3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Webhallen

Kollade bara att ni var vakna

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har du beställt med annat än Postnord så kommer det skeppas ut imorgon

Edit: många 15:12, vad börjar ditt förnamn på? räcker med 2 bokstäver.

@webhallen: Jag lade beställningen 15:11 men inte fått något kort och inte heller grön bock. Hur. Kan de med 15:12 få kort före mig? :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Så om man missade launchen helt och valde att sitta ner i båten i 1½ månad i hopp om att leveransen av kort skulle tillta och hysterin lägga sig lite. Är det först 2021 som man kan räkna med att få tag på ett Asus ROG STRIX 3080 OC?

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Inet har i skrivande stund 2st "PNY GeForce RTX 3090 24GB XLR8 Gaming UPRISING EPIC-X RGB Triple Fan Edition" i lager.

https://www.inet.se/produkt/5411703/pny-geforce-rtx-3090-24gb...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Skrivet av deegan:

Så om man missade launchen helt och valde att sitta ner i båten i 1½ månad i hopp om att leveransen av kort skulle tillta och hysterin lägga sig lite. Är det först 2021 som man kan räkna med att få tag på ett Asus ROG STRIX 3080 OC?

don't worry. 3080ti and 6800xt/6900xt are coming.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem

ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC visas nu under "Visa produkter i lager" på Komplett. You know the drill.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Citat:

5. Ange paketkoden från ditt kvalificerande paketinköp.

Från Nvidias sida angående hur man hämtar hem " Call of Duty: Black Ops Cold War". Vet någon var man får hem koder om man köpt(och hämtat ut) ett 3080 från webhallen? Skulle det inte va mer gratisgrejer också?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vardagsrum:

ZOTAC GeForce RTX 3080 Trinity OC visas nu under "Visa produkter i lager" på Komplett. You know the drill.

Yes! Att spamma komplett tills den blir grön och sedan köpa den

Permalänk
Skrivet av Henry Rollins II:

Från Nvidias sida angående hur man hämtar hem " Call of Duty: Black Ops Cold War". Vet någon var man får hem koder om man köpt(och hämtat ut) ett 3080 från webhallen? Skulle det inte va mer gratisgrejer också?

I guess that you need to wait a couple days? Then it will appear in your account orders. It happened to my 1 year Geforce now.

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Yes! Att spamma komplett tills den blir grön och sedan köpa den

Alla kompletts kort står endast i meddela mig, går inte att försöka köpa

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Så om man missade launchen helt och valde att sitta ner i båten i 1½ månad i hopp om att leveransen av kort skulle tillta och hysterin lägga sig lite. Är det först 2021 som man kan räkna med att få tag på ett Asus ROG STRIX 3080 OC?

Ska du ha ett specifikt kort kan det nog bli väldigt svårt. Däremot har du chansen att norpa ett "strökort" som kommer upp i butikerna ibland och då gäller det att vara snabb som ljuset.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Pratade med netonnet kundtjänst och den leverans av 60x kfa2 3080 som de i måndags sade skulle kommit in igår har numera inget ankomstdatum.

Permalänk
Medlem

Tur för mig att någon annan klickade hem 3090 TUF OC på inet.
Jag har råd men 19k kan inte rättfärdigas.
Bara ibland.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

I normala fall så beställer jag från den billigaste på nätet.

Men efter att ha följt den här tråden och sett hur Webhallen och patrik sköter om sina kunder, så blev det en beställning från dom.

Tack för ett fantastiskt engagemang och transparans i den här minst sagt knasiga tiden.

/deo

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Inaktiv

Om man lägger den i varukorgen står det beställningsvara 5 dagar och så blir den gul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Yes! Att spamma komplett tills den blir grön och sedan köpa den

Vad tycker vi om Zotac 3080 Trinity OC egentligen då? Jag har försökt hitta vettiga reviews men hittade bara typ några på non-OC gjorda precis vid launch där de bara jämför med FE.

Kassa kondingar? Powerlimits? Faller kortet isär om man blåser på det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fetklock:

Vad tycker vi om Zotac 3080 Trinity OC egentligen då? Jag har försökt hitta vettiga reviews men hittade bara typ några på non-OC gjorda precis vid launch där de bara jämför med FE.

