Amazon öppnar dörrarna i Sverige

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Den regeln finns redan på tyska Amazon och gäller även om man anger en svensk adress. Om säljaren vägrar är det bara o kontakta Amazon. Det gjorde jag då säljaren vägrade först. Men sen när Amazon kontaktade säljaren så gick han med på o betala det. Se denna sida gällande Amazon Tyskland, så kommer du se att de har samma regler som svenska https://www.amazon.de/-/en/gp/help/customer/display.html?node...

Men det är ju det som är problemet: det blir bråk med säljaren och med Amazon. Paketet kom ju inte fram avgiftsfritt utan du fick skriva till säljaren och till Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Men det är ju det som är problemet: det blir bråk med säljaren och med Amazon. Paketet kom ju inte fram avgiftsfritt utan du fick skriva till säljaren och till Amazon.

Bråk o bråk. Jag mailade säljaren 1 eller 2 gånger. Sedan chattade jag bara med Amazon som tog problemet vidare och jag behövde inte göra mycket, förutom att betala till PostNord och sedan jag fick tillbaka pengarna jag behövde betala.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Nej, hade inte koll på det. Men det är ändå inte intressant.

Fast du skrev nyss "Jag har inget intresse av att surfa in på massa sidor, jämföra priser, eller lära mig så mycket tyska att jag kan handla på .de utan translate. "

???

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Bråk o bråk. Jag mailade säljaren 1 eller 2 gånger. Sedan chattade jag bara med Amazon som tog problemet vidare och jag behövde inte göra mycket, förutom att betala till PostNord och sedan jag fick tillbaka pengarna jag behövde betala.

Alltså är problemet inte löst, om jag inte kan köpa en vara utan att behöva riskera förseningar ligga ute med extra pengar, gnälla om extra ersättning som bara drabbar den som försöker sälja varan (och amazon inte tar något ansvar)

Exakt sådan man vill slippa. Då kan jag lika gärna handla på aliexpress eller wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Alltså är problemet inte löst, om jag inte kan köpa en vara utan att behöva riskera förseningar ligga ute med extra pengar, gnälla om extra ersättning som bara drabbar den som försöker sälja varan (och amazon inte tar något ansvar)

Exakt sådan man vill slippa. Då kan jag lika gärna handla på aliexpress eller wish

Min erfarenhet av Amazon är att de alltid tar 100% ansvar, för både sina egna leveranser, för missar av transportörer (fick en klocka stulen ur mitt paket under transport, och de skickade ny utan problem), och för sina tredjepartssäljare.

De vill att man i första hand pratar med säljaren (rätt naturligt), men om de inte löser det, så går de alltid in som säkerhet och backup och tar 100% ansvar.

Därför jag älskar Amazon, trots att deras webbsidor är absolut sämst.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Alltså är problemet inte löst, om jag inte kan köpa en vara utan att behöva riskera förseningar ligga ute med extra pengar, gnälla om extra ersättning som bara drabbar den som försöker sälja varan (och amazon inte tar något ansvar)

Exakt sådan man vill slippa. Då kan jag lika gärna handla på aliexpress eller wish

Om säljaren vägrar stå för kostnader kommer Amazon ta ansvar och stå för kostnaderna enligt deras A - z garanti.

Skrivet av martinot:

Min erfarenhet av Amazon är att de alltid tar 100% ansvar, för både sina egna leveranser, för missar av transportörer (fick en klocka stulen ur mitt paket under transport, och de skickade ny utan problem), och för sina tredjepartssäljare.

De vill att man i första hand pratar med säljaren (rätt naturligt), men om de inte löser det, så går de alltid in som säkerhet och backup och tar 100% ansvar.

Därför jag älskar Amazon, trots att deras webbsidor är absolut sämst.

Samma här. Jag kontaktade säljaren först, men den personen ville inte stå för kostnader. Så då kontaktade jag Amazon som löste det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Om säljaren vägrar stå för kostnader kommer Amazon ta ansvar och stå för kostnaderna enligt deras A - z garanti.

