3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen

Sorry hinner inte riktigt med idag, hänt något nytt som ni kanske märkt på marknaden

men ville bara säga att vi fick ett lass TUF 3080 OC idag, upp till 15.06 gang kan skatta sig lyckliga denna vända

/Patrik

TUF
Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry hinner inte riktigt med idag, hänt något nytt som ni kanske märkt på marknaden

men ville bara säga att vi fick ett lass 3080 OC idag, upp till 15.06 gang kan skatta sig lyckliga denna vända

/Patrik

Du kanske inte får prata om det. Men kommer nya produkter för förhandsbokning läggas upp idag efter 18 nångång

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Dagens goda gärning, verkar som NetOnNet precis la upp KFA2 GeForce RTX 3080 SG 10GB (Förväntat datum: 2020-11-04) hade beställt ett själv men osäker på om det blir lite för tight i CM NR200P då det är 329mm långt samt 61mm högt.

Kollade hemsidan igen:
Dimensions(with Bracket): 329*130*61mm
Dimensions(without Bracket): 317*113*61mm

Verkar som att kortet är 329 med medföljande "support bracket", antar att detta kanske är något man kan skippa.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av quader:

Ok, jag fick mitt kort 26:e oktober. Så då BORDE jag ju få spelkoder också. Tar och ringer och pratar med Inet. Denna launchen blev ju verkligen katastrof. Stod det i din order att du skulle få med spelkoder? De skrev att om det inte står med i ordern så får man inga koder?!?! Say what?

Ja dom ligger som bokade och gröna i ordern tillsammans med en spelmus. Jag beställde den 18:e (asus strix 3080 oc) så lär ju ligga rätt sent i kön. Vad jag fått fram från inlägg här på forumet har de dock levererat till alla som beställt till och med 15:28 så känns ändå som Inet haft färre beställningar än tex webhallen. Så hoppas ligga på runt plats 150-200. Men får de bara 40 kort var tredje vecka så tar det ju sin tid :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry hinner inte riktigt med idag, hänt något nytt som ni kanske märkt på marknaden

men ville bara säga att vi fick ett lass 3080 OC idag, upp till 15.06 gang kan skatta sig lyckliga denna vända

/Patrik

Jag förstår att det är tight med tid just idag och är tacksam för den service som du ger oss i denna tråd. Jag skulle dock uppskatta ifall du kan bekräfta ifall Ventus kortet är på riktigt redo för upphämtning. Jag har fått bekräftelse på mail att varan är redo för upphämtning i butik dock har den ändrat från "finns att hämta" till "mottagen" under mina beställningar. What gives? Vill ogärna åka ut till Täby ifall detta inte skulle stämma.

Jag har samma nick på Webhallen.

Tack!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Det är väldigt lite snack i tråden om EVGAs 3080 kort. Förutom att de inte går att köpa via Webhallen, vet nån om de över huvud taget skeppats ut till kunder? Vissa sajter har ju reviewat dem i varje fall.

Anledningen att jag tittar på dem är som alternativ till FE på ett smalt kort (2 slot bredd bara jmf med 3 för de flesta andra), i längden kommer jag ha 2 kort i datorn och behöver nog det extra mellanrummet för kylning.

Jag la en beställning idag på ett EVGA GeForce RTX 3080 XC3 ULTRA GAMING hos amazon.se.
Har försökt att få tag på ett FE kort sen lanseringen men inte lyckats.

Evga kortet har samma storlek som FE kortet så det ska passa i mitt chassi med 1mm tillgodo

Sen får vi se om amazon kan leverera oxå men jag fortsätter och jaga ett FE kort tillsvidare.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Siddi:

Jag förstår att det är tight med tid just idag och är tacksam för den service som du ger oss i denna tråd. Jag skulle dock uppskatta ifall du kan bekräfta ifall Ventus kortet är på riktigt redo för upphämtning. Jag har fått bekräftelse på mail att varan är redo för upphämtning i butik dock har den ändrat från "finns att hämta" till "mottagen" under mina beställningar. What gives? Vill ogärna åka ut till Täby ifall detta inte skulle stämma.

