3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvartsen:

Jag frågade Inet vad kön är idag på Ventus OC rtx3080 och då sa dom ca 400st före om man beställer idag. Så känns tveksamt att man får det till 30/11 om man beställer nu...

Stämmer verkligen detta?
Drog även jag en beställning, som bekräftades med en förväntad leveranstid till 1/12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ah, kanske var ett kort som blev tillgängligt bara

De har ju one click utcheckning. Bots hooooooo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Får uppfattningen av inläggen att de flesta köper betydligt bättre och dyrare datorer än de någonsin kommer ha användning för 😂 hade varit kul att göra en undersökning på det

Alla brukar "maxa" sina intressen även om de aldrig kommer använda prestandan max.
Vissa köper bilar eller mc eller båtar som de aldrig kommer nyttja till max.
Du kommer förstå när du skaffar dig ett intresse du med ska du se.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Towbiekun:

Alltid finns det folk som stör sig på att andra spenderar sina egna pengar på sitt eget sätt. 😉

Missförstå mig inte nu, jag stör inte mig på det

Permalänk
Medlem

velar som satan ifall jag ska sätta i det 3080 ultra jag får imorgon eller vänta tills onsdag och se ifall man får ett 6800xt istället.... bryr mig inte on RT och kör UWD- 6800xt står ju sig riktigt bra i rå prestanda och i cod och bf5 slår amd nvidia ganska bra faktiskt och testet gjordes med i9 10900k.

bahh

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Fick precis bekräftat mitt 3080 Gigabyte gaming OC från Inet. Var på köplats 27 vet jag beställde förra veckan

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Bara jag som enbart fick en kod från Proshop eller? Funkar att låsa upp watch dogs men inte GeForce Now Founders

Permalänk
Skrivet av ibland:

Fick precis bekräftat mitt 3080 Gigabyte gaming OC från Inet. Var på köplats 27 vet jag beställde förra veckan

Bekräftat hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvartsen:

Jag frågade Inet vad kön är idag på Ventus OC rtx3080 och då sa dom ca 400st före om man beställer idag. Så känns tveksamt att man får det till 30/11 om man beställer nu...

Låter mycket, men det är bara dubbelt så mycket som min plats i kön för 5950X som jag fick igenom köpet på 3 minuter efter launch. Dom kanske har börjat få många av Ventus OC?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Komplett och Zotac inte vill leverera Trinity 3080 till mig ångrar jag att jag inte ändrade min TUF non-OC till OC-varianten på Inet medan jag kunde.

https://www.reddit.com/r/ZOTAC/comments/jwjney/what_is_the_rt...

Permalänk
Medlem

Någon här som beställt ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC kort?
I så fall varifrån och hur länge har du fått vänta?

Någon som kan tipsa om vilken store som är bäst för att få detta kort?

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benna:

Någon här som beställt ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC kort?
I så fall varifrån och hur länge har du fått vänta?

Någon som kan tipsa om vilken store som är bäst för att få detta kort?

Jag!
Beställde 1/10 på Inet. Ligger nog långt bak i kön.
Står ”i lager 4e januari”
Men tips har jag tyvärr inte då det är första gången jag ger mig in på detta

Visa signatur

Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz||ASUS ROG STRIX B550-F GAMING||Phanteks Revolt Pro 1000W||AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB||ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC||Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black ||G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo ||M.2: Corsair Force MP400 2TB ||Mus: Logitech G402||Tangentbord: Razer Huntsman Elite

Permalänk
Skrivet av Benna:

Någon här som beställt ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC kort?
I så fall varifrån och hur länge har du fått vänta?

Någon som kan tipsa om vilken store som är bäst för att få detta kort?

Tror inte du ska räkna med att få det i år om du inte redan beställt ett. Vidare så är strix korten väldigt eftertraktade så om du verkligen vill ha ett 3080 så kanske du ska kolla eventuella alternativ såsom EVGA ftw .

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt från amazon.se och fått spelkoder?

