Tofu 60 med novelkeys creams brytare

Permalänk

Tofu 60 med novelkeys creams brytare

Säljer ett silver Tofu 60% i aluminium med dedikerade piltangenter. Priset är satt under vad jag själv lagt på alla delar, frakt och importmoms. Primärt för att jag bara vill fortsätta bygga nya custom keyboards.
Brytarna är lödda på en aluminium monteringsplatta och skalet är fyllt så mycket det går med "craft foam"

*Tofu 60% silver aluminium case
* DZ60 REV 3.0 PCB
*Aluminium plate
*Durock stabilizers (smorda med dielectric grease)
*Novelkeys Creams switches (smorda med silikonfett och silikonolja)
*HK gaming 9009 PBT keycaps (ISO men utan ÅÄÖ)

Finns att hämta i Kungälv eller Kvillebäcken (Göteborg).

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

2200kr inkl frakt om du kan tänka dig att skicka!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

@majje: Vart ska det, bara så jag kan kika på vad frakt hade kostat

Permalänk

Tjena finns tangentbordet kvar? Kollar på köpa nytt bor centralt i Gbg så kan hämta upp tangentbordet mvh Filip

Permalänk

@Baronaugust: Det finns kvar, skickat ett PM

Permalänk

@Tjugofetmon:

Hej!

Hur funkar det att skriva utan ÅÄÖ ?

Permalänk

ÅÄÖ finns fortfarande och sitter på samma ställe. Det är bara keycapsen som inte har ÅÄÖ :).

Permalänk
Medlem

Hej! När det kommer till switcharna, vad är skillnaden att avända silikonfett och silikonolja jämnfört med något som 205g0?

Permalänk
Skrivet av kallysen:

Hej! När det kommer till switcharna, vad är skillnaden att avända silikonfett och silikonolja jämnfört med något som 205g0?

Jag har aldrig testat Krytox, så kan dessvärre inte jämföra.
Det som är använt till detta tangentbordet är super lube (silikonfett med PTFE), detta är lite för tjockt för brytare så blandat ut med silikonolja för önskad konsistens.

Permalänk

Vad är nuvarande bud på tangentbordet? Mvh Filip

Permalänk
Skrivet av Baronaugust:

Vad är nuvarande bud på tangentbordet? Mvh Filip

Fått 5-6 svar från personer som skriver att de vill ha det, när jag svarat att det finns att hämta så får jag inte mer svar.
Kan tänka mig att sälja för 2000kr, jag går lite minus men jag har fler tangentbord som ska läggas ut inom kort.

Permalänk

Hur mycket gick inköpet av delarna på?

Permalänk
Skrivet av Baronaugust:

Hur mycket gick inköpet av delarna på?

TOFU60 Silver 88 USD
DZ60 rev3 38 USD
Durock stabs 20 Euro
Novelkeys creams 46 USD

krimskrams som tenntråd, smörjfett och craft foam.
frakt och importmoms kanske runt 700-800kr.
HK gaming keycaps 45 euro från Amazon.de.

Permalänk

Du nämnda att du skulle lägga ut fler till salu ? Vad har du mer på hand ? Jag har två tangentbord jag vill byte bort mot något bättre eller sälja.

Permalänk
Skrivet av Baronaugust:

Du nämnda att du skulle lägga ut fler till salu ? Vad har du mer på hand ? Jag har två tangentbord jag vill byte bort mot något bättre eller sälja.

Jag har ett B-stock silver tofu65 med gateron reds på en polycarbonate monteringsplatta, durock stabilizers.

Sen har jag några till jag eventuellt kommer lägga ut, bland dessa så är det ett KBD75v2, Idobao ID80, ett modifierat miya pro 65%.

Permalänk

Jag köper gärna ditt tofu 60% samt ditt Idobao ID80, vilka switches på idobao? Samt är dom lubed?

Permalänk
Skrivet av Baronaugust:

Jag köper gärna ditt tofu 60% samt ditt Idobao ID80, vilka switches på idobao? Samt är dom lubed?

Tofu60 får du gärna köpa, Idobao ID80 behöver jag avvakta lite med. Precis beställt nya delar till det. Det är också fixed Ansi layout på det.

Permalänk

Köper gärna båda hur lång tid tror du det kommer ta för dig att få in delar til Idobao ID80? Förresten är byten intressanta ?

Permalänk
Skrivet av Baronaugust:

Köper gärna båda hur lång tid tror du det kommer ta för dig att få in delar til Idobao ID80? Förresten är byten intressanta ?

Jag beställde deras nya akrylbotten och deras plate foam igår, så inom 10 dagar men sen har jag inga stabilizers eller brytare till den brädan än. Så tror inte det är av intresse för dig, bättre att bara beställa direkt från Idobao.
Tyvärr är byten inte av intresse. För mig är det roliga med hobbyn att byggde det själv ;D

Permalänk

Såpass nej men jag har tänkt komma in i egetbyggande av tangentbord och tänkte att idobao ID80 var en bra början då det är en hotswappable PCB och inte behöver löda något.