Jag har samma nick på Webhallen.

Tack!

Tja!

Troligen bugg deluxe, hade inte räknat med att hämta idag. Kortet ska skeppas tillbaka till centrallagret så nästa man på kötur får det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry hinner inte riktigt med idag, hänt något nytt som ni kanske märkt på marknaden

men ville bara säga att vi fick ett lass 3080 OC idag, upp till 15.06 gang kan skatta sig lyckliga denna vända

/Patrik

Strix eller TUF? Eller något helt annat än Asus?

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nachtgeist:

Strix eller TUF? Eller något helt annat än Asus?

Sorry TUF!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Känns underligt då jag fick koder i måndags från inet, inte fått mitt 3080 non oc TUF. Inte så konstigt att jag inte fått kortet då jag beställde under eftermiddagen den 19e om man jämför med er som hängde på låset. Men om koderna bara skickades med levererade kort så...

Så du har fått dina koder fastän du ännu inte fått ditt kort? Tänker att det riskerar de kanske inte eftersom att man kan avbeställa. Kanske har ditt kort skickats då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tja!

Troligen bugg deluxe, hade inte räknat med att hämta idag. Kortet ska skeppas tillbaka till centrallagret så nästa man på kötur får det.

Tack för svar även om jag tycker att det fortfarande låter luddigt. Det här är något ni måste lösa. Alla har inte möjlighet att få info utav dig här på forumet. Som kund måste man kunna räkna med att ett bekräftelse mail från er skall gälla.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk

Någon som beställt Zotac 3080 Trinity OC på Webhallen och blivit tilldelad ett kort? Står att det kommer leverans i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Yes ett av korten är tilldelat.

//Patrik

Yes! Nu har mitt kort kommit äntligen, tack för en otrolig support!

Mvh

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry TUF!

Tack! Jag antar att de står längre bak i tråden någonstans, men lyckas inte hitta det - vilket klockslag kan se fram emot nästa laddning av 3080 Strix OC? Eller ska man tolka tabellen på hemsidan som att det är 15:08? Tycker inte den har uppdaterats sedan den lades upp, men jag kan ha fel. Tack för att du tar dig tid!

Visa signatur

Ryzen 3900X | ASUS ROG Strix X570-E | G-skill Trident Neo 32 gb 3600mhz
EVGA 3080 FTW | Sound BlasterX AE-5
Adata XPG XS8200 Pro 1 tb + 2 tb | diverse HDD
Phanteks Enthoo Evolv X mörkgrå | Corsair RM 750X V2
LG 32GK850G 1440p 165 Hz, 32" VA | Ducky shine 7 | Logitech G502 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Så du har fått dina koder fastän du ännu inte fått ditt kort? Tänker att det riskerar de kanske inte eftersom att man kan avbeställa. Kanske har ditt kort skickats då?

Yepp, koderna är levererade men inte kortet.
Kortet är inte heller på väg, fortfarande gulmarkerat med notis om i lager 2021-01-04.
Med tanke på vilken prio det verkar vara på asus non-oc tuf 3080 så vet jag inte ens om det datumet kommer att hålla.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

So it exists...

3080 Strix!

https://i.ibb.co/jg1PZGp/D9-F7643-A-A085-4-A42-81-B4-CAF6-ECB51539.png

Som ni ser blev det bra jävla tight i ett Fractal Design R6, fick öppna båda sidopanelerna och dra in kortet bakifrån i någon slags barrel roll... men det löste sig till slut

förstår de ja, har ett coolermaster q500l https://www.webhallen.com/se/product/317891-Cooler-Master-Box...
stoppa i ett gigabyte aorus som är lite större än strix
OT: är inte din pump till aio högre upp än kylaren? inte för att ja är en expert men de sägs att "slits" mer på pumpen om de inte får rinna tillbaka ovanifrån istället för att trycka upp kylvätskan, https://www.youtube.com/watch?v=BbGomv195sk&t=128s

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Citat:

Sorry hinner inte riktigt med idag, hänt något nytt som ni kanske märkt på marknaden
men ville bara säga att vi fick ett lass TUF 3080 OC idag, upp till 15.06 gang kan skatta sig lyckliga denna vända
/Patrik

https://www.webhallen.com/se/product/324062-ASUS-TUF-GeForce-...

