RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Vad innebär det om betalningen / köpet gick igenom, men inget syns under "Mina beställningar" "Aktiva"?

Är det kört då?

Mvh

Jag skulle också vilja ha svar på denna fråga @webhallen

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk

#1 av alla som bokade

Permalänk
Webhallen
Skrivet av forumtroll1:

Jag skulle också vilja ha svar på denna fråga @webhallen

Allt som berör betalning och strul i det ledet kan jag tyvärr ej supportera i, det måste vår kundtjänst kika på noggrannare tyvärr.

(Bara så alla i tråden vet så är jag ansvariga inköparen, så är begränsad i vad för mirakel jag kan åstadkomma)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Har 5st kort på väg in just nu som ska landa imorgon

de som har tilldelning av dessa är ***9136-9145

Så du står väldigt bra till ifall jag får kort från annat håll!

/Patrik

Hej Soldaten!

Jag har ****9144 på GIGABYTE 6800 XT.

Då har jag tur denna gången också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De som har upp till 9100 har jag koll på att de ska ha tilldelning, upp till 9106 är det sagt att vi ska få lager för.
Så mer än så har jag inte att säga just nu då jag har ej mer koll

/Patrik

åh så nära man är.. hoppas hoppas

Permalänk
Medlem

https://www.amd.com/en/where-to-buy/radeon-rx-6000-series-gra...

Enligt AMD så ska korten finnas hos Netonnet och Play nöjesdistrubition (Elgiganten) men det kommer inte upp nått på hemsidorna. Har refreshat sedan 15:00.

Värt att hålla utkik om det kommer upp senare.

Permalänk

Mitt inlägg innan om att reserverat belopp innebär att man inte får nått alls verkar inte stämma. Fick en orderbekräftelse för 20 minuter sen och det står okänt lev-datum.

Skrev bara vad han sa till mig så att folk veet som kanske hade samma problem

Permalänk
Medlem

Någon med beställning på inet som fått bekräftat kort? Har fått Mail om bekräftelse men litar inte på det. Har 6252 som 4a sista i ordnr

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Allt som berör betalning och strul i det ledet kan jag tyvärr ej supportera i, det måste vår kundtjänst kika på noggrannare tyvärr.

(Bara så alla i tråden vet så är jag ansvariga inköparen, så är begränsad i vad för mirakel jag kan åstadkomma)

/Patrik

Uppskattas att du är här och hjälper till ändå!

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Pengar dragits men ingen bekräftelse på webhallen? Är det kört?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cucken:

Pengar dragits men ingen bekräftelse på webhallen? Är det kört?

Vet inte, sitter o väntar på att Webhallen ska ringa upp, suttit i callback kö sen 15.00...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Någon med beställning på inet som fått bekräftat kort? Har fått Mail om bekräftelse men litar inte på det. Har 6252 som 4a sista i ordnr

Ifall ordernummer tickar upp i ental har jag inte en chans...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Någon med beställning på inet som fått bekräftat kort? Har fått Mail om bekräftelse men litar inte på det. Har 6252 som 4a sista i ordnr

Jag skulle tro att det är lite kört för dig om Inets ordernummer stämmer.
Jag har ca 1000 mindre än dig i ordernr.

Permalänk
Medlem

inet har inga msi 6800 xt på lager man kan bara bli tilldelad ett kort med tid upp till 3 veckor om jag fattat det rätt. skulle valt powercolor som de faktiskt hade i lager på riktigt...

"Lager och leveransinformation
För denna modellen: MSI Radeon RX 6800 XT 16GB kommer vi att få in 40st
0st finns i lager vid lanseringstillfället, men beräknas att skickas till oss i tre olika leveranser under de kommande 1-3 veckorna."

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

Någon med beställning på inet som fått bekräftat kort? Har fått Mail om bekräftelse men litar inte på det. Har 6252 som 4a sista i ordnr

5511 här, inget bekräftat. Support sa att dom skickar mail till alla som la beställning innan de stängde produkten någon gång under dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Någon med beställning på inet som fått bekräftat kort? Har fått Mail om bekräftelse men litar inte på det. Har 6252 som 4a sista i ordnr

5630...att det skulle kommit in över 600 order mellan oss tvivlar jag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Någon med beställning på inet som fått bekräftat kort? Har fått Mail om bekräftelse men litar inte på det. Har 6252 som 4a sista i ordnr

Skrivet av crypot:

Jag skulle tro att det är lite kört för dig om Inets ordernummer stämmer.
Jag har ca 1000 mindre än dig i ordernr.

Jag sitter fortfarande med gul status och har 5601.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Jag skulle tro att det är lite kört för dig om Inets ordernummer stämmer.
Jag har ca 1000 mindre än dig i ordernr.

Ah rip 🙃 nu när tester kommit ut så verkar ju ändå 3800 slå amd i typ alla spel swec testade. Om det är det man är ute för och villig att betala 2000 mer för 5-10 fps dvs

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Inet: Sitter på 5363, fortfarande gult.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av Cucken:

Pengar dragits men ingen bekräftelse på webhallen? Är det kört?

Welcome to the club. Jag tippar att det är helkört, dessvärre.

Visa signatur

Processor: Ryzen 7, 3700x. Moderkort: MSI B550 Gaming Edge WiFi. Grafikkort: RX 6800 XT, "referens" RAM: Crucial LPX 32 GB. SSD: WD SN550 1TB. Nätaggregat: Corsair RM 750x v2. Chassi: NZXT H440 Red/Black. Operativsystem: Windows 10 64x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De som har upp till 9100 har jag koll på att de ska ha tilldelning, upp till 9106 är det sagt att vi ska få lager för.
Så mer än så har jag inte att säga just nu då jag har ej mer koll

/Patrik

Tack för din krigarinsats på forumet Patrik!

Har en order på MSI 6800XT, med slutnummer 9088, grön bock att jag kan hämta ut, stämmer det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Någon med beställning på inet som fått bekräftat kort? Har fått Mail om bekräftelse men litar inte på det. Har 6252 som 4a sista i ordnr

Jag har fått mitt bekräftat och packat, order n.1

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crypot:

Jag skulle tro att det är lite kört för dig om Inets ordernummer stämmer.
Jag har ca 1000 mindre än dig i ordernr.

har 5177 sista fyra. står plockas och fått mess på inet

Permalänk
Medlem

Pratade precis med webhallens kundtjänst och tydligen så fick man ingen order alls om man använde klarna. Hade varit nice om man visste det innan man slösade tid på att försöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phozzie:

Pratade precis med webhallens kundtjänst och tydligen så fick man ingen order alls om man använde klarna. Hade varit nice om man visste det innan man slösade tid på att försöka.

Tog det lång tid i kön in eller? Har väntat på samtal från dom i 71 min nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av phozzie:

Pratade precis med webhallens kundtjänst och tydligen så fick man ingen order alls om man använde klarna. Hade varit nice om man visste det innan man slösade tid på att försöka.

ouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

skulle uppskatta om någon med "grön plupp" på inet kan dela med sig av ordernr

Observera att vissa kort inte ens finns i lager så det kan vara därför du inte har det.

Permalänk
Skrivet av phozzie:

Pratade precis med webhallens kundtjänst och tydligen så fick man ingen order alls om man använde klarna. Hade varit nice om man visste det innan man slösade tid på att försöka.

@webhallen ???? Känns som att det är kanske en aning relevant information att flagga med innan releasen?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120

Permalänk
Medlem

Verkar fortfarande gå att köpa PowerColor Radeon RX 6800 16GB på inet

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem

5154 på inet. Gul plupp fortfarande för mig.