3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Är det bara jag som missat eller fick inet plötsligt upp PNY 3080 med "i lager i morgon"? Beställde ett på faktura så får vi se.

Har inte hört mycket om kortet i övrigt. Någon som vet?

https://www.inet.se/produkt/5411706/pny-geforce-rtx-3080-10gb...

EDIT: Orderbekräftelse förväntad leveransdag med postnord: 30 oktober.

Har också Orderbekräftelse förväntad leveransdag med postnord: 30 oktober. Men under status står det "I lager 2020-11-30". Verkar vara lite tokigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har insett att denna kan blinka lite fram och tillbaka om man har en order mot postorder, pga alla flyttar osv som ska fördelas ut till butiker, kollade stickprover och ingen 15.08 ska ha tilldelning denna vända

/Patrik

Hur ser det ut med 3090 TUF OC? Grön bock på min order lagd 15:02. Blev jag glad i onödan?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk

@webhallen efter att ha kollat runt lite på forumet nu så har jag kunnat konstatera att åtminstone 2 person som fick igenom sin beställning på 3080 Strix OC kl 15.08 releasedagen fick sina kort med den första batchen, idag läste att en person som dessutom verkar jobba på webhallen fått igenom sin beställning 15:05 samma dag men som fått sitt kort från andra batchen ? jag ser också att ni skrev att hälften som beställt 15:05 skulle få sina kort med andra leveransen och att ni senare blev rättade av en annan medlem till 15:08

jag blir väldigt förvirrad, har jag missuppfattat hela situationen eller hur ligger det faktiskt till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Hur ser det ut med 3090 TUF OC? Grön bock på min order lagd 15:02. Blev jag glad i onödan?

Min 3090 TUF OC order lagd 15:01 fick grön bock för nån timme sen och blev skickad idag. Så kanske har du tur? Men sen i tidigare post från @Webhallen nämndes det att den kunde bli grön, för att sen bli gul nu när grejerna skickas runt till butiker för att följa den övergripande turordningen snarare än den för butiken eller postorder. Dvs, mer korrekt, om jag tolkat det rätt?

EDIT: såg ju nu att det var just den posten du citerade.. heh

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Catglider:

@webhallen efter att ha kollat runt lite på forumet nu så har jag kunnat konstatera att åtminstone 2 person som fick igenom sin beställning på 3080 Strix OC kl 15.08 releasedagen fick sina kort med den första batchen, idag läste att en person som dessutom verkar jobba på webhallen fått igenom sin beställning 15:05 samma dag men som fått sitt kort från andra batchen ? jag ser också att ni skrev att hälften som beställt 15:05 skulle få sina kort med andra leveransen och att ni senare blev rättade av en annan medlem till 15:08

jag blir väldigt förvirrad, har jag missuppfattat hela situationen eller hur ligger det faktiskt till ?

Förstår att du blir förvirrad, jag blev också förvirrad 😂 för nu pratar du strix och vi pratade TUF

Gäller att tungan rätt i munnen när man har 8st kort som heter snarlikt

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thaurei:

Min 3090 TUF OC order lagd 15:01 fick grön bock för nån timme sen och blev skickad idag. Så kanske har du tur? Men sen i tidigare post från @Webhallen nämndes det att den kunde bli grön, för att sen bli gul nu när grejerna skickas runt till butiker för att följa den övergripande turordningen snarare än den för butiken eller postorder. Dvs, mer korrekt, om jag tolkat det rätt?

Var därför jag citerade det inlägget och frågade Webhallen direkt. Men då finns det ju en chans iaf om du fått ditt skickat!

Edit: Nevermind!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatnBold9yo:

Glädjen och förvirringen när man helt plötsligt fått grön bock (3080 TUF OC) på webhallen.. Trodde dom fortfarande betade av 15:06? La min beställning 15:08. Kanske börjar det släppa på lite större sändningar?

Har 15:06 och har inte fått tilldelning än. Den gröna bocken har jag märkt aktiveras när kort kommer in.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Finns det nån möjlighet att få en uppdatering på kölistan gällande Asus Strix 3080 non-OC ?
Misstänker att det tillkommit bokningar och avbokningar.
Tror snart jag kommer börja drömma och se Uppdaterad 2020-10-15 när jag stänger ögonen Haha

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeddius:

@Webhallen

Finns det nån möjlighet att få en uppdatering på kölistan gällande Asus Strix 3080 non-OC ?
Tror snart jag kommer börja drömma och se Uppdaterad 2020-10-15 när jag stänger ögonen Haha

Har han inte sagt typ 10 gånger att han uppdaterar såfort han får info? Nu får ni fan ger er.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mickur:

Hur ser det ut med 3090 TUF OC? Grön bock på min order lagd 15:02. Blev jag glad i onödan?

Svårt att peka ut enskilda orders här, om jag får första två bokstäver i förnamn och hur leverans sker så kan jag se väldigt snabbt.

Skrivet av Trackmaster:

Har 15:06 och har inte fått tilldelning än. Den gröna bocken har jag märkt aktiveras när kort kommer in.

Har du hämta i butik eller postorder?

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Förstår att du blir förvirrad, jag blev också förvirrad 😂 för nu pratar du strix och vi pratade TUF

Gäller att tungan rätt i munnen när man har 8st kort som heter snarlikt

/Patrik

så en personen om säger sig jobba på webhallen och har lagt ut en bild på ett Strix och säger sig beställt 15:05 och fått från andra batchen kan alltså inte fått igenom en beställning 15:05 ? om personer från 15:08 fick ifrån första batchen
jag är fortfarande förvirrad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har han inte sagt typ 10 gånger att han uppdaterar såfort han får info? Nu får ni fan ger er.

