Permalänk

Vad ska man köpa?

Hej!

Är lite kluven på vilken ny telefon man ska ha då jag håller på bli tokig på att ladda min Moto Z2 Force. Jag står i valet och kvalet mellan Asus ZenFone 7 eller OnePlus 8 Pro. Den ena har 1440p, men ZenFone har dock större batteri och lite kraftigare CPU. Att kameran är motorintresserad har jag inga problem med, då det verkar som att Asus har certifierat den för rätt många uppfällningar. Vad väger ni tyngst? ZenFonen verkar ha blivit en riktigt bra telefon men OnePlus är väl rätt beprövade tillverkare...hm. Hoppas mitt huvudbry går fram till skaran här 😅

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Hej!

Är lite kluven på vilken ny telefon man ska ha då jag håller på bli tokig på att ladda min Moto Z2 Force. Jag står i valet och kvalet mellan Asus ZenFone 7 eller OnePlus 8 Pro. Den ena har 1440p, men ZenFone har dock större batteri och lite kraftigare CPU. Att kameran är motorintresserad har jag inga problem med, då det verkar som att Asus har certifierat den för rätt många uppfällningar. Vad väger ni tyngst? ZenFonen verkar ha blivit en riktigt bra telefon men OnePlus är väl rätt beprövade tillverkare...hm. Hoppas mitt huvudbry går fram till skaran här 😅

Kolla på Poco F2 Pro, lite billigare men också en väldigt bra lur.

Realme X50/X50 pro finns också som båda är bra.

Oneplus är ju som du säger beprövat och garanterat bra, men det kostar där efter också. Jag ser det som bekvämlighet mot prisvärdhet.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Jag har haft en OnePlus 3 och sitter just nu med en OnePlus 7 Pro.
Kan inte uttala mig om Asus telefoner, då varken jag eller något jag känner har haft en, så kan inte jämföra de två personligen.

Egentligen är väl det enda jag kan tillföra är att slå ett slag för OnePlus, jag har varit väldigt nöjd med de två jag har haft. Min OnePlus 3 hade fortfarande hyfsad batteritid när jag bytte ut den, och den var relativt snabb fortfarande. Största anledningen att jag bytte telefon var att det ju hade hänt en del prestandamässigt sedan jag skaffade 3an samt att den började kännas lite omodern.

Från vad jag sett om Asus telefoner så verkar ju dom också rätt bra, så jag kan inte klaga på dom direkt.

Vet inte om jag gjorde saken lättare eller bara förstärkte beslutsångesten, haha. Om inte annat så är det väl en gratis bump och någon annan med bättre svar kanske ser din tråd.

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Medlem

Jag har Asus Rog phone 2 och skulle utan tvekan köpa 3:an om jag hade behövt ha en ny mobil. Bästa mobilen jag nånsin har ägt. Var på semester utan laddare, bytte till 60hz och klarade mig 5 dagar innan den dog.

Permalänk
Medlem

Ta gärna hänsyn till mer än bara mobilen och köp inte av kinesiska företag. Kina kommer fortsätta bryta mot mänskliga rättigheter så länge som resten av världen inte gör något.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min oneplus 5t jag haft sedan 2017. Jag tycker den är lagom stor och tillräckligt rapp för de enkla grejer jag använder den till (surf, bank, musik). Den har uppdaterats till android 10 sedan köpet och säkerhetsuppdateringar kommer fortfarande--om än något sent. Jag är ganska duktig på att stänga av gps/wifi/bt när jag inte använder dem men batteriet håller LÅNGT över förväntan.

Skulle jag bli av med den här hade jag nog köpt en likadan om jag fick tag på en. 😂

Permalänk
Medlem

Svårt läge då båda telefonerna nog är väldigt bra.
Jag sitter på en OnePlus 7 Pro och är extremt nöjd med att ha en skärm som täcker hela framsidan likt Asus ZenFone 7. Om jag skulle köpt en av dessa telefonerna hade det nog blivit Asus:en då man slipper lilla kamerahålet på OnePlus och sparar 2000kr som inte verkar ge något speciellt.

Det enda som är negativt med Asus:en är väl att man inte har lika bra koll på hur dom är med uppdateringar, men OnePlus är inte så superduktiga på den sidan heller.

Räknar inte in hur kamerorna presterar då jag ungefär aldrig tar några kort

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

Hej!

Är lite kluven på vilken ny telefon man ska ha då jag håller på bli tokig på att ladda min Moto Z2 Force. Jag står i valet och kvalet mellan Asus ZenFone 7 eller OnePlus 8 Pro. Den ena har 1440p, men ZenFone har dock större batteri och lite kraftigare CPU. Att kameran är motorintresserad har jag inga problem med, då det verkar som att Asus har certifierat den för rätt många uppfällningar. Vad väger ni tyngst? ZenFonen verkar ha blivit en riktigt bra telefon men OnePlus är väl rätt beprövade tillverkare...hm. Hoppas mitt huvudbry går fram till skaran här 😅

Prismässigt är ju ZenFone 7 Pro billigare än OnePlus Pro. Att skärmen täcker hela ytan är ju typ oslagbart. Vill du undvika framtida batteristrul/degradering har ju ZenFone en hel del massa batterivårdsmöjligheter som gör att du får bättre livslängd på ditt batteri. Gällande uppdatering har ZenFone blivit mycket bättre i detta område, och har lovat minst två stora uppdateringar (dvs Android 11 och 12). Sen kommer de vanliga månadsuppdatering. De har även gjort att användare av äldre modeller (såsom ZenFone 5Z) kan uppdatera till senaste Android.

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk

Det blev ZenFone. Ser fram emot nästa tisdag 🙂

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av anogr:

Ta gärna hänsyn till mer än bara mobilen och köp inte av kinesiska företag. Kina kommer fortsätta bryta mot mänskliga rättigheter så länge som resten av världen inte gör något.

Herregud vilken logik.