PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Gbg verkar vara snabbare än Stockholm

Permalänk
Medlem

Paket på gång från EG, fick mailet inatt (01.25)
Tyvärr tog jag standardfrakt i paniken så vi får väl se när den dyker upp. SE variant.
Bokade 12:18 den 19/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpmas:

Paket på gång från EG, fick mailet inatt (01.25)
Tyvärr tog jag standardfrakt i paniken så vi får väl se när den dyker upp. SE variant.
Bokade 12:18 den 19/11

Express och standardfrakt är hur snabbt Elgiganten processerar din order och får iväg den. När väl Bring har paketet så är det samma.

Permalänk
Medlem

Jag har också express-frakt, leverans med Bring. Inte fått någon notis om något, bor i södra Sverige; beställt från EG, 19:e Nov, 12:12. Förväntad leverans är 7:e Dec. Många som verkar fått leveransbekräftelse redan igårkväll, avundsjuk

Permalänk
Medlem

Är väl bara att vänta, de har nog inte packat klart alla PS5or för utskick än..
Beställde en digital edition den 19, kl 12.03 och har inte fått något mail eller sms än

Permalänk
Medlem

När man kollar klockslagen när folk beställde och vissa som fått berkäftelse mejl så funderar jag på i vilken ordning de packas. Känns som de packas beroende på geografi.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

När man kollar klockslagen när folk beställde och vissa som fått berkäftelse mejl så funderar jag på i vilken ordning de packas. Känns som de packas beroende på geografi.

Hoppas inte det, känns som att Umeå ligger långt bak i den listan...

Permalänk
Medlem

Har bekräftelse från 12:16 och har inte fått något besked än. När jag snackade med chatten i onsdags sa de att jag skulle få det på måndag, så det borde packas och skickas idag. Tog express också.

Lite nervigt att många redan fått besked alltså.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Skrivet av Zartax:

Har bekräftelse från 12:16 och har inte fått något besked än. När jag snackade med chatten i onsdags sa de att jag skulle få det på måndag, så det borde packas och skickas idag. Tog express också.

Lite nervigt att många redan fått besked alltså.

Jag har bekräftelse 12:14 och har inte heller fått något :/ bor i trollhättan

Permalänk
Medlem

12:16 här med, inget ännu. Stockholm

Permalänk
Medlem

Nu ska man ju inte måla fan på väggen än - MEN om EG skickar ut enheter till folk senare i kön vilket resulterar att vi som var tidigare inte får någon denna leveransen, då får vi ju gå ihop och göra en gemensam aktion...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

EG kl. 12.25. Paket är påväg! Bor i Solna för övrigt.

Visa signatur

Stationär "Bob" - i5-8600k, GTX1070 ti, 16 gb DDR4 3000mhz
Laptop "Lennart" - 15,6 tum Macbook pro Retina intel i7, Intel Iris Pro

Permalänk

Samma här, beställde 12:16 -> Express. Bor i Stockholm, inget än så länge. Känns ju lite onödigt det med express ifall man inte får ett prio på sin order...
Ska kräva att de betalar tillbaks xD

Permalänk

Någon som har frågat dem om det?Hur kan en få leveransbekräftelse med ordertid kl typ 13.30 och vi som har 12:** inte får något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Någon som har frågat dem om det?Hur kan en få leveransbekräftelse med ordertid kl typ 13.30 och vi som har 12:** inte får något?

Sitter i chattkön just nu

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

Som jag förstått det står bara att bring fått info om försändelsen men inte att de hämtat upp den från EG ännu? Tänker att antagligen skickar EG ut mailet direkt de packat men troligen lär väl bring hämta upp alla samtidigt?

Jag har för övrigt inte fått något mail ännu. SE beställd 13.41 med standardfrakt (verkar ju dock inte spela roll vad man valt). Skickas den idag så är jag nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Sitter i chattkön just nu

Gissar att du suttit där ett tag

Permalänk
Medlem

Och MediaMarkt lyser med sin frånvaro gällande leveranser som vanligt?
Undrar vad de egentligen sysslar med. Har någon hört något?

