3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen

**Spelkoder**

Jag är sen på bollen, men ville ha koderna innan jag uttalade mig

Watchdog Legion + GeForce Now är nu påfyllt. Så vi bör täcka in alla kort t.om the 29e oktober.

Till de som får sitt kort efter detta datum: Ta det lugnt i kajaken!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bokade du SF750 hos oss?, den är ruskigt körd innan december ser jag, men kohandlade nyss med en girig tysk och fick till ett lass som kommer täcka en stor del av backorders som ligger. (alla med order fram till 6e okt)

/Patrik

Du har möjligtvis inte någon update kring denna?
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

**Spelkoder**

Jag är sen på bollen, men ville ha koderna innan jag uttalade mig

Watchdog Legion + GeForce Now är nu påfyllt. Så vi bör täcka in alla kort t.om the 29e oktober.

Till de som får sitt kort efter detta datum: Ta det lugnt i kajaken!

/Patrik

Vi förtjänar inte dig här ärligt talat..
Du ska ha stort tack för allt du gör!

Permalänk

Årets svensk, Patrik!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av pix_dement:

Även jag klickade hem en av glitterbomberna i tisdags. Dock icke OC.
Känns ju lovande med 12st påväg och 16 bokningar!

Har du nån pejl på hur pass förväntansfull man bör vara med en beställning 15:36 den 20:e, Patrik? @Webhallen

Du får allt ta fram guldpåsen och polera polletterna till nästa vecka ser det ut som

Skrivet av sarlucic:

Får man smyga in och fråga lite om msi 3080 gaming x trio ? Företaget beställde ett vid 15.11 som verkar vara första minuten det låg ute, ser att det kommer komma in löpande under veckan

Om vi säger som så, när alla 40 inkommande är i hamn, som då även kan komma i spridda skurar så är 15.11 täckt
Vet då inte hur många och när de kommer bara att de är tilldelade och skeppas såfort de är klara i fabriken.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ddroid:

Du har möjligtvis inte någon update kring denna?
Tack på förhand.

En liten batch om 12 kom idag, antar att jag har 2 lådor till på vift som inte reggats ännu (tysken skickade lådorna till vårt kontor istället för lager..)

Skrivet av Growth:

Vi förtjänar inte dig här ärligt talat..
Du ska ha stort tack för allt du gör!

🙌

Skrivet av Fragilehands:

Årets svensk, Patrik!

🥰

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tänk om man visste att man skulle beställa en OC modell istället för icke OC för att få något kort snarast..

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blackwizard:

Tänk om man visste att man skulle beställa en OC modell istället för icke OC för att få något kort snarast..

Om det är till någon tröst så kommer jag markera på 3070 kort vart lager finns på släppdagen, så får man beräkna risk/reward själv när det väl smäller

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Team Plopp

Permalänk

@Webhallen åhhh, man vill ju gärna håna alla otåliga men nu måste jag fråga själv eftersom jag spricker av nyfikenhet. Ska komma in 3080 TUF OC idag enligt hemsidan. Nu var jag sen på bollen där (15:30) så räknar inte med att få något kort i närtid. Men vore superintressant att veta hur avbetningen på den kön ser ut så jag vet NÄR jag ska få pirr i magen

Och instämmer med många andra. Sjukt exemplariskt, t.om lite överdriven, kundservice i den här tråden. Kan tänka mig att det är ett fullständigt minfält med tanke på hur otålig kundkretsen verkar vara vid det här laget.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Om det är till någon tröst så kommer jag markera på 3070 kort vart lager finns på släppdagen, så får man beräkna risk/reward själv när det väl smäller

/Patrik

Grymt! Synd de är ett 3080 man ville ha bara.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloakedAlien:

@Webhallen åhhh, man vill ju gärna håna alla otåliga men nu måste jag fråga själv eftersom jag spricker av nyfikenhet. Ska komma in 3080 TUF OC idag enligt hemsidan. Nu var jag sen på bollen där (15:30) så räknar inte med att få något kort i närtid. Men vore superintressant att veta hur avbetningen på den kön ser ut så jag vet NÄR jag ska få pirr i magen

Och instämmer med många andra. Sjukt exemplariskt, t.om lite överdriven, kundservice i den här tråden. Kan tänka mig att det är ett fullständigt minfält med tanke på hur otålig kundkretsen verkar vara vid det här laget.

15:08-16:00, 100-250, Patrik på Webhallen uppdaterar när de får in kort etc. Noggrannare än så lär du inte få.

Permalänk
Medlem

Kan någon TL:DR vad som har hänt med beställningar från Elgiganten?

Beställde ett 3080 TUC OC 2020-10-21, strax efteråt tog dem bort kortet helt från sidan. Ringde idag och dem sa att jag borde ha ett kort hos mitt ombud den 28e.

Men detta stämmer alltså inte eller vadå?

Permalänk
Webhallen

Mäktig! <3

Skrivet av CloakedAlien:

@Webhallen åhhh, man vill ju gärna håna alla otåliga men nu måste jag fråga själv eftersom jag spricker av nyfikenhet. Ska komma in 3080 TUF OC idag enligt hemsidan. Nu var jag sen på bollen där (15:30) så räknar inte med att få något kort i närtid. Men vore superintressant att veta hur avbetningen på den kön ser ut så jag vet NÄR jag ska få pirr i magen

Och instämmer med många andra. Sjukt exemplariskt, t.om lite överdriven, kundservice i den här tråden. Kan tänka mig att det är ett fullständigt minfält med tanke på hur otålig kundkretsen verkar vara vid det här laget.

Är försiktig till att uttala mig om leveranser jag inte har på papper, men 15.30 har ca köplats 210, så om den takten vi har nu på inkommande kort håller i sig så 4-5 veckor? Ta inte detta som faktum, det kan bli tidigare, kan bli senare. Men det är en gissning baserad på det som rullar in just nu.

Jag är en lika otålig jag med så känner att detta är det minst jag kan göra för likasinnade får man ett hum så underlättar det nattsömnen en hel del 😅.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av ToirRisker:

Kan någon TL:DR vad som har hänt med beställningar från Elgiganten?

Beställde ett 3080 TUC OC 2020-10-21, strax efteråt tog dem bort kortet helt från sidan. Ringde idag och dem sa att jag borde ha ett kort hos mitt ombud den 28e.

Men detta stämmer alltså inte eller vadå?

jo om de sa 28e februari, annars stämmer det INTE

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

@Webhallen Får man fråga om du ser hur många Gainward 3080 Phoenix GS som är på väg in? Tror jag ligger hyffsat bra till där nämligen. 😅

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jo om de sa 28e februari, annars stämmer det INTE

Källa på det?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Kan någon TL:DR vad som har hänt med beställningar från Elgiganten?

Beställde ett 3080 TUC OC 2020-10-21, strax efteråt tog dem bort kortet helt från sidan. Ringde idag och dem sa att jag borde ha ett kort hos mitt ombud den 28e.

Men detta stämmer alltså inte eller vadå?

Räkna inte att få några vettiga svar ifrån deras kundcenter. Inte bara deras ”elbot” som är en robot hos dem

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trombley:

@Webhallen Får man fråga om du ser hur många Gainward 3080 Phoenix GS som är på väg in? Tror jag ligger hyffsat bra till där nämligen. 😅

Har du lagt order innan 2:30 den 7e okt så har du tilldelning.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Källa på det?

mej själv-- elgiganten har kört detta snacket 1,5 månad nu

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

mej själv-- elgiganten har kört detta snacket 1,5 månad nu

Ja, men det är ju inte schysst att bara hitta på ett datum och skriva ut det i tråden till alla som väntar på ett kort.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Vilken butik? Elgiganten?

Bra detektivarbete haha då jag glömde nämna ÅF. Stämmer dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har du lagt order innan 2:30 den 7e okt så har du tilldelning.

/Patrik

Tror precis jag lyckades med min första satanistiska ritual. 02:16, 7e okt. Pentagrammet fungerade visst. 😈

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Kan någon TL:DR vad som har hänt med beställningar från Elgiganten?

Beställde ett 3080 TUC OC 2020-10-21, strax efteråt tog dem bort kortet helt från sidan. Ringde idag och dem sa att jag borde ha ett kort hos mitt ombud den 28e.

Men detta stämmer alltså inte eller vadå?

Det verkar råda en del förvirring hos elgiganten eller om det är medvetet. Hur som, när beställningen ändrar status till reserverad tror deras system och ordern är redo för leverans. Deras ekonomifrakt innebär 3-5 dagar i leveranstid så 1 + 1 blir två(i ditt fall 28e) men eftersom det med stor sannolikhet inte finns något kort i lager blir det inget av det. Varför deras system återkommande sätter ut produkter till försäljning är oklart, särskilt med avvikande priser. Det är flera som har agerat och gjort anmälan på deras agerande.

Permalänk
Avstängd

Holy shit! Precis när man givit upp och ångesten tagit över totalt så small det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Holy shit! Precis när man givit upp och ångesten tagit över totalt så small det.
https://i.ibb.co/7CgQ0KS/4CkFw.png

Grattis Vi får väl förmodligen dra igång Barsebäck snart igen

Förresten, är det någon mer som fått ett mail från Inet idag?

Permalänk
Medlem

Fick första livstecknet från inet nu angående TUF icke OC via mail. Stämmer väl ungefär med vad vi hört om att detta kort nedprioriterats, hade ju varit kul att veta vid beställning.
"Vi kommer löpande under året få leveranser i mindre stötar av grafikkortet men leveransdatumen på dessa är just nu väldigt preliminära"

Permalänk
Medlem
Skrivet av firenz:

Fick första livstecknet från inet nu angående TUF icke OC via mail. Stämmer väl ungefär med vad vi hört om att detta kort nedprioriterats, hade ju varit kul att veta vid beställning.
"Vi kommer löpande under året få leveranser i mindre stötar av grafikkortet men leveransdatumen på dessa är just nu väldigt preliminära"

Fick samma mail men har dock inte beställt TUF

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Ja, men det är ju inte schysst att bara hitta på ett datum och skriva ut det i tråden till alla som väntar på ett kort.

de fanns ironi i det inlägget, 28 januari då?

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Holy shit! Precis när man givit upp och ångesten tagit över totalt så small det.
https://i.ibb.co/7CgQ0KS/4CkFw.png

Vilken tid beställde du?