Samma här. Jag kontaktade säljaren först, men den personen ville inte stå för kostnader. Så då kontaktade jag Amazon som löste det

Om jag beställer en vara i en ’svensk’ butik ska inte jag behöva kontakta säljaren när mitt paket fastnar i tullen.

Dessutom har troligen köparen köpt en vara på falska premisser (säljaren känner inte till svenska specialregler och postnordavgifter ännu). Pengarna som du får tillbaka för dessa avgifter skulle såklart ha legat på priset från början.

Amazons ’ansvarstagande’ i frågan handlar troligen om utpressning och att blockera säljaren på plattformen om de inte äter förlusten på affären.

Allting för att Amazon ska kunna hävda sig fria och stå för konsumentens bästa.

Ser du inget konstigt med det så delar vi nog inte så många värderingar gissar jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om jag beställer en vara i en ’svensk’ butik ska inte jag behöva kontakta säljaren när mitt paket fastnar i tullen.

Dessutom har troligen köparen köpt en vara på falska premisser (säljaren känner inte till svenska specialregler och postnordavgifter ännu). Pengarna som du får tillbaka för dessa avgifter skulle såklart ha legat på priset från början.

Amazons ’ansvarstagande’ i frågan handlar troligen om utpressning och att blockera säljaren på plattformen om de inte äter förlusten på affären.

Allting för att Amazon ska kunna hävda sig fria och stå för konsumentens bästa.

Ser du inget konstigt med det så delar vi nog inte så många värderingar gissar jag...

Wish gjorde ett avtal med postnord som gjorde att dem betalar moms vid beställning och behöver därför inte betala någon avgift. Vi vet inte om amazon har något liknande, då dem betalar svensk moms. Alltså bör det inte vara något problem med tull. Ifall det händer löser dem det säker med postnord själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Wish gjorde ett avtal med postnord som gjorde att dem betalar moms vid beställning och behöver därför inte betala någon avgift. Vi vet inte om amazon har något liknande, då dem betalar svensk moms. Alltså bör det inte vara något problem med tull. Ifall det händer löser dem det säker med postnord själva.

Vi får väl se. Hoppas verkligen du har rätt, men det verkar finnas andra här i tråden som redan har andra erfarenheter. Dock kanske det var innan avtalet med PostNord? Skulle ju vara trevligt om allt bara fingerade, men kolla på kvaliteten av översättningarna så ser man ju lätt att allt inte alltid går så bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om jag beställer en vara i en ’svensk’ butik ska inte jag behöva kontakta säljaren när mitt paket fastnar i tullen.

Sant. Samma sak om du beställer varor från Amazon.se själva. Lika säkert som från andra svenska butiker. Allt skickas från inom EU. Absolut 0% risk att det fastnar i tullen.

Däremot, om varorna du är ute efter, inte finns att köpa i Sverige eller inom EU, utan du måste köpa från annan säljare (inte Amazon själva som säljare) i utlandet, så är det en fördel att gå via Amazon som transaktionsförättare/mellanhand. Just för dessa utmärkta garantier (jag litar inte på de flesta små kinesiska säljare) som jag verkligen gillar att gå via Amazon.

Där har ju Amazon ett enormt stort mervärde just för att säkra upp det hela. Lite som att betala för en försäkring. När jag köper från en sådan utländsk osäker säljare, så föredrar jag därför att just betala för produkten via Amazon, även om det skulle vara någon % dyrare. Enormt mycket tryggare.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Sant. Samma sak om du beställer varor från Amazon.se själva. Lika säkert som från andra svenska butiker. Allt skickas från inom EU. Absolut 0% risk att det fastnar i tullen.

Däremot, om varorna du är ute efter, inte finns att köpa i Sverige eller inom EU, utan du måste köpa från annan säljare (inte Amazon själva som säljare) i utlandet, så är det en fördel att gå via Amazon som transaktionsförättare/mellanhand. Just för dessa utmärkta garantier (jag litar inte på de flesta små kinesiska säljare) som jag verkligen gillar att gå via Amazon.

