Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 release är framflyttat till 10dec pga det ska släppas ihop med de nya konsollerna....*suck*

Länk till steam

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1321128432370176002/...

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Medlem

Tur iallafall att Watch dogs Legion släpps om ett par dagar så jag kan hålla mig sysselsatt med det till december iallfall

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Men vad i helskotta, efter dom konfirmera inga mer delays?

Ge oss current gen och pc versionen nu, sen next gen och stadia som ingen frågade efter.

Permalänk
Medlem

Verkar skumt, varför skulle de vilja skjuta på PC versionen när det är konsolerna som strular?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Men vad i helskotta, efter dom konfirmera inga mer delays?

Ge oss current gen och pc versionen nu, sen next gen och stadia som ingen frågade efter.

Börjar fan bli pinsamt nu. Jag har full förståelse för att de vill att det ska bli "perfekt", men det är fan amatörnivå på att uppskatta utvecklingstid. Förvisso kommer alla glömma detta om spelet blir så bra som det verkar som, men ändå.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

Verkar skumt, varför skulle de vilja skjuta på PC versionen när det är konsolerna som strular?

Press/överenskommelser från konsoltillverkarna möjligtvis.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Så, ska man förvänta sig en dag ett uppdatering utöver det vanliga eftersom spelet gått guld?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Glöm inte att Corona förmodligen har gjort att det fått kasta tidsplanen ut genom fönstret. Med det sagt så tycker jag ändå att det börjar bli lite pinsamt. För mig personligen så gör det ingenting. Det här ger mig bara tid att bestämma mig för vilket grafikkort jag ska inhandla.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

De har ju kört "crunch" något som de sagt att de inte skulle göra. De har jobbat lördagar i många veckor och haft långa arbetsdagar. Lider med dem på CD projekt. Jag ser fram emot spelet och tycker det är synd att det skjuts upp, men kan förstå varför de gör det.

Edit:
Hittade historik på datumen:
16/4 --> 17/9 --> 19/11 --> 10/12
Nu håller vi tummarna att det blir 3:e gången gillt

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Då är det bara 30 dagar kvar! Igen.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Verkar som PR-maskinen startat igen. Inte min musiksmak men en snygg video är det måste jag säga.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv

Får se om det nu blir en lansering innan jul, jag hör till de som misstänker släpp 2021. De har redan backat från att spelet gått guld, ge spelet mer tid då de ändå verkar behöva det. Det sagt så hade jag inte haft något emot att få spelet i det skick det är idag. Spelat igenom Witcher III 3 gånger sedan lanseringen. 2015, 2016 och 2017, var en årligt återkommande tradition men kom av mig 2018.

Skrivet av maniac:

Verkar som PR-maskinen startat igen. Inte min musiksmak men en snygg video är det måste jag säga.
https://youtu.be/YAVvwv-YSJ4

Rap är nog det sista jag tänker på när jag hör cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Får se om det nu blir en lansering innan jul, jag hör till de som misstänker släpp 2021. De har redan backat från att spelet gått guld, ge spelet mer tid då de ändå verkar behöva det. Det sagt så hade jag inte haft något emot att få spelet i det skick det är idag. Spelat igenom Witcher III 3 gånger sedan lanseringen. 2015, 2016 och 2017, var en årligt återkommande tradition men kom av mig 2018.

Det enda som gör att jag fortfarande tror på en 10 december-release är att de skulle förlora galet mycket pengar på att inte släppa det tills julhandeln. Ännu viktigare nu när nya konsoler kommer ut.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Något som talar för december fortfarande gäller är att de inte vill missa julförsäljningen. Tror att en ytterligare försening skulle skada mer än en något opolerad produkt vid release.
Men allt är ju relativt, är det helt trasigt/dåligt optimerat så är väl en försening befogad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hoppas personligen att den skjuts upp ett par månader så att PoE kan släppas istället

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trombley:

Det enda som gör att jag fortfarande tror på en 10 december-release är att de skulle förlora galet mycket pengar på att inte släppa det tills julhandeln. Ännu viktigare nu när nya konsoler kommer ut.

Skrivet av maniac:

Något som talar för december fortfarande gäller är att de inte vill missa julförsäljningen. Tror att en ytterligare försening skulle skada mer än en något opolerad produkt vid release.
Men allt är ju relativt, är det helt trasigt/dåligt optimerat så är väl en försening befogad.

Julhandeln är rimlig, på PC kvittar ju detta något, men framförallt för konsol där boxade utgåvor ska ut i handeln och hinna levereras ställer till det rejält. Januari är en ganska fattig månad för många, inte helt optimalt att släppa då.

Om spelet försenades för att inte PS5 och XSX versionerna inte fungerade bra nog så känns det som feltänk, dessa konsoller blir svåra att få tag i framöver. Men CDPR lever och dör inte på Cyberpunk 2077, nya portar/utgåvor av Witcher 3 säljer alltid samt förstås att GOG är deras egna buik.

Hoppas det blir bra i slutändan. Ubisoft fick nog en hel del extra AC: Valhalla-utgåvor och slipper konkurrera med CDPR iallafall denna månad. Hade blivit rätt tight att klämma in bägge dessa spel nu, iallafall för min del.

Skrivet av Dax:

Jag hoppas personligen att den skjuts upp ett par månader så att PoE kan släppas istället

Path of Exile?