Efterfrågade inte info om "kommande leverans" utan ville veta hur kösituationen ser ut nu kring kortet då det är 2 veckor sedan kölistan uppdaterades senast och utan tvekan har tillkommit avbokningar och beställningar under den tiden.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Svårt att peka ut enskilda orders här, om jag får första två bokstäver i förnamn och hur leverans sker så kan jag se väldigt snabbt.

Har du hämta i butik eller postorder?

/Patrik

Postorder användarnamn: stiivn

@webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Svårt att peka ut enskilda orders här, om jag får första två bokstäver i förnamn och hur leverans sker så kan jag se väldigt snabbt.

Har du hämta i butik eller postorder?

/Patrik

Mi, leverans med Best

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nayiki:

Har också Orderbekräftelse förväntad leveransdag med postnord: 30 oktober. Men under status står det "I lager 2020-11-30". Verkar vara lite tokigt.

Min står fortfarande status "i lager i morgon" i ordern på mina sidor. De kanske rättar och senarelägger vissa beställningars status baserat på hur många kort som väntas komma in i morgon.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

**Zotac**

Har uppdaterat produktsidor som berörs av denna veckas leverans, de skeppas idag till oss från levernatör, så allt beror på hur snabbt posten löser resten

Verkar även ha släppt rejält på
Zotac 3090
https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...
18st lediga i nästa leverans.

kommer jag va en av dom 18? Beställningsdatum 2020-10-28 14:54

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trackmaster:

Postorder användarnamn: stiivn

Budbee väntar på packning!

Allmän info till er som beställer annat än postnord, det skeppas dagen efter
Alltså Budbee / Best / Instabox / Airmee dessa hämtas en specifik tid och går inte som med posten löpande. Märkt några stycken som blivit förvirrade av detta.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Budbee väntar på packning!

Allmän info till er som beställer annat än postnord, det skeppas dagen efter
Alltså Budbee / Best / Instabox / Airmee dessa hämtas en specifik tid och går inte som med posten löpande. Märkt några stycken som blivit förvirrade av detta.

Tack för uppdatering <3! Vet inte varför jag valde Budbee, kan varit i stridens hetta att jag bara tog något som såg bra ut.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mickur:

Mi, leverans med Best

Ser ej tilldelning där, du ligger dock väldigt bra till för nästa omgång!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ser ej tilldelning där, du ligger dock väldigt bra till för nästa omgång!

Attans då! Men då är väntan antagligen snart över iaf! Tack för att du kollade. <3

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Catglider:

så en personen om säger sig jobba på webhallen och har lagt ut en bild på ett Strix och säger sig beställt 15:05 och fått från andra batchen kan alltså inte fått igenom en beställning 15:05 ? om personer från 15:08 fick ifrån första batchen
jag är fortfarande förvirrad

Ok nu hänger jag med, jag godkände ett byte från icke OC till OC. Så kötid är legit och extremt bra på Icke-OC kön (15.05). Det är det enda undantag jag godkänt. Jag hämtar högafflarna :'(

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

En liten batch om 12 kom idag, antar att jag har 2 lådor till på vift som inte reggats ännu (tysken skickade lådorna till vårt kontor istället för lager..)
🙌
🥰

Misstänker att ni kanske fått in denna nu?
Placerade en order 6 okt på förmiddagen - om man ej fått någon notis ännu så antar jag att man ev. inte blev inkluderad i denna leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

**Zotac**

Har uppdaterat produktsidor som berörs av denna veckas leverans, de skeppas idag till oss från levernatör, så allt beror på hur snabbt posten löser resten

Nu är det bara att hoppas att leveransen efter blir bekräftad inom det närmsta

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mixan:

kommer jag va en av dom 18? Beställningsdatum 2020-10-28 14:54

Yes!

Skrivet av Ddroid:

Misstänker att ni kanske fått in denna nu?
Placerade en order 6 okt på förmiddagen - om man ej fått någon notis ännu så antar jag att man ev. inte blev inkluderad i denna leverans?

Precis alla är inne och är på g ut till sina beställare (tagga mig i komponentfrågetråden i vårt forum fortsättningsvis) Blir mycket OT här inne. Ser alla taggningar

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Beställningsdatum 2020-10-20 11:32

:'( skulle beställt Palit istället för Gainward Phoenix, vilket literally är samma kort (Palit äger Gainward) fast med marginell ändring på kylartoppen. När jag beställde var där färre bokningar på Palit än Gainward.

Beställt 2020-10-08 16:29

Skrivet av Webhallen:

Patrik, hur ser det ut med Gainward korten? ni skulle fått in en leverans igår enligt produktsidan.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ok nu hänger jag med, jag godkände ett byte från icke OC till OC. Så kötid är legit och extremt bra på Icke-OC kön (15.05). Det är det enda undantag jag godkänt. Jag hämtar högafflarna :'(

/Patrik

Då är jag med! väldigt fint av er, du kan lägga tillbaka dom. är ändå supernöjd över hur webhallen försöker hantera det här så bra ni kan även om frustrationen över den här releasen är extremt stor(både som kund och som ÅF) förståss

Permalänk
Medlem

Scan UK hade en till omgång med 3080 FE nyss... Hade ju vart trevligt med FE i Sverige igen...

Permalänk
Medlem

Där blev 3090 TUF OC gul igen. Nästa leverans får gärna skynda på sig.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Där blev 3090 TUF OC gul igen. Nästa leverans får gärna skynda på sig.

Attans, hoppas jag är med på nästa tåg också

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Där blev 3090 TUF OC gul igen. Nästa leverans får gärna skynda på sig.

Jag fick mitt skickat idag. 15:06 hade jag. Äntligen!