Youtube. Stannar emellanåt och buffrar helt plötsligt. (Zitius-Telia)

Permalänk
Medlem

Youtube. Stannar emellanåt och buffrar helt plötsligt. (Zitius-Telia)

Suttit och tittat mycket på Youtube idag och igår. Byter klipp (gameplayklipp) och helt plötsligt strular klippet med att det stannar upp och buffrar. När det rullar igång igen så läser den in just precis innan det som spelas upp bara för att stanna till några minuter efter igen.

Knäpper igång en del andra klipp och de rullar på bra och en del andra stannar till och buffrar.

Sitter och har testping igång samtidigt (www.gp.se -t) och det rullar på

Telia via Zitius.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Finns en gammal tråd som tar upp något liknande. Då trodde man de berodde på att man blir kopplad till "fel" youtube server...

Visa signatur

Copyright © 2000 - 2013 SweClockers. PS. Glöm inte köpa en mugg! DS.

Permalänk
Medlem

Har samma problem. Händer inte ofta, men när det händer så hinner det knappt äns med att buffra i 144p. Medan en annan video buffrar utan några som helst problem i 4k.

Skrivet av Info:

Finns en gammal tråd som tar upp något liknande. Då trodde man de berodde på att man blir kopplad till "fel" youtube server...

Låter rimligt. Routing problem, fel server. Något måste det ju vara som är fel på deras sida.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Har detta i perioder. Drabbar inte alla videor, men vissa har det hela tiden. Samma sak här med att det är full fart på andra när jag testar, så inget bandbreddsproblem på min sida.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har märkt något liknande ibland, när man försöker titta på gamla, opopulära videos. (låg view count). Jag gissar att videon ligger på någon långsammare lagrings media som inte riktigt hinner med att serva videon i samma takt som den visas. Men det är som sagt en gissning från min sida.