Där har ju Amazon ett enormt stort mervärde just för att säkra upp det hela. Lite som att betala för en försäkring. När jag köper från en sådan utländsk osäker säljare, så föredrar jag därför att just betala för produkten via Amazon, även om det skulle vara någon % dyrare. Enormt mycket tryggare.

Haha det låter ju nästan vettigt! Så länge det är tydligt och lätt att välja mellan dessa alternativ gissar jag väl att det är bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Sant. Samma sak om du beställer varor från Amazon.se själva. Lika säkert som från andra svenska butiker. Allt skickas från inom EU. Absolut 0% risk att det fastnar i tullen.

Däremot, om varorna du är ute efter, inte finns att köpa i Sverige eller inom EU, utan du måste köpa från annan säljare (inte Amazon själva som säljare) i utlandet, så är det en fördel att gå via Amazon som transaktionsförättare/mellanhand. Just för dessa utmärkta garantier (jag litar inte på de flesta små kinesiska säljare) som jag verkligen gillar att gå via Amazon.

Där har ju Amazon ett enormt stort mervärde just för att säkra upp det hela. Lite som att betala för en försäkring. När jag köper från en sådan utländsk osäker säljare, så föredrar jag därför att just betala för produkten via Amazon, även om det skulle vara någon % dyrare. Enormt mycket tryggare.

Fast... sådana system finns ju redan sedan tidigare hos andra aktörer också. Exempelvis eBay. Har själv behövt använda det, och det är förhållandevis enkelt, smidigt och säkert.

Det är inte så att Amazon uppfunnit hjulet, direkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frågan man ska ställa sig är varför man ska handla på Amazon när man inte får en pingvinstång på köpet.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Om jag beställer en vara i en ’svensk’ butik ska inte jag behöva kontakta säljaren när mitt paket fastnar i tullen.

Dessutom har troligen köparen köpt en vara på falska premisser (säljaren känner inte till svenska specialregler och postnordavgifter ännu). Pengarna som du får tillbaka för dessa avgifter skulle såklart ha legat på priset från början.

Amazons ’ansvarstagande’ i frågan handlar troligen om utpressning och att blockera säljaren på plattformen om de inte äter förlusten på affären.

Det som krävs är egentligen att Amazon på något sätt ordnar så att momsen och avgiften hanteras på ett sätt så att varken köparen eller säljaren behöver göra något mer än att säljaren kanske får sätta dit en klisterlapp. Säljaren kan ju inte heller ha koll på olika länders eller speditörers hanteringsavgifter och momssatser.

Om man beställer från Amazon i Asien eller Nordamerika, och det är Amazon själva som skickar, är det utformat på så vis att speditören tar betalt för moms och tull av Amazon istället för att ta betalt av mottagaren och det tycker jag är väldigt smidigt. Man slipper då bekymra sig över eventuella extra kostnader och i praktiken får man ofta tillbaka någon krona i efterskott för att Amazon tog för mycket betalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Fast... sådana system finns ju redan sedan tidigare hos andra aktörer också. Exempelvis eBay. Har själv behövt använda det, och det är förhållandevis enkelt, smidigt och säkert.

Det är inte så att Amazon uppfunnit hjulet, direkt.

Jo, jag gillar att handla via eBay också.

Men har personligen haft mer krångel när säljare inte levererat varor som avtalat som eBay skött transaktionerna för. Tycker Amazons kundtjänst är vida överlägsen eBay. Dock är eBay Ok. Bara att Amazons är mycket bättre i min erfarenhet.

Mest problem har jag haft me Ali Express som inte löst problem med produkter från kinesiska säljare alls lika bra.

Men tycker det är bra med konkurrens, och uppskattar både Amazon och eBay grymt mycket. Bra att de konkurrerar med varandra. Dumt om eBay har "monopol", och konkurrens gynnar oss alla på marknaden.

Sedan vem som var först vet jag inte. Handlade från Amazon.com första gången på mitten av 90-talet (men var böcker då).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Frågan man ska ställa sig är varför man ska handla på Amazon när man inte får en pingvinstång på köpet.

