3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Punchboll:

Kör med MSI nu och är nöjd men 3090 går väl inte att öka så mycket i watt?

ingen coilwhine alls? PSU RM850i?

jag hade enorm som jag skrev med RM1000i

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag hade extrem coilwhine på mitt Msi gaming trio 3090 som jag skickade tillbaka, även denna norska recensent upplever detta

https://www.gamer.no/artikler/test-msi-rtx-3090-gaming-x-trio...

Vissa säger att det går över efter lite användande..
Men jag accepterar inget whine!

Skulle Asus inte ha problem?

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Skrivet av CarlOscar:

Vissa säger att det går över efter lite användande..
Men jag accepterar inget whine!

Skulle Asus inte ha problem?

jag lät min stå på i assassins creed menyn o låta i typ 24h men det hjälpte då inte de minsta... mitt överröstade typ 8 fläktar i ett ljuddämpat chassi ... hade blivit galen av kortet o sen inte haft tröst o sälja ett sånt kort till nån annan

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Avstängd

Ville bara bidra med att mitt Asus RTX3090 STRIX OC inte har något ljudligt whine.
Kör det kortet med mitt Corsair HX1000i som jag har haft sedan 2017.

Permalänk

Jaha inget NON-OC Asus idag heller. R.I.P Nörd liv.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Inaktiv

@webhallen
Zotac 3080 Trinity OC

Det står att det är 41 kundbokningar innebär det att dessa inte har blivit tilldelad ett kort? Och det står att 17 är påväg in vilket inte täcker hälften av dom bokningar som finns om jag har förstått det rätt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Warder:

Jag har gnällt på Komplett i tre olika trådar i flera veckor nu, men gnäll ger ju inget resultat. När min beställning flyttades till januari utan förklaring blev jag less, och i förrgår la jag en beställning på ett Zotac 3080 Trinity OC på Webhallen istället. Nyss fick jag en grön bock på det kortet. Jag vet att det inte betyder att ett kort är på väg, men det känns ändå bra mycket bättre än det någonsin gjort med min Komplett-beställning. Oj vad jag ångrar att jag inte gick med Webbis från början, speciellt efter att ha sett hur @Webhallen gjort ett kanonjobb här på forumet.

Är det denna? https://www.webhallen.com/se/product/325476-Zotac-Gaming-GeFo...
Beställde den 16 oktober men aldrig sett grön bock :(.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Ja, precis den. Det är ett gäng på väg in ser jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Jag ser faktiskt en grön bock just nu. Men skulle själv inte tro att det är min tur riktigt ännu.

Edit: Bild.

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

ingen coilwhine alls? PSU RM850i?

jag hade enorm som jag skrev med RM1000i

Jag skrev lite tokigt.
Jag äger inget 3090 men ett MSI 1080Ti och har 0 whine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Så tänker nog tillverkarna också, därför det mest kommer 3090 till affärerna 😂 Cash is king

Förhoppningsvis är flertalet människor där ute kloka och prismedvetna och tycker som jag att ett 3090 är inte värt pengarna, där av är det mindre åtgång på dessa

Men tittar man på lagersaldot som återigen visar gult lyser visheten med sin frånvaro och det verkar som att de flesta här skiter ut pengar och/eller tycker att sms lån är okej och/eller föredrar skilsmässa 😂

What can i say, YOLO (varje gång det kommer ett nytt graffekort)

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blackie:

Förhoppningsvis är flertalet människor där ute kloka och prismedvetna och tycker som jag att ett 3090 är inte värt pengarna, där av är det mindre åtgång på dessa

Men tittar man på lagersaldot som återigen visar gult lyser visheten med sin frånvaro och det verkar som att de flesta här skiter ut pengar och/eller tycker att sms lån är okej och/eller föredrar skilsmässa 😂

Nja inte skiter pengar men jobbar man och har sparat så fungerar det också
Sen behöver inte frugan veta vad det kostar heller

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quenya:

Jag ser faktiskt en grön bock just nu. Men skulle själv inte tro att det är min tur riktigt ännu.

Edit: Bild.
https://i.imgur.com/UxoJaWm.png

Ahh, du har Centrallaget valt. Jag har valt att hämta i Fruängen och om jag minns rätt så visas inte grön bock förrän den är på väg till eller vid butiken. Så har du tur får du den också.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Jag tänkte att jag skulle väntat lite med att ge mig in i köphetsen som uppstått. Beställde dock ett 3080 från netonnet i måndags och fick nu bekräftat att jag får det på måndag. Måste haft en jäkla tur.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jag tänkte att jag skulle väntat lite med att ge mig in i köphetsen som uppstått. Beställde dock ett 3080 från netonnet i måndags och fick nu bekräftat att jag får det på måndag. Måste haft en jäkla tur.

Haha, mäktigt!

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Skrivet av ibland:

Ett gigabyte gaming oc? Beställde också i måndags, och har sett att lagerstatus för kortet har växlat mellan "I lager 2020-11-06" och "Förhandsbokning". Chattade med supporten tidigare idag när det stod förhandsbokning och han kunde inte se att några var påväg in då. Fick du bekräftelse via automatiskt mail eller vid kontakt med support?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Har också beställt ett 3080 från NetonNet. Var det ett kfa2 du beställde?