Uppskjutandet ställer till det för andra som känner sig tvugna att flytta sina titlar å lanseringarna kommer för nära. Känns som Cyberpunk 2077 lär stjäla mycket fokus när det väl släpps så förståeligt på sitt vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om spelet försenades för att inte PS5 och XSX versionerna inte fungerade bra nog så känns det som feltänk, dessa konsoller blir svåra att få tag i framöver. Men CDPR lever och dör inte på Cyberpunk 2077, nya portar/utgåvor av Witcher 3 säljer alltid samt förstås att GOG är deras egna buik.

Min uppfattning är att det är PS4 och Xbox One som har ställt till det. Som du säger kommer Witcher 3 absolut fortsätta sälja, men det är ändå tre år sedan sista expansionen kom ut. De är absolut inte obrydda när det kommer till kassaflödet.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

En till låt från soundtracket till Cyberpunk 2077

Black Dog by SAMURAI (Refused)

Permalänk

Är det någon som vet om ray tracing på detta spelet kommer funka med amds nya kort? Eller är det nån nvidia only type thing?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Är det någon som vet om ray tracing på detta spelet kommer funka med amds nya kort? Eller är det nån nvidia only type thing?

Kommer nog fungera. Men med tanke på RT-prestandan hos RX6000-serien så är det nog mest Nvidias användare som kommer realistiskt kunna aktivera det. Det ska ju stödja DLSS så det kanske krävs för att få det spelbart.

Permalänk
Medlem

Ja då har man sett till att helgen då spelet kommer ut är fri från andra aktiviteter och slängt in ett sprojlarns nytt 3080 i datorn. Är tokigt förväntansfull och känner mig som ett barn inför julafton! 😄

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Skrivet av Trombley:

Ja då har man sett till att helgen då spelet kommer ut är fri från andra aktiviteter och slängt in ett sprojlarns nytt 3080 i datorn. Är tokigt förväntansfull och känner mig som ett barn inför julafton! 😄

Om man ändå hade lyckats få tag på en 3080... har mina förhoppningar på att man kan få tag på en 6800 XT den 25e. Känns osannolikt dock. I wanna enjoy dat ray traced goodness!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Om man ändå hade lyckats få tag på en 3080... har mina förhoppningar på att man kan få tag på en 6800 XT den 25e. Känns osannolikt dock. I wanna enjoy dat ray traced goodness!

Kanske lite dåliga nyheter kanske då. Enligt nya systemrekommendationerna är det Nvidias kort som gäller om man ska köra RT.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Skrivet av Trombley:

Kanske lite dåliga nyheter kanske då. Enligt nya systemrekommendationerna är det Nvidias kort som gäller om man ska köra RT.

https://i.imgur.com/W6MXG8E.png

Om jag inte har förstått saker helt fel så är spelet nvidia sponsored. Så inte jätte förvånande att de rekommenderar deras kort. Dock ligger det nog en del sanning i det. Amds ray tracing suger ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

https://i.imgur.com/W6MXG8E.png

Skrivet av Mr_Mattson:

Om jag inte har förstått saker helt fel så är spelet nvidia sponsored. Så inte jätte förvånande att de rekommenderar deras kort. Dock ligger det nog en del sanning i det. Amds ray tracing suger ju

Tittar man på RT-testandan generellt ligger 6800XT på ungefär samma nivå som 2080Ti och 3070. Alltså en generation efter, men det gör det ju inte omöjligt att köra med ray-tracing tänker jag. De rekommenderar 3070 för 1440P och det är ju jämfört bart med 6800XT och 2080Ti.

Att säga 6800XT suger på raytracing är att ta i, men 5700 och 2060 suger på RT.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Skrivet av AmpRC:

Tittar man på RT-testandan generellt ligger 6800XT på ungefär samma nivå som 2080Ti och 3070. Alltså en generation efter, men det gör det ju inte omöjligt att köra med ray-tracing tänker jag. De rekommenderar 3070 för 1440P och det är ju jämfört bart med 6800XT och 2080Ti.

Att säga 6800XT suger på raytracing är att ta i, men 5700 och 2060 suger på RT.

En 6800 XT är ju snabbare än en 3070 när man snackar om ren performance. Sen har jag inte sett nog med benchmarks för att säga nått om RT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

En 6800 XT är ju snabbare än en 3070 när man snackar om ren performance. Sen har jag inte sett nog med benchmarks för att säga nått om RT

Jag håller med om att det inte finns mycket tester än, men här är ju 6800XT knappast katastrofalt dåligt:

+ samt Swec egna test:

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av AmpRC:

Jag håller med om att det inte finns mycket tester än, men här är ju 6800XT knappast katastrofalt dåligt:

https://youtu.be/jLVGL7aAYgY?t=1210

+ samt Swec egna test:

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/21982?key=c9c0caf07892774bb6ae487207bfee41

Menar inte att 6800 XT är katastrofalt dålig. Mest att när man jämför med 3000 serien så är AMDs RT rätt långt bakom.

Antagligen kommer Ray tracing inte fungera överhuvudtaget på AMDs kort, iallafall vid release. Vilket suger rätt hårt... Kanske när man väl har lyckats fått tag på en 6800 XT så kanske det är fixat. Man kan alltid hoppas

https://wccftech.com/cyberpunk-2077-ray-tracing-not-available...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmpRC:

https://youtu.be/jLVGL7aAYgY?t=1210

+ samt Swec egna test:

https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/21982?key=c9c0caf07892774bb6ae487207bfee41

DLSS gör dock jävligt mycket för spelbarheten när vi snackar RT. En av de större nackdelarna med AMD i nuläget känner jag.

Visa signatur

Team Plopp