Folk är alldeles för lättköpta av pingvinmutor...

Kom ihåg; socker är skadligt för er och ett "gift" för kroppen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Folk är alldeles för lättköpta av pingvinmutor...

Kom ihåg; socker är skadligt för er och ett "gift" för kroppen.

ALLT är giftigt. Vanligt socker har en extremt låg toxicitet. ^^ (En offtopicfråga för en annan tråd.)

Fasen vad folk hade blivit förvånade om Amazon började skicka med pingvinstänger med sina beställningar (när de själva är försäljaren och inte bara försäljningsförmedlare). ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Fasen vad folk hade blivit förvånade om Amazon började skicka med pingvinstänger med sina beställningar (när de själva är försäljaren och inte bara försäljningsförmedlare). ^^

Jag fick bara en lapp med "HILFE" och ett telefonnummer, säkert en scam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kommenterande 2:

Det som krävs är egentligen att Amazon på något sätt ordnar så att momsen och avgiften hanteras på ett sätt så att varken köparen eller säljaren behöver göra något mer än att säljaren kanske får sätta dit en klisterlapp. Säljaren kan ju inte heller ha koll på olika länders eller speditörers hanteringsavgifter och momssatser.

Om man beställer från Amazon i Asien eller Nordamerika, och det är Amazon själva som skickar, är det utformat på så vis att speditören tar betalt för moms och tull av Amazon istället för att ta betalt av mottagaren och det tycker jag är väldigt smidigt. Man slipper då bekymra sig över eventuella extra kostnader och i praktiken får man ofta tillbaka någon krona i efterskott för att Amazon tog för mycket betalt.

Så länge det är Amazon som hanterar frakten, så hanterar Amazon det också i Sverige. Det är ingen skillnad där

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

ALLT är giftigt. Vanligt socker har en extremt låg toxicitet. ^^ (En offtopicfråga för en annan tråd.)

Fasen vad folk hade blivit förvånade om Amazon började skicka med pingvinstänger med sina beställningar (när de själva är försäljaren och inte bara försäljningsförmedlare). ^^

Haha.

Jo, fast jag menade inte giftigt (därav "-tecknen). Däremot så är socker väldigt onyttigt och ohälsosamt för människor (och de flesta djur). Så kanske inte något man man skall uppmuntra varken Amazon, eller deras säljare på deras marknadsplats, till att anamma.

Men jag förstår att de där pingvinstängerna kan vara lockande och vanebildande för många.

Tror dock att Inet och resten (Webhallen, Komplett) kommer klara konkurrensen ifrån Amazon utan minsta problem (tror inte ens att Amazon säljer speciellt mycket datordelar). Med eller utan stänger.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Jag fick bara en lapp med "HILFE" och ett telefonnummer, säkert en scam.

Bara att ringa tysken!

Troligen mer skämt än scam.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Om jag fattat de rätt så har dom inte samma produkter i alla länder? Hittade t.ex några brotchar på amazon.com som ja inte hittade på .se eller .de.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Om jag fattat de rätt så har dom inte samma produkter i alla länder? Hittade t.ex några brotchar på amazon.com som ja inte hittade på .se eller .de.

Det är olika utbud och olika priser.

Om du köper elektronik kanske Amazon.com säljer prylen med amerikansk kontakt och amerikansk spänning medan Amazon.de säljer prylen med tysk kontakt och europeisk spänning och Amazon.co.uk har den med brittisk kontakt och europeisk spänning. Dessutom kan bruksanvisningen och texten på förpackningen vara på olika språk beroende på var du köper prylen. Sedan finns vissa prylar helt enkelt bara i vissa länder.

Om du köper böcker finns dessa ibland bara i Amazon-butiken i det land där boken gavs ut, t.ex. Amazon.fr om det är en fransk bok, Amazon.de om det är en tysk bok, Amazon.it om det är en italiensk bok och Amazon.co.jp om det är en japansk bok. Många böcker finns dock i flera länder. Sedan är det oftast billigare att köpa boken i "rätt" land eftersom priset kan vara några tior lägre där. Detta väger ofta upp för eventuella skillnader i fraktkostnad.

