3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Uppdatering angående leverans på Webhallens 3090 Strix OC. Allokerad men ej skickad order vecka 44-45, står det. Kom väl nyss en leverans, så nu verkar det börja rulla lite mer!

Gissningsvis och kanske även rimligtvis så kommer det börja släppa både till höger och vänster allt eftersom kort börjar rulla ut och folks flerkortsbokningar försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonentusiast:

Var redo för mer driverfiasko dock.

Hellre det än osynligt rabatterad 3080...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonentusiast:

Var redo för mer driverfiasko dock.

Du menar som en drivrutin som får klockfrekvensen att gå upp för snabbt så grafikkortet kraschar i originalutförande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Du menar som en drivrutin som får klockfrekvensen att gå upp för högt så grafikkortet kraschar i originalutförande?

Fast de gick inte upp för högt, de ändrades för snabbt upp och ned. Nya drivrutiner är mildare med att justera och håller jämnare frekvenser, oftast åt det positiva hållet. Vill minnas att både AMD och Nvidia haft likadana problem tidigare.

Permalänk
Medlem

Har äntligen en grön bock på min 3090 strix OC beställd på webhallen 15.01. Vågar inte hurra förrän jag får mitt paket, har även fått en bekräftad på komplett som jag kommer att avboka såfort webhallens paket kommer fram.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Ser nu att Webhallen uppdaterat även Asus Strix 3080 OC med

Flera leveranser V44-45-46
Ej i lager (50+ st på väg)

Detta bådar gott även för oss i icke-OC campet för nu rullar det på!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Skrivet av Zeddius:

Allokerade v. 44-45 på Asus TUF Gaming NON OC! Första livstecknet på en månad. Dock endast 10 st på väg.

Permalänk

Spennande nu om det lossnar i tid til 29.

Vippar starkt mellan att behöva ett 3070 och villhöva ett 3080 om dagen.

Permalänk
Medlem

"Populära" Elgiganten erbjuder fortfarande ASUS RTX 3080 TUF OC GAMING för 7.990:-
Då jag inte har bråttom så lade jag en beställning idag 21/10 så får vi se när det dyker upp det kommer när det kommer helt enkelt, tog det på faktura så jag ligger ändå inte ute med några pengar. En ganska bra deal ändå när näst billigast är Webhallen som har priset 9.199:-

Med tanke på fiaskot av denna release så tycker jag att det är inte mer än rätt att man borde behålla premiär priset åtminstone för ett tag framöver tills allt lugnat ner sig.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

"Populära" Elgiganten erbjuder fortfarande ASUS RTX 3080 TUF OC GAMING för 7.990:-
Då jag inte har bråttom så lade jag en beställning idag 21/10 så får vi se när det dyker upp det kommer när det kommer helt enkelt, tog det på faktura så jag ligger ändå inte ute med några pengar. En ganska bra deal ändå när näst billigast är Webhallen som har priset 9.199:-

Med tanke på fiaskot av denna release så tycker jag att det är inte mer än rätt att man borde behålla premiär priset åtminstone ett tag framöver tills allt lugnat ner sig.

Hade inte förvånat mig om de ändrade priset också ovanpå alla bekymmer som varit 😂🙈

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Blackie:

Med tanke på fiaskot av denna release så tycker jag att det är inte mer än rätt att man borde behålla premiär priset åtminstone för ett tag framöver tills allt lugnat ner sig.

Skrivet av mastrovious:

Hade inte förvånat mig om de ändrade priset också ovanpå alla bekymmer som varit 😂🙈

Samma här. Hade inte förvånata mig om de korrigerar priset i efterhand för att sedan hänvisa till nån obskyr bit text i produktinformationen. Hade nästan hellre gett dig 1000 spänn och sett dig handla hos Webhallen än att de får fler kunder.

Permalänk

Om jag tolkar Webbis nya leveransinfo på 3090 Strix så bör backloggen vara avbetad inom ett par veckor (om 50+ på väg in endast gäller första batchen). @webhallen gäller 50+ samtliga allokerade leveranser eller bara den som ser ut att komma in under närmsta dagen/dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Aboslut kan det göra så vilket framgår under köpvilkoren..