Kassa kondingar? Powerlimits? Faller kortet isär om man blåser på det?

Mitt har inte gått sönder än i alla fall.

Fläktarna låter lite mer än mitt 1080 Ti. Men den håller sig på 71-72 som max, trots vertikal montering.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fetklock:

Vad tycker vi om Zotac 3080 Trinity OC egentligen då? Jag har försökt hitta vettiga reviews men hittade bara typ några på non-OC gjorda precis vid launch där de bara jämför med FE.

Kassa kondingar? Powerlimits? Faller kortet isär om man blåser på det?

https://www.guru3d.com/articles-pages/zotac-geforce-rtx-3080-...

Permalänk
Medlem

Varje morgon 7:15 när alarmet går av tänker jag "varför beställde jag inte Strix OC istället för non-OC"

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Varje morgon 7:15 när alarmet går av tänker jag "varför beställde jag inte Strix OC istället för non-OC"

Varje gång alarmet går tänker jag: varför beställde jag inte på releasedagen istället för 15/10!?
Vi har båda gjort undermåliga val

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ja det var den jag läste, men den är gammal (innan många av issuesen som diskuterats om 3080 dök upp) samt på icke-OC versionen, och jämför mest med 20xx kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmen:

Pratade med netonnet kundtjänst och den leverans av 60x kfa2 3080 som de i måndags sade skulle kommit in igår har numera inget ankomstdatum.

Skulle precis ringa de och fråga om samma, har beställt en av kfa2 kort. Enligt netonet så om de inte får en annan datum vid försening av leverans, det betyder att förseningen är inget stort. Max 3 dagar... så vi får se 🤷‍♀️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Skulle precis ringa de och fråga om samma, har beställt en av kfa2 kort. Enligt netonet så om de inte får en annan datum vid försening av leverans, det betyder att förseningen är inget stort. Max 3 dagar... så vi får se 🤷‍♀️

Hoppas personen du pratade med hade bättre koll, för i min chatt verkade de som att de inte hade minsta aning. Frågade även om spelkod ingick och det ingår inget via Netonnet.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sebban84:

@webhallen: Jag lade beställningen 15:11 men inte fått något kort och inte heller grön bock. Hur. Kan de med 15:12 få kort före mig? :/

Ser ut som att pga de kom in sent igår så kommer de packas till "utanför sthlm" senare idag, så de BÖR skeppas ut idag, grön plupp får du inte förens butiken har inlevererat kortet.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

@webhallen: Jag lade beställningen 15:11 men inte fått något kort och inte heller grön bock. Hur. Kan de med 15:12 få kort före mig? :/

@webhallen: Jag tar tillbaka min oro. Ser att det står att kortet är påväg till Linköping butiken och framme på lördag woohoooo!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk

@webhallen vaknade upp 1h efter gainward rekommendationen... hur lång hann kön bli?

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem

@webhallen: Väntar på mitt Strix 3080 OC.
står 30st på väg och beställde 19e Oktober,antar att jag får vänta ett tag?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmen:

Hoppas personen du pratade med hade bättre koll, för i min chatt verkade de som att de inte hade minsta aning. Frågade även om spelkod ingick och det ingår inget via Netonnet.

Verkligen..
Jag ställde samma fråga igår och killen sa att man får spelkoden, men det är inte hans "avdelning". Sen erbjöd han en email till de som jobbar med detta på netonet. Jag tackade nej för jag var inte säker om jag ska få kortet ens. Men vi pratade inte om om man får spelkoden så mycket utan vilket spel man får. Han sa att man får watch dogs eller vad det nu heter och kaaanske går det att byta till CoD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

@webhallen: Väntar på mitt Strix 3080 OC.
står 30st på väg och beställde 19e Oktober,antar att jag får vänta ett tag?

Ja, de har knappt gått igenom dag 17/9 ännu. Vi ligger väl på plats 3-400
Jag beställde mitt 15/10
Man kan alltid hoppas på innan jul, men jag tror det kommer nästa år tyvärr.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"