Permalänk
Medlem

Amazon.se finns nu på Prisjakt! I skrivande stund billigast på 717 av 2493 listade priser.

https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38513

Permalänk
Medlem

Köpte en skärmskydd från svenska amazon som var den med bäst och flest omdömen på tyska amazon.
Men verkar vara kompatibilitetsproblem med mitt fodral så sidorna lyfts upp när man trycker lätt på dem.

På Tyska amazon så har dem returnerat när jag hade liknande problem direkt utan några frågor.
Den sorten som jag vet fungerar fanns tyvärr inte på svenska amazon, men denna verkade bättre enligt omdömen.

Kontaktade amazon för att se vad jag skulle göra med den. Då det stod i texten att den fungerar men den är för stor.

Killen i chatten ville att jag skulle ta av den från min telefon och lägga den i en kartong och skicka till dem. Fick fråga honom flera gånger om han är seriös. Skicka ett paket till annat land med ett använd skärmskydd för retur. Han bekräftade flera gånger att han måste ha tillbaka den för att se "om dem kan göra någon retur".

Verkligen en annan upplevelse än vad man är van vid från den tyska amazon. Tror om det är samma pris på båda så handlar jag istället på tyska amazon så jag vet att dem är duktiga när det blir problem.

Edit: Skärmskyddet i frågan har livstid garanti och ersätter även "user error"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Tycker det var dyrt. Billigare på Wish

... och ofta för exakt samma skräp (och säljare) dessutom.

Hittar köpare kvalitativa produkter så är de sällan nämnvärt billigare än hos reputabla återförsäljare.

Vinnande koncept att bedriva en plattform där världens billigast producerade "produkter" prackas på oinsatta konsumenter... samtidigt som indirekt provision ständigt tillfaller Bezos.

Digitala motsvarigheten till "analoga" Walmart. Uuusch! ⚠️

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1k3_dd:

... och ofta för exakt samma skräp (och säljare) dessutom.

Hittar köpare kvalitativa produkter så är de sällan nämnvärt billigare än hos reputabla återförsäljare.

Vinnande koncept att bedriva en plattform där världens billigast producerade "produkter" prackas på oinsatta konsumenter... samtidigt som indirekt provision ständigt tillfaller Bezos.

Digitala motsvarigheten till "analoga" Walmart. Uuusch! ⚠️

Vad skulle det vara för fel på Walmart?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

EU-kommissionen misstänker Amazon för brott mot unionens konkurrenslagar, bekräftar man i ett pressmeddelande. Beskedet kommer efter att Financial Times rapporterat om uppgifterna med hänvisning till källor.

Kommissionen anklagar Amazon för att snedvrida konkurrensen för e-handeln genom att systematiskt använda icke offentlig affärsdata från försäljare som använder Amazons marknadsplats. EU-kommissionen kommer också återuppta en gammal utredning om att Amazon gynnar sina egna erbjudanden och säljare som använder bolagets logistik- och leveranstjänster.

Det maximala bötesbeloppet för brott mot EU:s konkurrensregler är 10 procent av omsättningen.

https://omni.se/bekraftat-eu-misstanker-amazon-for-konkurrens...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Amazon.se finns nu på Prisjakt! I skrivande stund billigast på 717 av 2493 listade priser.

https://classic.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38513

En nyhet av rang som kommer skaka om.

Väntat på det här, ja, nu j-klar kommer Amazons intåg märkas på allvar, det svenska folket älskar nämligen Prisjakt och använder det flitigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

En nyhet av rang som kommer skaka om.

Väntat på det här, ja, nu j-klar kommer Amazons intåg märkas på allvar, det svenska folket älskar nämligen Prisjakt och använder det flitigt.

Det dåliga är att dem inte har direktlänkar till produkten utan man får leta själv. Massa fel-länkade produkter också, så som denna https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5229586. De trådlösa som det ska vara är dyrare än många andra på prisjakt.