PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick precis epost från Elgiganten om leveransbekräftelse med order nr från Bring. Inte begärt något digitalt kvitto så antar att de börjar skicka ut nu. Beställde mitt på EG 12:14 den 19e för övrigt.

Permalänk
Skrivet av Warmus:

Fick precis epost från Elgiganten om leveransbekräftelse med order nr från Bring. Inte begärt något digitalt kvitto så antar att de börjar skicka ut nu. Beställde mitt på EG 12:14 den 19e för övrigt.

Då börjar det hända saker, skönt att höra! Inget hos mig ännu men jag fick inte igenom beställningen förrän 13.41... Hoppas innerligt att inget strular och att jag får min till veckan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Då börjar det hända saker, skönt att höra! Inget hos mig ännu men jag fick inte igenom beställningen förrän 13.41... Hoppas innerligt att inget strular och att jag får min till veckan!

13:39 här. Men står 13:48 när man söker upp med sitt id. Får la hoppas det börjar röra på sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warmus:

Fick precis epost från Elgiganten om leveransbekräftelse med order nr från Bring. Inte begärt något digitalt kvitto så antar att de börjar skicka ut nu. Beställde mitt på EG 12:14 den 19e för övrigt.

Spännande! Jag har 12.25 så hoppas de börjar röra på sig nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warmus:

Fick precis epost från Elgiganten om leveransbekräftelse med order nr från Bring. Inte begärt något digitalt kvitto så antar att de börjar skicka ut nu. Beställde mitt på EG 12:14 den 19e för övrigt.

Grymt!
En SE eller DE?
Jag beställde samma dag, fick bekräftelse 12.06. En DE, står beräknat 8/12. Inte hört något mer.

Permalänk
Medlem

Helt knäpptyst på Amazon.se.

Om det är så att en ÅF ska få in fler imorgon borde väl alla få det?
Eller hur fördelar Sony ut dem?

Amazon är ju största e-butiken i världen så dem borde få in några fler tycker man...

Permalänk
Medlem

Hur: online
Var: inet
När: 18/6 - 2020
Modell: Disc
Status: Ingen konsol på release.

För övrigt absolut sista sak jag förbeställer via inet.. dom är nu i samma skräptunna som webhallen när det kommer till detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Helt knäpptyst på Amazon.se.

Om det är så att en ÅF ska få in fler imorgon borde väl alla få det?
Eller hur fördelar Sony ut dem?

Amazon är ju största e-butiken i världen så dem borde få in några fler tycker man...

Pratade med deras kundtjänst idag och inget nytt har hänt: ”Vi har ingen aning om när vi får in ps5 igen men du kommer att få ett mail från oss när det skickas”.

Jag börjar bli trött på att hoppas på en decemberleverans haha.. Jag kollar här i tråden och i Amazon-appen alldeles för ofta, har blivit lite besatt. Jag måste nog släppa det snart och bara acceptera att det kommer när det kommer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BENPA:

Spänningen är.......Olidlig!
Trodde EG fått in i dag redan enligt tidigare inlägg i tråden.
Så jag förväntade mig att de skulle skicka i dag.
Nu sitter jag med extra handkontroll, laddstation, extern ssd och bara "suktar"

Verkligen, du är mer förberedd med mig. Men ser fram emot att få sätta igång med nya Demons Souls. Även om jag får hem min PS5 precis när jag får hem Cyberpunk 2077 så ska jag försöka ge detta spel lite tid med.

Skrivet av Warmus:

Fick precis epost från Elgiganten om leveransbekräftelse med order nr från Bring. Inte begärt något digitalt kvitto så antar att de börjar skicka ut nu. Beställde mitt på EG 12:14 den 19e för övrigt.

Härligt att höra! 12:22 här och en SE. Får se vad som händer under morgondagen, men känns riktigt lovande detta. Och glädjande att se att Elgiganten verkligen verkar hålla vad de lovar.

Permalänk
Medlem

Beställde 12.18 från EG den 19:e, inte får något än..

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Får se om jag får min andra nu i dagarna med då ifrån Elgiganten beställd 11/19. Men någon som vet hur det fungerar.

