RANT: Bredband2
Hej!
Började med en driftstörning i området jag bor (Halmstad) igår.
Helt omöjligt att få kontakt med deras kundtjänst, men tänkte att de löser nog problemet inom några timmar.
Börjar jobbet (distansarbete, hemifrån) tidigt imorse & har fortfarande ingen uppkoppling.
Deras kundtjänst öppnar kl 9 så innan dess är det inget att göra åt saken & de har inte heller någon info om att det är en driftstörning.
Borde ju va automatisk kontroll iaf några gånger per dygn kan man tycka.
Men men, driftstörningar drabbar de flesta & inte det jag blev sne på.
När jag loggade in på deras sida så la jag märke till att de saltat min månadskostnad med 64kr, till en månadskostnad de inte har i någon av sina prisplaner.
Skaffade deras bredband under en av deras regelbundna "billigare i 3 månader" kampanjer.
Betalade då 164kr/månad.
Efter det så skulle kostnaden va 265kr/månad, vilket det va under 6 månader.
Sedan ändrade de min "prisplan" till 329kr/månad.
Kontaktade kundtjänst & de svarade att min månadsavgift är enligt min nuvarande prisplan, vilket i sig är korrekt.
Det som INTE är korrekt är att de ändrat min prisplan utan att fråga/informera mig.
Deras kundtjänst svarade att de anser att priset på fakturan är information om att priset har ändrat sig.
Väldigt praktiskt för dem då många (som jag) betalar fasta utgifter (bredband, telefon, etc..) automatiskt.
Har sagt upp mitt bredband hos dem & hoppas många andra gör detsamma.
Tål inte fulspel & pajasföretag.