3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ja, de har knappt gått igenom dag 17/9 ännu. Vi ligger väl på plats 3-400
Jag beställde mitt 15/10
Man kan alltid hoppas på innan jul, men jag tror det kommer nästa år tyvärr.

Såg fel.

Webhallen Centrallager
2020-09-19 18:25

Platsen är ca 260-280.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Verkligen..
Jag ställde samma fråga igår och killen sa att man får spelkoden, men det är inte hans "avdelning". Sen erbjöd han en email till de som jobbar med detta på netonet. Jag tackade nej för jag var inte säker om jag ska få kortet ens. Men vi pratade inte om om man får spelkoden så mycket utan vilket spel man får. Han sa att man får watch dogs eller vad det nu heter och kaaanske går det att byta till CoD

Vi får hålla tummarna, personen jag pratade med i måndags sade att de väntade på 60 och hade just då 61 beställningar. Så troligt är väl om de får in de 60 så är du en av dem som får ett.

Permalänk
Medlem

Hejsan @webhallen,

Ser att det är ett fåtal gamerock oc på g nästa vecka. Jag undrar lite om vilken plats jag kan ha i den kön. Väntar på ett annat kort som jag kanske får denna vecka men om det är troligt att jag får ett palit från er nästa vecka väntar jag hellre på det. Ordernr ***636.

Edit. Snurrade till det, var gamerock non OC på g in.

Angav fel kort namn
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmen:

Hejsan @webhallen,

Ser att det är ett fåtal gamerock oc på g nästa vecka.

Var ser du detta?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk

Undrar om Webhallens kundtjänst inte behövs alls längre efter allt hästjobb Patrik gör här

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Var ser du detta?

Snurrade till det. Är non OC på g in

Permalänk

Fick mail från Netonnet nyss gällande KFA2 GeForce RTX 3080 SG, de skrev att förväntat datum är ändrat och de inte har fått nåt bekräftat datum just nu. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmen:

Vi får hålla tummarna, personen jag pratade med i måndags sade att de väntade på 60 och hade just då 61 beställningar. Så troligt är väl om de får in de 60 så är du en av dem som får ett.

Jag läste din inlägg då på måndag, så jag öppnade chatten på netonet och frågade om det. Till mig sa han 58 beställningar och 60st på väg in. Så jag beställde direkt.
Nu helt plötsligt kan de inte se hur många beställde eller vilken kö plats man har 😂

Permalänk
Medlem

Tog ett sånt MSI 3090 från Inet..

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Tog ett sånt MSI 3090 från Inet..

Gillar hur nonchalant du skrev det om ett grafikkort på ~20k:-
Grattis till kortet!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Gillar hur nonchalant du skrev det om ett grafikkort på ~20k:-
Grattis till kortet!

Haha, skäms ju.
Tack!
Det packas nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Haha, skäms ju.
Tack!
Det packas nu

Inget att skämmas över, har själv gått i tankarna eftersom väntan på 3080 börjar bli olidlig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Inget att skämmas över, har själv gått i tankarna eftersom väntan på 3080 börjar bli olidlig

Beställde aldrig något 3080 så jag har inte väntat iaf
Är en Asus-nörd.. Men antar att MSI är lika bra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@webhallen: Tack för all respons i tråden. Jag själv ska plocka upp ett 3080 i Farsta senare idag. Frågan är dock vad man ska göra med nätagget då jag lagt en beställning på ett Corsair SF750 men det känns väldigt osäkert när dom kan dyka upp. Har du någon hint om jag ska se mig om efter annat eller invänta min beställning? Samma namn här som där. 🙋‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Haha, skäms ju.
Tack!
Det packas nu

Har gjort samma som dig.
Gav upp på 3080 och beställde hem ett Strix 3090 OC som landade igår...... för mig är de värt de extra tusenlapparna istället för att behöva stressa upp sig kring 3080.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Haha, skäms ju.
Tack!
Det packas nu

När jag går till kassan står det beställningsvara.

Permalänk
Medlem

@Webhallen Jag såg att ni skrev att man får grön plupp vid inleverans av kortet. Det hade jag på min order igår och tidigt imorse men sedan blev den gul igen?

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

När jag går till kassan står det beställningsvara.

Gjorde det för mig med
Men finns 4 kvar, så de skickas väl direkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör med MSI nu och är nöjd men 3090 går väl inte att öka så mycket i watt?

Permalänk
Skrivet av ronz:

Varje morgon 7:15 när alarmet går av tänker jag "varför beställde jag inte Strix OC istället för non-OC"

Kanske mildrar din ångest lite om jag berättar att jag beställde OC 15:02 på release och inte fått mitt heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BertilBesvärjaren:

Kanske mildrar din ångest lite om jag berättar att jag beställde OC 15:02 på release och inte fått mitt heller.

Nä jag beställde den 20e...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Hämtade upp mitt Gigabyte 3070 Gaming OC under helgen, lyckades knipsa 4 stycken från webhallen på release men har avbeställt resten. Nu sitter det i och flyter på duktigt Control ligger på ca 120fps med allt på högsta och raytracing, och DLSS på. Dock så var pinsen på connectorn till PSUn snea, men som tur är så bor jag med en hårdvaruingenjör som vågade böja tillbaks dom med pincett. Verkar som att Gigabytes kort fortfarande har samma problem, även 3070s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Haha, skäms ju.
Tack!
Det packas nu

Berätta gärna hur du upplevde det sen. Kortet verkar tampas i toppen kring kylning/tystnad med asus men rapporter om extrema spolljud har fått mig att vänta lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Berätta gärna hur du upplevde det sen. Kortet verkar tampas i toppen kring kylning/tystnad med asus men rapporter om extrema spolljud har fått mig att vänta lite.

Pga varje liten pissgrej som gjorde att jag väntade lite, nu sitter jag utan kort med 5st beställningar som än så länge ger inga hopp att få tag på en 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Återkommer om detta.
Min rigg är helt tyst och så ska den förbli.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer avboka mina beställningar och vänta på 3080ti, lika bra då bägge mina skärmar är 4K.
Hade ändå beställt icke OC-modeller och dessa verkar aldrig dyka upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Har gjort samma som dig.
Gav upp på 3080 och beställde hem ett Strix 3090 OC som landade igår...... för mig är de värt de extra tusenlapparna istället för att behöva stressa upp sig kring 3080.

Så tänker nog tillverkarna också, därför det mest kommer 3090 till affärerna 😂 Cash is king

Permalänk

jag hade extrem coilwhine på mitt Msi gaming trio 3090 som jag skickade tillbaka, även denna norska recensent upplever detta

https://www.gamer.no/artikler/test-msi-rtx-3090-gaming-x-trio...

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

Jag har gnällt på Komplett i tre olika trådar i flera veckor nu, men gnäll ger ju inget resultat. När min beställning flyttades till januari utan förklaring blev jag less, och i förrgår la jag en beställning på ett Zotac 3080 Trinity OC på Webhallen istället. Nyss fick jag en grön bock på det kortet. Jag vet att det inte betyder att ett kort är på väg, men det känns ändå bra mycket bättre än det någonsin gjort med min Komplett-beställning. Oj vad jag ångrar att jag inte gick med Webbis från början, speciellt efter att ha sett hur @Webhallen gjort ett kanonjobb här på forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Kör med MSI nu och är nöjd men 3090 går väl inte att öka så mycket i watt?

Uppdatera med evga 500w bios så ska du få se...