"Om ett skriv- eller tryckfel av betydande omfattning har förekommit från säljarens sida, i annonser och dylikt och/eller i webbutiken, som är större än 15 % av det normala försäljningspriset, kan säljaren ensidigt ändra, ta bort eller avvisa beställningen. Det gäller även om kunden har fått en orderbekräftelse eller liknande. Vi förbehåller oss också rätten att avbryta din beställning, samt att inte upprätthålla våra kundgarantier till följd av force majeure. Detta gäller om det inte är möjligt att uppfylla villkoren i avtalet. Detta kan bero på extraordinära omständigheter och händelser som Elgiganten Sverige inte kunde ha förutsett som krig, extraordinära naturhändelser, brand, strejk och pandemier. Vi har möjlighet att göra ändringar fram till dess att varan skickas från vårt lager. Om varan har skickats från vårt lager måste du använda ångerrätten."

Sen har de ju en ganska förmånlig ångerrätt (Öppet köp), 50 dagar för Elgigantens klubbmedlemmar

"Elgiganten lämnar 30 dagars öppet köp. För alla klubbmedlemmar som registrerar sitt köp på kundklubbskontot vid köptillfället erbjuder vi 50 dagars öppet köp. Produkter levererade av Elgiganten Aktiebolag kan returneras i butik. Ta med produkten, kvittot och eventuellt emballage till butiken, så får du pengarna tillbaka för köpet. Produkten måste vara komplett, ren och oskadd."

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

"Om ett skriv- eller tryckfel av betydande omfattning har förekommit från säljarens sida, i annonser och dylikt och/eller i webbutiken, som är större än 15 % av det normala försäljningspriset, kan säljaren ensidigt ändra, ta bort eller avvisa beställningen. Det gäller även om kunden har fått en orderbekräftelse eller liknande. Vi förbehåller oss också rätten att avbryta din beställning, samt att inte upprätthålla våra kundgarantier till följd av force majeure. Detta gäller om det inte är möjligt att uppfylla villkoren i avtalet. Detta kan bero på extraordinära omständigheter och händelser som Elgiganten Sverige inte kunde ha förutsett som krig, extraordinära naturhändelser, brand, strejk och pandemier. Vi har möjlighet att göra ändringar fram till dess att varan skickas från vårt lager. Om varan har skickats från vårt lager måste du använda ångerrätten."

Sen har de ju en ganska förmånlig ångerrätt (Öppet köp), 50 dagar för Elgigantens klubbmedlemmar

"Elgiganten lämnar 30 dagars öppet köp. För alla klubbmedlemmar som registrerar sitt köp på kundklubbskontot vid köptillfället erbjuder vi 50 dagars öppet köp. Produkter levererade av Elgiganten Aktiebolag kan returneras i butik. Ta med produkten, kvittot och eventuellt emballage till butiken, så får du pengarna tillbaka för köpet. Produkten måste vara komplett, ren och oskadd.

Undantag ärtjänster, kök, presentkort, på-köpet-produkter samt produkter med abonnemang. Mobiltelefoner, programvara, spel, film och hygiernartiklar (tandvård-, hårvård-, kroppsvård- och hårborttagningsprodukter, in-ear hörlurar och bluetooth headset) återlämnas i obruten förpackning. För produkter som laddas ner digitalt är ångerrätten förbrukad när du har fått åtkomst till licensnyckeln.

Villkoren för öppet köp vid köp från Partner framgår under köpprocessen, på orderbekräftelsen och på mina sidor på Elgiganten.se"

Haha snacka om att få nöjda kunder om de först säljer pappersprodukter, levererar nada och sedan höjer priserna ovanpå det. Home run!

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackie:

"Elgiganten lämnar 30 dagars öppet köp. För alla klubbmedlemmar som registrerar sitt köp på kundklubbskontot vid köptillfället erbjuder vi 50 dagars öppet köp. Produkter levererade av Elgiganten Aktiebolag kan returneras i butik. Ta med produkten, kvittot och eventuellt emballage till butiken, så får du pengarna tillbaka för köpet. Produkten måste vara komplett, ren och oskadd."

Skulle ARN verkligen gå med på det där dock? Man kan inte frånskriva sig från allt.

