Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Rekordmedlem

Joakim råkade träffa låret så han letade upp en ersättare som kan spela hästjazz på tvärflöjt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

För tillfället är det mycket ERRA.

Permalänk
Medlem

Brukar föredra att det är tyst istället för Spotifys topplista som jag lyssnade på tidigare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Youtube trodde att detta var något jag skulle gissa, och nog är jag hooked allt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Joakim råkade träffa låret så han letade upp en ersättare som kan spela hästjazz på tvärflöjt.
https://www.youtube.com/watch?v=TZdXYFi_3-s

Detta lät spännande. Har du möjlighet att kolla länken?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Detta lät spännande. Har du möjlighet att kolla länken?

Nyfiken, vad menar du med "kolla länken"?
Vill du ha länken till videon på youtube, så stod den ju i klartext när du citerade videon
(och du kan ju bara klicka på "youtube" loggan nere till höger för att öppna den i separat fönster, givet att du sitter vid en PC åtminstone)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Detta lät spännande. Har du möjlighet att kolla länken?

Vad menar du nu ? Om du klickar på "Youtube" (titta på Youtube.com) nere i högra hörnet i spelaren i inlägget jag postade så öppnar originalsidan på Youtube men här är en vanlig textlänk till just den låtens sida.
https://www.youtube.com/watch?v=TZdXYFi_3-s&feature=emb_logo
Och här är Beyond the Blacks startsida på YT.
https://www.youtube.com/channel/UCv8qGsOBKIMaIV8_BQrb6tQ
Hoppas det hjälper för jag förstår inte riktigt vad du syftar på för länkarna i posten ovan funkar bra för mig men säg gärna till om det inte funkar.
Musikerna har lite att göra just nu och det dyker upp mycket roligt på nätet nu när de inte kan hålla på som vanligt och spela inför publik.
Det är ju faktisk mycket "icke USA musik" som dyker upp nu, alla musiker som är musiker för musikens skull leker online för att få spela och synas på andra sätt medans USA-musikerna mest verkar sura för att de inte tjänar pengar som vanligt.
Sabaton covern är ju ett exempel på det, tyckte den var rolig och oväntad, att ett metallband gör en akustisk cover som låter som musik till en westernfilm visar bara att de verkligen lekar och har roligt för att de vill spela.
Eller jag vet inte ens om det egentligen är en cover för de har gjort om den så mycket i stället för att ens försöka låta som Sabaton, det är snarare inspirerat av originalet.

Lite utvecklingshistoria.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad menar du nu ? Om du klickar på "Youtube" (titta på Youtube.com) nere i högra hörnet i spelaren i inlägget jag postade så öppnar originalsidan på Youtube men här är en vanlig textlänk till just den låtens sida.
https://www.youtube.com/watch?v=TZdXYFi_3-s&feature=emb_logo
Och här är Beyond the Blacks startsida på YT.
https://www.youtube.com/channel/UCv8qGsOBKIMaIV8_BQrb6tQ
Hoppas det hjälper för jag förstår inte riktigt vad du syftar på för länkarna i posten ovan funkar bra för mig men säg gärna till om det inte funkar.
Musikerna har lite att göra just nu och det dyker upp mycket roligt på nätet nu när de inte kan hålla på som vanligt och spela inför publik.
Det är ju faktisk mycket "icke USA musik" som dyker upp nu, alla musiker som är musiker för musikens skull leker online för att få spela och synas på andra sätt medans USA-musikerna mest verkar sura för att de inte tjänar pengar som vanligt.
Sabaton covern är ju ett exempel på det, tyckte den var rolig och oväntad, att ett metallband gör en akustisk cover som låter som musik till en westernfilm visar bara att de verkligen lekar och har roligt för att de vill spela.
Eller jag vet inte ens om det egentligen är en cover för de har gjort om den så mycket i stället för att ens försöka låta som Sabaton, det är snarare inspirerat av originalet.
https://www.youtube.com/watch?v=xBSZdjqQeOE

Lite utvecklingshistoria.
https://www.youtube.com/watch?v=gyqECF4SLQg

Får upp "Videon är inte tillgänglig". Därav tänkte jag att något kanske var knas. Men kanske bara är jag som har oflyt med nätet idag.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Får upp "Videon är inte tillgänglig". Därav tänkte jag att något kanske var knas. Men kanske bara är jag som har oflyt med nätet idag.

