3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men om endast ca 2% av alla kort som tillverkas är non-OC så skulle man kanske inte sälja dem redan från början?

Ur konsumentsynpunkt suuuuger det
Men verkar gälla för alla kort med "oc" och non-oc modeller.

Hade Nvidia bra levererat chipsets så det räckt till båda modellerna så hade det inte varit ett problem.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Ingen tilldelning jag kan se just nu, här är det bäst att kolla på kötabellen på produktsidan

Extremt magert, fick 5st kort idag. och har 10 till på väg.. 15.09 är plats 30ish

/Patrik

Och på 15:10? 40ish plats?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Viking
Skrivet av Xermalk:

Hade Nvidia bra levererat chipsets så det räckt till båda modellerna så hade det inte varit ett problem.

Men dem visste ju redan innan att det skulle vara brist, så vet inte hur långt det argumentet håller.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

It's only you (uppdaterat nu)
Glömde lägga in ordern i systemet också, men du är garanterad ett kort iaf

/Patrik

Du är en klippa Patrik @webhallen, stort tack!
Min lillebror beställde ett likadant från er för ca en timme sedan (order *314). Hoppas verkligen på att vi kan få de samtidigt

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Någon som är förvånad att de skulel producera färre non oc än oc? De har större vinstmarignal på oc modellerna

Tror det har att göra med att kretsarna är bra nog för OC och de inte vill ta bra kretsar till non-OC, däremot får de nog göra det till slut. Att de skulle jaga några extra dollar mer förtjänst låter befängt.

Permalänk

@Webhallen Ser ingen spelkupong för den Gaming X Trio jag beställde vid release och fick hem idag, bara kontakta er support eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ingen tilldelning jag kan se just nu, här är det bäst att kolla på kötabellen på produktsidan

Extremt magert, fick 5st kort idag. och har 10 till på väg.. 15.09 är plats 30ish

/Patrik

Så då borde jag nästan kanske förmodligen komma med nästa leverans av ASUS Tuf non-OC 3080 på tiden 15:07 med namn Si~

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SweViver:

Du är en klippa Patrik @webhallen, stort tack!
Min lillebror beställde ett likadant från er för ca en timme sedan (order *314). Hoppas verkligen på att vi kan få de samtidigt

Det tror jag absolut
Kommer 5st kort.

Skrivet av lillbrorsan:

@Webhallen Ser ingen spelkupong för den Gaming X Trio jag beställde vid release och fick hem idag, bara kontakta er support eller?

Dra ditt ordernummer för kortet i ett pm till mig så kikar jag!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen Tänkte även jag fråga om min köplats trots att det tar emot lite nu när du får så mycket extra att svara på.
Har en beställning på Asus Tuf 3080 oc. Beställning 2020-09-17 15:13, lo

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jag tänkte att jag skulle väntat lite med att ge mig in i köphetsen som uppstått. Beställde dock ett 3080 från netonnet i måndags och fick nu bekräftat att jag får det på måndag. Måste haft en jäkla tur.

Vilket kort beställde du?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk

@Webhallen Hur ser inflödet ut för ASUS Strix RTX 3090 OC eller alternativt ASUS TUF RTX 3090 OC? Kommer det "skvättar" då och då så chansen vore god att få ett kort innan julafton om man lade en beställning på ett sådant eller ser det lika illa ut där med kötid kontra inflödet?

Felstavat
Visa signatur

🎮 AMD Ryzen 5 5600X | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 DDR4 | ASUS Strix B550-F | ASUS RTX 3080 TUF
Fractal Meshify 2 Compact | 🖥️ ASUS PG279Q | ⌨️ Logitech G915 TKL | 🖱️ Logitech G PRO X SUPERLIGHT
🎧 Beyerdynamic TYGR 300R | 🔈 JBL 305P MKII | 🔊 Sound BlasterX AE-5 Plus | 🎤 Shure MV7 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmen:

Har också beställt ett 3080 från NetonNet. Var det ett kfa2 du beställde?

Jag har beställt en kfa2 3080 från netonet med. Skulle ju komma in på lager idag men blev inget 😪

Permalänk
Medlem

@webhallen Otroligt härligt att se så bra support Patrik, bra jobbat!

Jag har inte varit lika smart som de flesta här i forumet och bokat på releasedag.. Jag har bokat ett Gigabyte RTX 3080 Vision OC (art nr: 325941)

Mitt namn: Oliver. Datum: 2020-10-28. Tänker att detta kort inte är megapoppis, går det att se hur jag ligger till?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Schani:

Så då borde jag nästan kanske förmodligen komma med nästa leverans av ASUS Tuf non-OC 3080 på tiden 15:07 med namn Si~

Vågar inte lova men ser ut som att upp till 15.07 bör täckas i det som är planerat.(15.07, inte 15.08)

Skrivet av loket100:

@webhallen Tänkte även jag fråga om min köplats trots att det tar emot lite nu när du får så mycket extra att svara på.
Har en beställning på Asus Tuf 3080 oc. Beställning 2020-09-17 15:13, lo

15.13 är topp 100, så chanser för kort i år är bra även på et som är inkommande i åtanke. Har mycket leveranser uppdelade så vågar inte lova något mer än så.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det tror jag absolut
Kommer 5st kort.