Jaja, det förutsätter ju att de någonsin får in kort så hela diskussionen är moot.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Larsgustavarvid:

Om jag tolkar Webbis nya leveransinfo på 3090 Strix så bör backloggen vara avbetad inom ett par veckor (om 50+ på väg in endast gäller första batchen). @webhallen gäller 50+ samtliga allokerade leveranser eller bara den som ser ut att komma in under närmsta dagen/dagarna.

Strix 3090 OC 15.01 gang kan nu pusta ut iaf

Ja rullar det på såhär så ser det ljust ut för de med tidiga orders!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Skulle man kunna få en update om 3090 TUF OC och hur det ser ut där? Inte lika många beställningar men vi är några stycken som väntar!

Med vänliga hälsningar,
15.02-order

Visa signatur

CPU: 7950X | RAM: 32GB | GPU: 3090 w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3

Permalänk
Skrivet av Zeddius:

Endast 10st 3080 TUF icke OC påväg

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Fortfarande 0 3080 strix non OC ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Har 15.01 och leverans till Sisjön, ingen grön bock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Skickas 3090 strix OC ut idag eller imorgon? Tror du man kan förvänta sig kort innan helgen?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Gamerock OC
11.31

testar fråga igen - 11.32 gick min order igenom - då blir det inget va?

mvh!

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem

Mitt "TUF OC" från Komplett flyttas fram hela tiden. Började på 22e oktober är framme på 7e november nu.
Blir ju tokig om jag inte får det innan Cyberpunk 19e

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

@webhallen

Gällande Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC

Ser att beräknat lev datum har flyttats nu till 27-29Okt

Kom det någon leverans idag som gick ut till kunder, eller blev hela leveransen förskjuten, ser att det är samma antal bokningar på kortet som innan....

Permalänk
Webhallen
Skrivet av estetob:

Har 15.01 och leverans till Sisjön, ingen grön bock

Kortet lär skickas till Sisjön imorgon, sen tar det någon dag eller så för den att komma fram. Kan hoppas på fredag

Skrivet av rinosaur:

Skickas 3090 strix OC ut idag eller imorgon? Tror du man kan förvänta sig kort innan helgen?

Det hade jag nog vågat säga! en del kort har redan lämnat postorder, i värsta fall skickas nästa omgång imorgon.

Skrivet av Henry Rollins II:

testar fråga igen - 11.32 gick min order igenom - då blir det inget va?

mvh!

Nix, inte denna omgång, annars hade jag skrivit 11.31-11.32

Skrivet av LastNinjas:

@webhallen

Gällande Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity 10GB OC

Ser att beräknat lev datum har flyttats nu till 27-29Okt

Kom det någon leverans idag som gick ut till kunder, eller blev hela leveransen förskjuten, ser att det är samma antal bokningar på kortet som innan....

Var ett missförstånd hos tillverkaren och den planerade leveransen denna vecka uteblev, det är nästa vecka som gäller!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Kortet lär skickas till Sisjön imorgon, sen tar det någon dag eller så för den att komma fram. Kan hoppas på fredag

/Patrik

Yay

Permalänk
Medlem

@webhallen en sista fråga, om det ser ut som på bilden, kan det innebära att kortet skickas ut imorgon då?

Visa signatur

Permalänk

Vad tyst det blev. Fick alla sina kort nu utom jag eller?🤔

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Nix, inte denna omgång, annars hade jag skrivit 11.31-11.32

/Patrik

Buhu!

Har två 3080 på beställning hos er nu, vilket ska det tredje bli då?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Var ett missförstånd hos tillverkaren och den planerade leveransen denna vecka uteblev, det är nästa vecka som gäller!

/Patrik

Då kommer vi väldigt nära inpå AMD releasen, känns som om Nvidia hade den här veckan på sig att pusha ut den här versionen av 3080s till folk, efter 29e så kommer AMD lansering & 3070 lanseringen.

Eventuellt en 20GBs 3080 också.

Kan nog bli väldigt mycket avbokningar på kort mot slutet av nästa vecka, eller efter nästa vecka. Men det drabbar iofs nog inte någon återförsäljare så.