Funkar inte de vanliga textlänkarna så är det nått fel i din ände av nätet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Funkar inte de vanliga textlänkarna så är det nått fel i din ände av nätet.

Jo. Det är tydligen min vpn som fick för sig att jag skulle vara i tyskland där den videon inte var tillåten. Men med lite pill så var det fixat

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Perrablerra:

Jo. Det är tydligen min vpn som fick för sig att jag skulle vara i tyskland där den videon inte var tillåten. Men med lite pill så var det fixat

De är ju tyskar så det kanske är nått annat förlkag som har rättigheterna där än det som har det internationellt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Helt fantastisk låt, tvärflöjt är fint och mjukt :')
PS:
EPn i sig är väl en blandad påse dock ¯\_(ツ)_/¯
PPS:
Jag är ingen weeb

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!

Permalänk
Medlem

Lite Floor Jansen, med en Heartcover:

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

The Pretty Reckless - Take Me Down

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MatteN:

Lite Floor Jansen, med en Heartcover:
https://youtu.be/1fu-yP6q6Gk

Jag gillar både Floor och Heart (och i princip allt de gjort och inte bara Alone) men de spelar en cover, kompositören själv var först och gav ut låten 4 år innan Heart fick en monsterhit med sin cover på den. Så här låter originalet. Edit: Kom att tänka på att de nog hade blivit stämda av Apple om de kommit som grupp idag, de stavar ju gruppnamnen med ett litet i i början

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kings of speed:

Wow Archive..Fuck U, Londinium, Bullets, en hel del andra inkl denna. Great stuff verkligen.

In the Blood:

Har ej spelat Hades, spelade dock Transistor med Barret och Darren Korbs soundtrack med.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Lite hederlig progressive metal, Vanden Plas:

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

John Barry - King Kong - The Opening
Gammal filmmusik (1976). Relativt kort, med fin bas i vissa sektioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag gillar både Floor och Heart (och i princip allt de gjort och inte bara Alone) men de spelar en cover, kompositören själv var först och gav ut låten 4 år innan Heart fick en monsterhit med sin cover på den. Så här låter originalet. Edit: Kom att tänka på att de nog hade blivit stämda av Apple om de kommit som grupp idag, de stavar ju gruppnamnen med ett litet i i början

Man lär sig nått nytt varje dag - visste inte Alone var en cover

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Roger W:

Man lär sig nått nytt varje dag - visste inte Alone var en cover

Beror på om du lyssnar på I-ten eller inte, jag antar att de ändå lever gott på pengarna som den låten lär dra in, det lär ju vara deras överlägset bästa inkomstkälla och ge dem miljoner varje år även efter 30 år.

En annan cover är

Fast här är det lite skillnad, Marc Cohns skiva är så bra att den klår Cher på alla sätt och den var väldigt välkänd, och kultförklarad innan Cher lånade en låt och gjorde den låter superkomersiell. Marc Cohn S/T är en extremt bra debutskiva både musikalisk och tekniskt, Tyckte Cher gjorde en sämre version av låten jämfört med Marc men låten är väldigt bra i sig.

Och ett till original eftersom hon var med på Skavlan och det pratades om att hon skrivit över 3000 låtar, även om hon är superstjärna själv så är det många som inte vet att hon gjort denna som blev världens antagligen mest välkända cover med Whitney.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem

Breaking Benjamin and Gavin Rossdale - Alice In Chains’ “Would” hyllning 2

Visa signatur

AMD Ryzen 9 CPU 3950X + Asus Ryujin 360 AIO, ROG Crosshair VIII Formula X570 PSU Corsair AX1200i, Kingston Fury Beast 32GB DDR4 /3600 MHz - Phantek NV7, Merc6950XT 16GB - LG OLED55C36LC 55" 4K C3 OLED 120Hz 4K + LG TV 55" 55NANO866NA IPS 120Hz 4K (Game ATMOS 5.1.2 (Dynaudio /Monitor Audio speakers + only MWIII :-)

Permalänk
Medlem

Gammal personlig favorit från The White Stripes:

Jack White på trummor i en Pentagram-cover med The Dead Weather:

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv

En massa mashups:

Samt lite julmusik, klart förbättrad:

Permalänk
Rekordmedlem

Satriani med Surfing with the alien ? Det var det mest imponerande att lyckas klippa in honom för det lät ju bitvis som på riktigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.