Normalt sett brukar jag inte bry mig om det (oftast ointressante spel för mig), men CoD är klart intressant även om jag inte gillade förra black ops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KrazyLurt:

Information för dom som köar på kort från Inet under tiden Watch Dogs Legion var på kampanj:

Watch Dogs Legion var under min order klassad som ”bokad” och var det så sent som EFTER Inet gick över till CoD-kampanjen.
Men i samband med att jag fick det beställda RTX ASUS 3080 TUF OC (beställt kl 16.5x) så mailades koder till CoD och under min order så var du CoD ”bokad”

Jag har inget intresse av CoD men har sett fram emot Legion länge så låg kvar i TUF-kön pga att den låg som ”bokad”.

Kontaktade Inets support med mina resonemang kring bokad kupong som är synonymt med reserverad men dom va inte intresserade att komma med en lösning.

Lösningar som jag gav var exempelvis
* kod till Legion, reducerat pris med 59€ (priset för Legion)
* Far Cry 6 kampanjen
* eller beställning av Cyberpunk som säljs för förbokning på deras sida.

Men icke , nix, nada.

Som sagt , kan va bra att veta ni som står på kö och trodde som jag att ett bokad Legion skulle levereras.
Har man bokningar på flera ställen som Proshop, Webhallen, Komplett med flera så kan man kanske kontakt dom redan under väntan å se vilken återförsäljare som är human.

Eftersom Elgiganten tydligen vaknade och skickade mitt kort så har jag nyss fått en legion kod. PM:a mig om du vill byta mot din CoD kod.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem
Skrivet av RageFire:

Jag!
Beställde 1/10 på Inet. Ligger nog långt bak i kön.
Står ”i lager 4e januari”
Men tips har jag tyvärr inte då det är första gången jag ger mig in på detta

ahapp då är det inte inet man ska ta då, webbhallen har ju sina 443 kundbokningar redan på den så det är väl samma sak där.

Skrivet av JBergelin:

Tror inte du ska räkna med att få det i år om du inte redan beställt ett. Vidare så är strix korten väldigt eftertraktade så om du verkligen vill ha ett 3080 så kanske du ska kolla eventuella alternativ såsom EVGA ftw .

Ville ha strix då jag alltid velat ha strix då jag hört bra saker om dem.

Frågan är ska man redan nu beställa ändå eller kommer priserna sjunka något om 2 månader (då troligen man får ett sånt om man beställer nu)?

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Viking
Skrivet av Benna:

ahapp då är det inte inet man ska ta då, webbhallen har ju sina 443 kundbokningar redan på den så det är väl samma sak där.

Ville ha strix då jag alltid velat ha strix då jag hört bra saker om dem.

Frågan är ska man redan nu beställa ändå eller kommer priserna sjunka något om 2 månader (då troligen man får ett sånt om man beställer nu)?

Rekommenderar dig att köpa ett EVGA FTW3. Det presterar väldigt likvärdigt med Strix och då kanske du får det innan december med lite tur:
https://www.inet.se/produkt/5411727/evga-geforce-rtx-3080-10g...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av Benna:

ahapp då är det inte inet man ska ta då, webbhallen har ju sina 443 kundbokningar redan på den så det är väl samma sak där.

Ville ha strix då jag alltid velat ha strix då jag hört bra saker om dem.

Frågan är ska man redan nu beställa ändå eller kommer priserna sjunka något om 2 månader (då troligen man får ett sånt om man beställer nu)?

Varför skulle dom sänka priset på något som tar slut på ett par sekunder. Tror inte på prissänkning innan nästa generation kommer

Permalänk
Skrivet av Benna:

Någon här som beställt ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC kort?
I så fall varifrån och hur länge har du fått vänta?

Någon som kan tipsa om vilken store som är bäst för att få detta kort?

Beställde Strix OC från webhallen 17e september, kl 15:12 och är fortfarande runt plats ~100.
Verkar inte ha kommit in några kort på flera veckor, det ska dock komma en batch idag (med det skulle det gjort den 13:e också), så om du inte redan beställt och vill ha ett grafikkort inom de närmsta månaderna så skulle jag nog börja leta efter andra modeller om jag vore du, tyvärr.