Permalänk
Medlem

Kommer det vara lättare att få tag i ett RTX 3070 innan jul en 3080? såg på komplett att det ska komma in flera hundra st den 6e och 8e november eller är alla dessa troligen förbokade och kommer inte gå att köpa på den dagen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Kul grattis, har också en beställning hos NetOnNet vad var det för kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killscreen:

Ett gigabyte gaming oc? Beställde också i måndags, och har sett att lagerstatus för kortet har växlat mellan "I lager 2020-11-06" och "Förhandsbokning". Chattade med supporten tidigare idag när det stod förhandsbokning och han kunde inte se att några var påväg in då. Fick du bekräftelse via automatiskt mail eller vid kontakt med support?

Skrivet av Jimmen:

Har också beställt ett 3080 från NetonNet. Var det ett kfa2 du beställde?

Gigabyte Gaming OC precis, kontaktade support som sa följande: Jag har nu undersökt detta och kan se att den beräknade leveranstiden på ditt kort är 2020-11-06. Detta innebär att den antagligen når dig på måndag.

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Webhallen

Ledsen för frånvaro idag. väldigt mycket som händer denna månad

Tar en liten retake då jag har många fler citat än jag kan hantera just nu 😅

Om det står 40 kundbokningar och 20 på order så är det 40-20 = 20 kvar som blir väntandes på kort.

Grön plupp har vi lärt oss inte är helt pålitligt, särskilt efter en inleverans då det verkar som att det tar ett tag innan systemet sätter igång och spottar ut kort till kölistan. Så är det många som har beställt till butik så blir det lika många som får "svajjande grönt" i
väntan på att korten fördelas till deras köplats.

har man beställt via annat än postnord så kan det dröja lite innan kortet skeppas ut då best/budbee/insta osv har fasta tider på morgonen de hämtar. Även utanför sthlm kan vänta någon dag extra innan det skeppas.

Sen måste jag bara säga att fan vad goa ni som nämner mig i Webhallen-rösterna på Prisjakts årliga omröstning <3

@borked kingen av sammanfattningar också
Jag är inte skild eller helt trasig ännu, men november har bara börjat 😅

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Varför bryr du dig om vad andra köper eller inte köper, och till och med hoppas att andra tycker som du? Vad får du ut av det?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Gigabyte Gaming OC precis, kontaktade support som sa följande: Jag har nu undersökt detta och kan se att den beräknade leveranstiden på ditt kort är 2020-11-06. Detta innebär att den antagligen når dig på måndag.

Vill inte förstöra din kväll men tror inte man kan se detta som en bekräftelse tyvärr Sist jag pratade med dem om just detta kort så så sa dem att de var 50+ bokade och att de inte visste hur många de skulle få in 2020-11-06, men kan ju kommit ny info såklart!

Permalänk
Inaktiv

Stanna pressarna! RTX 3080 Ti - vad kan det vara för något? Kanske det ultimata kortet

Permalänk
Medlem

Det hände precis nåt på Inet. 2 olika Gigabyte och 2 olika EVGA i lager på fredag/måndag/17e november. La en beställning på EVGA FTW Ultra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Varför bryr du dig om vad andra köper eller inte köper, och till och med hoppas att andra tycker som du? Vad får du ut av det?

haha, tagga ner lite...
Läs mellan raderna, lite ironi har ingen dött av.

Drick en kopp kaffe eller vad du nu gillar och koppla av lite

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Det hände precis nåt på Inet. 2 olika Gigabyte och 2 olika EVGA i lager på fredag/måndag/17e november. La en beställning på EVGA FTW Ultra.

Tack för tips, la bokning på ett EVGA kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Jag har gnällt på Komplett i tre olika trådar i flera veckor nu, men gnäll ger ju inget resultat. När min beställning flyttades till januari utan förklaring blev jag less, och i förrgår la jag en beställning på ett Zotac 3080 Trinity OC på Webhallen istället. Nyss fick jag en grön bock på det kortet. Jag vet att det inte betyder att ett kort är på väg, men det känns ändå bra mycket bättre än det någonsin gjort med min Komplett-beställning. Oj vad jag ångrar att jag inte gick med Webbis från början, speciellt efter att ha sett hur @Webhallen gjort ett kanonjobb här på forumet.

Webhallen är på god väg att för en gång skull peta ner inet från årets datorbutik

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Vill inte förstöra din kväll men tror inte man kan se detta som en bekräftelse tyvärr Sist jag pratade med dem om just detta kort så så sa dem att de var 50+ bokade och att de inte visste hur många de skulle få in 2020-11-06, men kan ju kommit ny info såklart!

Kontakade kundsupport och verkar som att de ska få in 100 kort och det är 100 bokade så det låter ljust. När jag var i kontakt med dem senast var det som sagt 50+ bokade och oklart hur många de skulle få in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Stanna pressarna! RTX 3080 Ti - vad kan det vara för något? Kanske det ultimata kortet

Årets stora mjölkning, det är vad det är!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |