Nvidia Geforce RTX 3060 Ti – utmärkt prestanda utan tillgänglighet

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

Eagle OC fanns på Inet för 5625 på lanseringen. Sen känns det ju som att inga av korten i 3 serien finns att få tag på just nu.

Menar du att det här gick för det priset? Känns ju jäkligt konstigt med tanke på vad det kostar där nu.

https://www.inet.se/produkt/5411776/gigabyte-geforce-rtx-3070...?

Kan inte se det på prisjakt, måste ju varit typ ett kort som såldes för det?

Permalänk
Skrivet av lejonhead:

Beställi i Webhallen. Fick pling från klarna köpet gick igenom, men sen tittar jag på kontot så finns inte ordern.

Fattar inte.

precis samma fel här.
Och kortet jag köpte på komplett har nu ändrats till
"Beställningsvara, förväntas i lager 11 december 2020, 1 st"

jaja kommer det redan 11 december får de väl vara ok men behöver det ju nu då mitt gamla kort dött så sitter på ett gtx 460...

Permalänk

Mycket konstigt att ingen vill ha ett ROG Strix för 7000 spänn..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Eagle OC fanns på Inet för 5625 på lanseringen. Sen känns det ju som att inga av korten i 3 serien finns att få tag på just nu.

Det var nog en lanseringskampanj i så fall. Gissar på att det inte kommer gå att få ett 3070 för ~5500kr på ett bra tag igen. Det var liknande med 3080, fanns några för ~8000kr som en lanseringskampanj men det priset dyker nog inte upp igen. Om man ska göra en meningsfull jämförelse i dagsläget får man nog gå på att 3070 ligger på 6k+.

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande kort kvar på Inet.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

precis samma fel här.
Och kortet jag köpte på komplett har nu ändrats till
"Beställningsvara, förväntas i lager 11 december 2020, 1 st"

jaja kommer det redan 11 december får de väl vara ok men behöver det ju nu då mitt gamla kort dött så sitter på ett gtx 460...

Ja, det var konstigt. Undrar om inte webhallen kan svara något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Beställi i Webhallen. Fick pling från klarna köpet gick igenom, men sen tittar jag på kontot så finns inte ordern.

Fattar inte.

Precis samma för mig på MSI Trio kortet (inte för modellen lär spela roll). Kollar jag i historiken på Klarna så ligger fakturan där men tittar jag på min sida på webhallen så finns det inget. Att de sedan ljög om leveransen (skickades 27e enligt dem, märkningen på paketet säger annorlunda) och därtill skickade fel artikel på en order under blackweek har gjort mig lite lätt frustrerad med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Beställi i Webhallen. Fick pling från klarna köpet gick igenom, men sen tittar jag på kontot så finns inte ordern.

Fattar inte.

Same, beloppet är reserverat på kontot och syns hos Klarna men efter köpet så hamnade jag på Webhallens post-köp-sida där Webhallenloggan bara stod och laddade (HTTP 500 på checkout-anropet..). Får hoppas att de går igenom våra beställningar och ser till att de fullföljs manuellt typ

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Skrivet av Citruz:

Same, beloppet är reserverat på kontot och syns hos Klarna men efter köpet så hamnade jag på Webhallens post-köp-sida där Webhallenloggan bara stod och laddade (HTTP 500 på checkout-anropet..). Får hoppas att de går igenom våra beställningar och ser till att de fullföljs manuellt typ

Vill inte göra dig besviken, men exakt samma sak hände mig vid 6800-släppet så det är nog kört dessvärre.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Eagle OC fanns på Inet för 5625 på lanseringen. Sen känns det ju som att inga av korten i 3 serien finns att få tag på just nu.

Det var Eagle icke-OC som gick för det priset på Inet (jag köpte ett), har för mig att OC varianten kostade 5 990:- men vågar inte svära på det.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Dök precis upp 100+ msi kort för 4790kr på komplett.
https://www.komplett.se/product/1175534/datorutrustning/dator...