Permalänk

I Spanien informerar ”vandal.es” att de maskinerna som bokades den 19:e och skulle levereras den 15:e december har kommit tidigare och börjat att levereras redan idag...

Permalänk
Medlem

Titta er tid på digitala kvittot.
Jag la 12.12 men på kvittot står det 12.34.

Kika också status på spåra paket, mitt står som levererat till frakt.

Fick mejl i natt vid 00, inte hänt något där ännu. Så ni kan nog lugna er lite.

Permalänk

Mina PS5 är påväg nu. Fick mitt kollinummer igår: 2020-12-03 16:54

Beställningsdatum: 8 oktober 2019
Antal: 2
ÅF: Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Nice! SE eller DE?

Min bekräftelse kom 12:04 och är DE. Inte hört något än.

Se

Permalänk
Medlem

Kanske hjälper någon mer som har beställt från EG.
Jag fick min orderbekräftelse 12.19 19 november, och fick mail om att paket var på väg idag 01:11. Så måndag troligtvis. Stockholm här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Som jag förstått det står bara att bring fått info om försändelsen men inte att de hämtat upp den från EG ännu? Tänker att antagligen skickar EG ut mailet direkt de packat men troligen lär väl bring hämta upp alla samtidigt?

Jag har för övrigt inte fått något mail ännu. SE beställd 13.41 med standardfrakt (verkar ju dock inte spela roll vad man valt). Skickas den idag så är jag nöjd.

Var samma härva förra gången, men gissar på att geografin spelar roll. Vissa närheten av lagret i Jönköping fick tidigare. Men också vart det några som slank iväg tidigare till Stockholm men flera fick vänta till söndagen innan de vart hämtade. Dock levererades de på måndag.

Tydligen så jobbar inte ''elgigantens bring'' på fredagar utan nästa steg kommer ske på söndag då de börjar igen.

Håll ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Kanske hjälper någon mer som har beställt från EG.
Jag fick min orderbekräftelse 12.19 19 november, och fick mail om att paket var på väg idag 01:11. Så måndag troligtvis. Stockholm här.

Har exakt samma tid och fick mitt mail med strax efter 01 inatt.

Bor i Skåne

Permalänk
Skrivet av hpehrsson:

Mina PS5 är påväg nu. Fick mitt kollinummer igår: 2020-12-03 16:54

Beställningsdatum: 8 oktober 2019
Antal: 2
ÅF: Webhallen

Min beställning från samma dag på Webhallen har inget datum än.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Medlem

Det verkar som att alla enheter elgiganten skickat iväg just nu verkar vara SE.
Jag beställde den 19, fick bekräftelsemejl kl 12.05 och på kvittot står det 12.06.
Jag beställde dock en DE och enligt mitt kvitto via det utika idt så ska jag få min den 8 december.

Verkar återigen som att det är standard Edition som skickas ut först. Antagligen för att det är den som producerats mest?

Typo
Permalänk
Skrivet av Dave88:

Titta er tid på digitala kvittot.
Jag la 12.12 men på kvittot står det 12.34.

Kika också status på spåra paket, mitt står som levererat till frakt.

Fick mejl i natt vid 00, inte hänt något där ännu. Så ni kan nog lugna er lite.

Har samma tider som du, mejl 12.12 men på kvittot 12.34. Expressfrakt och i Stockholm, inte fått något

Permalänk
Medlem

Är det någon som tagit kontakt med EG och frågat hur logiken är uppsats? Beställde också tidigt den 19e men inte fått något

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på leverans nu, chatten sa att min skulle skickas den 7e dec. När jag ifrågasatte varför folk som beställt efter mig redan fått mail om leverans så skrev han bara att Sony haft problem med leveransen å sen avslutade han chatten...

Tror på att jag får en konsol när jag har den...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz