Svenska teknikprofiler: Erik Wickman VD på Inet

Permalänk
Melding Plague

Svenska teknikprofiler: Erik Wickman VD på Inet

SweClockers intervjuserie med svenska teknikprofiler fortsätter och turen har kommit till Erik Wickman, VD för e-handlaren Inet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant artikelserie Fortsätt med detta

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Trevlig intervju, en aktuell sak (som kanske inte var spikad när intervjun gjordes) vore att höra Inets förhållning till privatkopieringsersättning, och hur det retroaktiva kan ev påverka Inet, samt om de har någon avvikande hållning jämfört med ex Elektronikbranschen.

Visa signatur

i5 10600K @ stock med Noctua NH-U14A | Asus Prime Z490M-Plus | Palit GeForce RTX 3070 GamingPro 8GB | VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 DRAM 3200MHz CL16 | Fractal Design Define Mini C | Samsung 970 EVO NVMe 500GB | Samsung 860 EVO 1000GB | AOC 27G2U | Corsair RM750x V2 80+ Gold | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Trevlig intervju.

Jag minns när jag i början av 2000-talet köpte in Hem-PC till företaget jag jobbade på, då föll valet på Inet. Många varnade för att de tidigare gått i konkurs och jag vet att jag ställde mycket frågor om det. De var dock så kunniga och flexibla att det kändes som bästa valet och jag fick också min första introduktion till överklockning.

Allt gick bra den gången och sedan dess har jag regelbundet handlat av dom.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Kunglig snubbe som som styr över ett kungligt företag!

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt. Mer sådant här på SweClockers önskas.

Erik verkar som en down-to-earth kille som man kanske inte tror VD:s är.

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk

It is the first time to know that webhallen is in komplettgroup!

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant läsning. Fler av dessa artiklarna tack

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Fractal Design

Kul intervju med en bra person!

Permalänk
Medlem

Intressant! Lagom lång intervju
Är väldigt tacksam för att Inet finns för oss entusiaster.

Permalänk
Medlem

Den här serien är intressanta artiklar helt klart. Bra jobbat!

När det är kursiv stil och hela stycken tycker jag att det blir lite jobbigare att läsa, kanske någon ruta eller indrag räcker nog.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Citat:

Att vi återförsäljare i Sverige saltar priserna mot var produkter kostar i t.ex. i USA, tyvärr går det inte att översätta ett pris i dollar till kronor utan att det är en massa fler parametrar som påverkar. Läste mycket diskussion kring det i forumet vid släppet av RTX 3000-korten.

Inte bara han som är trött på det
Att människor inte förstår sig på skatter och avgifter skiljer sig från land till land
Varenda gång ska det bli diskussioner på detta kring varje ny stor pryl

Permalänk
Medlem

När jag var student och fattig köpte jag ett moderkort från inet som var dead on arrival. Nekades garanti då ett klistermärke hade ramlat av från det i returfrakten. Och här har vi den ultimat ansvarige för detta. Stjärt! Fortfarande bitter över det även om det var 7 år sen.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Kunglig snubbe som som styr över ett kungligt företag!

Om man räknar bort bristen på kollektivavtal dvs. =P

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Det här tycker jag är jättekul, att få ett ansikte och lite snack med diverse profiler ute i landet. Mer sånt, snälla.

Inet gör ett bra jobb överlag anser jag, och har oftast en positiv och trevlig attityd mot mig som kund. Det ska inte underskattas, och det gör det enkelt att välja dem över någon annan.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Jäkligt skoj med de här intervjuerna från branschen! Har än så länge bara gott att säga om Inet, aldrig haft strul med någon return/RMA eller liknande. (Hmm, nog bara haft 1 RMA iofs) Däremot några returer när jag felköpt, alltid smärtfritt! Grym kundsupport i chatten får jag också säga!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Om man räknar bort bristen på kollektivavtal dvs. =P

Wut, har inte Inet kollektivavtal för sina anställda!?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Inaktiv

Något @Inet gärna går ta efter också:

Skrivet av Zeddius:

Nu har det hänt grejer på Webhallens hemsida.
Kollar man på Asus 3080 Strix OC så står detta.

Uppdaterad 2020-10-06, uppdateras ej förens ny information finns
Antal bokningar 386
Nästa bekräftade leverans
7e till 8e oktober
Ej skeppade men allokerade
15-16e oktober

Står även liknande info på andra Grafikkort hos Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Wut, har inte Inet kollektivavtal för sina anställda!?

Nix. De påstår själva att de ger likvärdiga avtal som om det vore med kollektivavtal men det stämmer inte. Som en som själv jobbade där i nästan fem år så kan jag säga att avtalen var klart under det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.