Tack för tipset! Står som grön och reserverad.

Lade en beställning på Proshop på ett Gigabyte för samma pris men det skulle levereras först kring jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Smått förvånad att jag hann både bli meddelad via mail att den fanns i lager, beställa och se en grön prick att den är reserverad i lager.
Antar att de flesta var oförberedda

Permalänk
Skrivet av Chiefpiggum:

Tack! Fick ett MSI kort för 4790kr , verkar ha gått igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Hostade upp de ytterligare 300kr som skillde mellan Proshop för Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti. Där fick man en fin grön bock, bara hålla tummarna att deras system visar rätt I guess

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Smått förvånad att jag hann både bli meddelad via mail att den fanns i lager, beställa och se en grön prick att den är reserverad i lager.
Antar att de flesta var oförberedda

Hehe ja var nog inte många som trodde det skulle dyka upp över 100 st av den helt plötsligt

Verkar ju för övrigt inte vara lika stor brist på dessa som de tidigare. Komplett får in nya redan 9 dec. Kul att fler kan köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Dök precis upp 100+ msi kort för 4790kr på komplett.
https://www.komplett.se/product/1175534/datorutrustning/dator...

Grymt! Beställde ett nu, ordern gick igenom och det är grönt den här gången!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem

Och där fick man en grön bock på Proshop 🤔 Vågar man avbryta köpet någonstans nu är frågan haha. Blir väl att vänta och se vem som skickar först

Permalänk
Medlem

Fanns det några Founders Edition i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hookgrip:

Fanns det några Founders Edition i Sverige?

Permalänk
Medlem

Någon som fått något mer meddelande från webhallen? Jag har fått orderbekräftelse per Mail men inget mer än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tajkem:

Någon som fått något mer meddelande från webhallen? Jag har fått orderbekräftelse per Mail men inget mer än så

Samma här, VENTUS 2X.

Permalänk
Medlem

Fick tag i 2 ordrar att hämta, kommer avbeställa andra. Vilken borde man plocka ut msi ventus 2x eller msi gaming trio ?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Menar du att det här gick för det priset? Känns ju jäkligt konstigt med tanke på vad det kostar där nu.

https://www.inet.se/produkt/5411776/gigabyte-geforce-rtx-3070...?

Kan inte se det på prisjakt, måste ju varit typ ett kort som såldes för det?

Det var nog inte jättemånga, men jag har en order liggande till det priset från lanseringsdagen... Men inväntar fortfarande leverans!

EDIT: Kan man inte länka bild till Google Photos? Prova här i stället då. Google Photo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tajkem:

Någon som fått något mer meddelande från webhallen? Jag har fått orderbekräftelse per Mail men inget mer än så

Min beställning står nu som behandlas och knappen för avbeställning har försvunnit på webhallen. Kanske man hade lite tur och lyckades knipa ett kort 😍

Edit: står som skickad på hemsidan 👍

Permalänk
Skrivet av Tajkem:

Min beställning står nu som behandlas och knappen för avbeställning har försvunnit på webhallen. Kanske man hade lite tur och lyckades knipa ett kort 😍

Edit: står som skickad på hemsidan 👍

Fick också precis mail om att ett Gainward RTX 3060Ti Ghost OC skickats från webhallen, hoppas på att få det billigare kortet från komplett men detta är absolut bättre än inget

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Fick också precis mail om att ett Gainward RTX 3060Ti Ghost OC skickats från webhallen, hoppas på att få det billigare kortet från komplett men detta är absolut bättre än inget

Vart ett MSI-GeForce-RTX-3060-Ti-GAMING-X-TRIO för min del håller tummarna att du får det billigare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tajkem:

Min beställning står nu som behandlas och knappen för avbeställning har försvunnit på webhallen. Kanske man hade lite tur och lyckades knipa ett kort 😍

Edit: står som skickad på hemsidan 👍

Vad beställde du? La order på msi x2 15:01, men inte fått besked än. Dock grön bock.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!