Jag vill också egentligen ha Strix OC, men har börjat ge upp och lagt en beställning på ett EVGA XC3 Ultra från Inet, som (förhoppningsvis) ska komma in till deras lager i slutet på månaden. The waiting game continues..

Permalänk
Inaktiv

Dags att hålla tummarna för att Zotac RTX 3080 AMP HOLO kommer i lager idag då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Towbiekun:

Bekräftat hur?

den är påväg till mig från centrallager med spårningslänk

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Skrivet av ibland:

den är påväg till mig från centrallager med spårningslänk

Vad fasen! Vilken dag förra veckan beställde du? Känns som om jag inte hade samma typ av tur även om dom sa att jag skulle få utdelning på leveransen som kom.

Gratulerar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Towbiekun:

Vad fasen! Vilken dag förra veckan beställde du? Känns som om jag inte hade samma typ av tur även om dom sa att jag skulle få utdelning på leveransen som kom.

Gratulerar!

ahh och sorry jag beställde 9e så inte riktigt förra veckan! legat i corona så tappat tid och rum

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Tankar om att beställa ett EVGA-kort har kilat sig fast i huvudet nu när väntan på mitt TUF OC börjar gå över 2 månader.

Har dock ingen som helst aning om hur dessa presterar. Skulle någon kunna säga vilket av deras 3080 presterar likvärt eller bättre än TUF OC? Finns ju FTW3, XC3, XC3 Ultra & FTW3 Ultra.

Permalänk
Skrivet av klove:

Stämmer verkligen detta?
Drog även jag en beställning, som bekräftades med en förväntad leveranstid till 1/12

Är det 1 december eller 12 januari?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miljon3:

Eftersom Elgiganten tydligen vaknade och skickade mitt kort så har jag nyss fått en legion kod. PM:a mig om du vill byta mot din CoD kod.

Hej
Köpte ett 3080 kort från elgiganten för en vecka sen men inte fått någon kod och inget nämns om det på deras hemsida. Hörde du av dig till dem eller kom det ett mejl automatiskt?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Tankar om att beställa ett EVGA-kort har kilat sig fast i huvudet nu när väntan på mitt TUF OC börjar gå över 2 månader.

Har dock ingen som helst aning om hur dessa presterar. Skulle någon kunna säga vilket av deras 3080 presterar likvärt eller bättre än TUF OC? Finns ju FTW3, XC3, XC3 Ultra & FTW3 Ultra.

XC3/XC3 Ultra är som TUF/TUF OC. FTW3 är deras Strix variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. Eggman:

Är det 1 december eller 12 januari?

1 December!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Tankar om att beställa ett EVGA-kort har kilat sig fast i huvudet nu när väntan på mitt TUF OC börjar gå över 2 månader.

Har dock ingen som helst aning om hur dessa presterar. Skulle någon kunna säga vilket av deras 3080 presterar likvärt eller bättre än TUF OC? Finns ju FTW3, XC3, XC3 Ultra & FTW3 Ultra.

Ultra är EVGAs motsvarighet till OC. FTW3 ska ju vara motsvarigheten till Strix, men Strix är överlägsen på alla sätt och egentligen en klass över FTW3. FTW3 är lite bättre än TUF, men inte 2500 kr mer än lanseringspris. XC3 är sämre.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Ultra är EVGAs motsvarighet till OC. FTW3 ska ju vara motsvarigheten till Strix, men Strix är överlägsen på alla sätt och egentligen en klass över FTW3. FTW3 är lite bättre än TUF, men inte 2500 kr mer än lanseringspris. XC3 är sämre.

På ”alla” sätt är att ta i. Dom är likvärdiga, men strixen är snyggare (tycker jag och många andra), samt att den har aningen högre klockning och 2 fläktutgångar för chassifläkt-styrning.
Evga har dock riktigt riktigt bra support här i Europa (om inte bäst?) och byter väldigt hjälpsamt ut kort på bara nån vecka om man får problem med det under garantitiden. Samt att dom även har sitt step-up program som man kan utnyttja till nästa generations kort.

Det går självklart att klocka Evga-kortet till samma prestanda som asus-kortet om man verkligen vill ha nån extra fps.

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C