/Patrik

Underbart Ännu en gång, jättetack från oss båda för supersnabb support!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Vilket kort beställde du?

Jag beställde MSI 3080 gaming x trio från Inet igår och den skickades idag. Beställ om du är sugen!

https://ibb.co/8sfdRzv

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Laggmonstret:

@Webhallen Hur ser inflödet ut för ASUS Strix RTX 3090 OC eller alternativt ASUS TUF RTX 3090 OC? Kommer det "skvättar" då och då så chansen vore god att få ett kort innan julafton om man lade en beställning på ett sådant eller ser det lika illa ut där med kötid kontra inflödet?

Om vi säger som så, får jag lika bra leveranser som jag har fått på sistone så är Strix avbetad inom några veckor och får jag samma mängd på Tuf så ligger den bra till också.

Skrivet av Olkan123:

@webhallen Otroligt härligt att se så bra support Patrik, bra jobbat!

Jag har inte varit lika smart som de flesta här i forumet och bokat på releasedag.. Jag har bokat ett Gigabyte RTX 3080 Vision OC (art nr: 325941)

Mitt namn: Oliver. Datum: 2020-10-28. Tänker att detta kort inte är megapoppis, går det att se hur jag ligger till?

De är inte supermånga i förhållande till Asus men de kommer i mindra skvättar om 5 åt gången änsålänge så det går sakta framåt där.
Närmsta på kö är de som bokat den 7e oktober men då är inte alla "7e okt" avbetade när de 5 landar.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

Nu börjar det hetta till här och pm börjar rassla in, ger mig för ikväll, håll frågor i tråden och som alltid, produktsida säger allt jag vet
Ikväll fick ni hela handen 😅

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Fick precis mit Asus 3070 i går och ett GamingRock idag
Palit beställt hos Webhallen i mitten av Oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu börjar det hetta till här och pm börjar rassla in, ger mig för ikväll, håll frågor i tråden och som alltid, produktsida säger allt jag vet
Ikväll fick ni hela handen 😅

/Patrik

Farväl soldat. Bra kämpa idag. *honnör*

Sammanfattning av dagen kommer imorgon bitti.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Nu börjar det hetta till här och pm börjar rassla in, ger mig för ikväll, håll frågor i tråden och som alltid, produktsida säger allt jag vet
Ikväll fick ni hela handen 😅

/Patrik

Hjälten vi alla behöver men som vi inte förtjänar <3

Visa signatur

Burk: Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Vit, PSU: ASUS ROG Strix 850W, CPU: Intel Core i9 9900K, MB: MSI Z390 MEG ACE, Lagring: Kingston KC2000 1TB x2, Barracuda 3TB, GPU: ASUS 3080 TUF OC, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 64GB Kylning: Noctua NF-F12 iPPC-3000RPM x10st, Noctua NH-D9L, Ljud: ASUS ROG Theta 7.1 Skärmar: Samsung Oddysey G9 49", Asus VG279QM 27" 280hz x2

Permalänk
Medlem

Om inte denna tråden är beviset på att i år skall utmärkelsen ”årets datorbutik” gå till Webhallen så måste ja säga att juryn är mutad!

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Om inte denna tråden är beviset på att i år skall utmärkelsen ”årets datorbutik” gå till Webhallen så måste ja säga att juryn är mutad!

*sneglar på lite pingsvinstångs plast från inet*

Hm, inga mutor här inte.

Permalänk
Skrivet av Zeddius:

Har gjort samma som dig.
Gav upp på 3080 och beställde hem ett Strix 3090 OC som landade igår...... för mig är de värt de extra tusenlapparna istället för att behöva stressa upp sig kring 3080.

What! Var beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

What! Var beställde du?

Beställde 2020-10-30 15:28 ifrån Komplett.
Dem hade ca 60st Asus 3090 Strix OC i lager under ett par minuter (15-20 min )

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsgustavarvid:

What! Var beställde du?

Inet hade 18st tidigare idag men dom är slut nu.
Dom flesta ÅF verkar få 3090 till övers lite då och då.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cequence:

Om inte denna tråden är beviset på att i år skall utmärkelsen ”årets datorbutik” gå till Webhallen så måste ja säga att juryn är mutad!

Håller med!

Permalänk
Skrivet av anon300311:

Inet hade 18st tidigare idag men dom är slut nu.
Dom flesta ÅF verkar få 3090 till övers lite då och då.

Jaha! Märkligt. Har en order på det kortet hos dem, så det låter ju konstigt.

Edit: pratar vi 3090 Strix OC nu?

Oops, råkade få med ett till inlägg i quoten.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Jaha! Märkligt. Har en order på det kortet hos dem, så det låter ju konstigt.

Rätt säker på att han pratar om ett annat kort som fanns i lager på Inet och inte Asus Strix 3090.

Detta t.ex. fanns i lager på Inet tidigare idag.
https://www.inet.se/produkt/5411699/msi-geforce-rtx-3090-24gb...
Står även att det skall vara "I lager på fredag"

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Mycket snack om Webhallen för årets datorbutik. Se till att lägga en röst också.

Webbis 2020 - Make customer satisfaction great again!

Visa signatur

Team Plopp