15:04-15:07 0-100

Slutsatsen vi kan dra av detta är att Webbis alltså inte ens fått 100 kort av dessa levererade ännu?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BasseBaba:

https://www.webhallen.com/se/product/324062-ASUS-TUF-GeForce-...

15:04-15:07 0-100

Slutsatsen vi kan dra av detta är att Webbis alltså inte ens fått 100 kort av dessa levererade ännu?

Jag uppdaterar ej kölista förens majoriteten har skeppats / hämtats.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Karma!!!! Komplett släppte precis Aorus Xtreme som jag hann plocka!

Släpper mina bokningar på Webhallen nu.

Äntligen!!!

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Karma!!!! Komplett släppte precis Aorus Xtreme som jag hann plocka!

Släpper mina bokningar på Webhallen nu.

Äntligen!!!

4 slots kort, massivt!

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Karma!!!! Komplett släppte precis Aorus Xtreme som jag hann plocka!

Släpper mina bokningar på Webhallen nu.

Äntligen!!!

Tror ja också fick ett, vad står det som leverans dag för dig?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Äh fy fan jag har haft span på Aorus Xtreme på Komplett sen i fredags för det är ett av de få korten jag kan tänka mig avbeställa ROG Strix för. Kan inte använda Distill på datorn jag använder just nu och var inte vaksam i 2 minuter och då blir den tillgänglig och försvinner direkt... Fan vad trött man blir på detta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Tror ja också fick ett, vad står det som leverans dag för dig?

Ännu bara grön markerad (reserverad i lager) 12:10 gick min order igenom.

Edit: Bekräftade med supporten. Jag knep ett av korten. packas och skickas idag.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Ännu bara grön markerad (reserverad i lager) 12:10 gick min order igenom.

Fan, min blev blå...

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Fan, min blev blå...

Fan vad surt. Lider med dig. Känns som att vi har jagat detta kort tillsammans hur länge som helst.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Man undrar ju lite hur stor sannolikheten ens är att man får ett 3080 Tuf.
Känns som att i den här takten kommer väl produktionen riskera gå ur innan den ens blivit levererad till alla som beställt den.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Nu har mitt ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC skickats från Komplett!
Som en bonus så har även mitt Corsair K100 RGB OPX skickats från Inet.

Kommer kunna hämta ut båda imorgon samtidigt, nice!

Mitt har varit fast i ”registrerat” i PostNord appen i 24 timmar nu. Frustrerande, har ditt sorterats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry hinner inte riktigt med idag, hänt något nytt som ni kanske märkt på marknaden

men ville bara säga att vi fick ett lass TUF 3080 OC idag, upp till 15.06 gang kan skatta sig lyckliga denna vända

/Patrik

Efter att vart trogen inet i alla lägen när det gäller köp av data produkter så lutar min plånboken mer och mer åt erat håll med eran aktiva info som rullande kommer hela tiden även om infon inte alltid är det man vill höra så har ni gjort ett fint intryck av att va aktiva

Permalänk
Skrivet av Siddi:

Ännu bara grön markerad (reserverad i lager) 12:10 gick min order igenom.

Edit: Bekräftade med supporten. Jag knep ett av korten. packas och skickas idag.

Damn... The stock info is going to my Gmail's advertisement sorting... Too late.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1171562/datorutrustning/dator...

Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC

*Borta
Tog inte många sekunder dedär

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW