vill du veta vad som är "bäst" så tipsar jag dig o kolla utube efter något du gillar.
Folk har olika tycken om hur en bild är "bra".

Permalänk
Medlem

jag har haft OP8 Pro, S20 Ultra, S10+, Iphone 11 Pro max och Mate 20 Pro senaste året och kan utan tvekan säga att den bästa kameran enligt mig då det är subjektivt är iphone 11 pro max och S20Ultra. Mellan de skulle jag ta iphone även om det gör ont att rekommendera iphone.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

https://www.dxomark.com/category/smartphone-reviews/

Men när man ska välja kamera på en mobil får man kolla på vad man SJÄLV använder och gå efter det tycker jag.
Är ex Video inspelning viktigast? I så fall upplösning, fps, anti skakfunktioner etc etc.

Är stillbilder viktigare? Vad är det då som är viktigt? osv.

DXOmark är väl ok att kolla då och se vad de skriver om kamerorna och se om det är något som låter som det passar en. Sen kan man gå vidare och läsa andra reviews i så fall och se hur de upplever kamerorna.

Men nej, varför skulle S10 vara bäst kan man ju fråga sig

Permalänk
Skrivet av Dashio:

jag har haft OP8 Pro, S20 Ultra, S10+, Iphone 11 Pro max och Mate 20 Pro senaste året och kan utan tvekan säga att den bästa kameran enligt mig då det är subjektivt är iphone 11 pro max och S20Ultra. Mellan de skulle jag ta iphone även om det gör ont att rekommendera iphone.

Okej, jag har haft iPhone nu ett tag och är lite trött på systemet så vill nog byta tillbaks till android. Också rätt smidigt när både tjejen och jag har android.
S20 ultra är lite för dyrt tkr jag, vill hålla mig runt S10 prislappen, vad rekommenderar du då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

Okej, jag har haft iPhone nu ett tag och är lite trött på systemet så vill nog byta tillbaks till android. Också rätt smidigt när både tjejen och jag har android.
S20 ultra är lite för dyrt tkr jag, vill hålla mig runt S10 prislappen, vad rekommenderar du då?

Byter du mobil ofta? Samsung Upgrade + kan vara ett alternativ

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Vikingbjörn:

Hej, jag har tänkt att köpa en ny mobil och letar då efter en med bra kamera. Tänker på samsung galaxy s10 som tjejen har, tycker den är riktigt bra och jag såg inga stora förbättringar i s20 som släpptes nu.
Är det S10 som är bäst nu?

Den är ok. Jämfört mot en riktig kamera nej.
Är själv på jakt efter ny telefon. Har abonnemang med byte. Bara Samsung eller Apple. Blev trött. Den nya Sony ser ok. Inget extra skydd. Huawei är annars den som jag tror är bäst med Leica objektiv. Har en enkel Panasonic med Leica när jag är ute på resor och den tar väldigt bra bilder. Vet ej vem som har tillverkat sensorn i Samsung och Apple. Apple telefonerna är också lite sådär. Har som sagt haft båda läger. Idag har jag bestämt mig för nej tack till Ios. Det jobbiga är att man får ej röra telefonerna i butik. Annars hade jag kunnat ge ett bättre svar.

Permalänk
Skrivet av Dashio:

Byter du mobil ofta? Samsung Upgrade + kan vara ett alternativ

Nja faktiskt inte var annat eller tredje år brukar det bli

Permalänk
Medlem

S10+ är fortfarande en bra mobil som du borde kunna få för 3-4k idag och skulle rekommendera den om du inte vill lägga alldeles för mycket pengar. Om inte så är det S20 Ultra skulle jag säga

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Skrivet av Dashio:

S10+ är fortfarande en bra mobil som du borde kunna få för 3-4k idag och skulle rekommendera den om du inte vill lägga alldeles för mycket pengar. Om inte så är det S20 Ultra skulle jag säga

Okej är det alltså bättre kameror på + varianterna, trodde bara det var större skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vikingbjörn:

Okej är det alltså bättre kameror på + varianterna, trodde bara det var större skärm

Inte bara, bättre batteri och den har en extra kamera på fronten

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

Jag är säkerligen den enda medlemmen på detta forum (rätta mig om jag har fel) som inte använder en smartphone utan en gammal (2G GSM) mobiltelefom får 00-talet. Men oavsett, jag har inget annat att göra än att sluka all rolig och nyttig info som finns på nätet. Så min tips om man bara är ute efter en bra kamerafunktion blir...

Huawei P40
iPhone 11 Pro
Google Pixel 4
Samsung Galaxy Note 20 Ultra
OnePlus 8 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ölands Turistguide:

Jag är säkerligen den enda medlemmen på detta forum (rätta mig om jag har fel) som inte använder en smartphone utan en gammal (2G GSM) mobiltelefom får 00-talet. Men oavsett, jag har inget annat att göra än att sluka all rolig och nyttig info som finns på nätet. Så min tips om man bara är ute efter en bra kamerafunktion blir...

Huawei P40
iPhone 11 Pro
Google Pixel 4
Samsung Galaxy Note 20 Ultra
OnePlus 8 Pro

Lägg också till Pixel 4a, då den har (vad jag förstått) samma kamera som i Pixel 4

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

OnePlus 8 Pro har jag. Tycker kameran är rent ut sagt värdelös. S7:an jag har tar bättre bilder.

Hoppas att det är något som kanske kan förbättras genom kommande uppdateringar.