Kommer att sälja den till inköpes pris till min svåger, om den nu skulle gå sönder dvs, borde ju bara räcka med att han har originalkvittot med sig?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mtd:

Grymt!
En SE eller DE?
Jag beställde samma dag, fick bekräftelse 12.06. En DE, står beräknat 8/12. Inte hört något mer.

En SE

Kan tillägga att det står hos Bring "Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta." skickat 3 december 21.15

Permalänk
Medlem

Även jag fått efterlängtat mejl från bring.

Beställde 12.12, hoppas man får den imorgon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Även jag fått efterlängtat mejl från bring.

Beställde 12.12, hoppas man får den imorgon!

Skönt!!! När fick du mailet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andbert:

Skönt!!! När fick du mailet?

00:10, så de tar dem nog i tur och ordning 😊🔥
Nu måste jag bara fixa något spel, fifa 21 känns inte tillräckligt spännande 😅

Permalänk
Skrivet av Dave88:

00:10, så de tar dem nog i tur och ordning 😊🔥
Nu måste jag bara fixa något spel, fifa 21 känns inte tillräckligt spännande 😅

Nice! SE eller DE?

Min bekräftelse kom 12:04 och är DE. Inte hört något än.

Permalänk
Medlem

Nu har även jag fått mail

Beställning 12.19 på EG disc version

Standardfrakt

Permalänk

Har inte fått nåt ny email. Fick bekräftelse kl.12.14 och valt expressleverans. Standard Edition som gäller

Permalänk
Medlem

Inget från Elgiganten ännu, bokade 19/11 kl 13:36 (unik-ID säger 13:48)

Permalänk
Medlem

Inget här heller från EG, bekräftelse 19/11 kl.12:12 och unikt ID 12:34.

Edit: Standardfrakt

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem

Inte heller hört nått än från EG, bekräftelse 19/11 12:19 inte begärt nått unikt id

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkan89:

Nu har även jag fått mail

Beställning 12.19 på EG disc version

Undra hur deras kösystem fungerar egentligen

Beställde 12:14 och 12:16 på digitalt kvitto. Inte fått något mail under natten,morgonen🤔 disc version

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Har också fått leveransbekräftelse och spårning från EG/Bring i natt. Min beställning bekräftades 13:44 och gäller en standardenhet. Ekonomifrakt. Kan också välja att köpa till hemleverans. Men antar att det fördröjer leveransen, om de nu inte kör ut på helgen (gbg).

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Har också fått leveransbekräftelse och spårning från EG/Bring i natt. Min beställning bekräftades 13:44 och gäller en standardenhet. Ekonomifrakt. Kan också välja att köpa till hemleverans. Men antar att det fördröjer leveransen, om de nu inte kör ut på helgen (gbg).

Kul när man fick mailbekräftelsen 13:36 och valde express (gbg) 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Har också fått leveransbekräftelse och spårning från EG/Bring i natt. Min beställning bekräftades 13:44 och gäller en standardenhet. Ekonomifrakt. Kan också välja att köpa till hemleverans. Men antar att det fördröjer leveransen, om de nu inte kör ut på helgen (gbg).

Oj det var ett långt hopp i bekräftelsetiden... mest varit beställningar som bekräftats lite efter 12.00..

Jag har 12.30 men inget mail tyvärr.

Permalänk
Medlem

Låter som att dom packar konsolerna på måfå bara. Beställde 12:12 och står fortfarande bara som reserverad och inget från Bring.

Ajja, så länge jag fått den till min semester om två veckor så är jag nöjd. :>

Permalänk
Medlem

har även jag fått mail 01.14

Beställning 12.19 på EG disc version

Bor i gbg

vill någon byta mot en DE?

Permalänk
Skrivet av Sloko:

Låter som att dom packar konsolerna på måfå bara. Beställde 12:12 och står fortfarande bara som reserverad och inget från Bring.

Ajja, så länge jag fått den till min semester om två veckor så är jag nöjd. :>

Om man packar på måfå, betyder det att alla som fått bekräftat sin bokning den 19/11 kommer att få sin konsol enligt leveransplan.

Permalänk
Medlem

Tror ni andra kan vara lugna är ju inte så att våra är skickade än står ju bara förbereda.
Dom lär ju inte skickas iväg från ikväll.

Permalänk
Medlem

Verkar som att samtliga hittills fått sina bekräftelser under natten och inget nu under morgonen