Är det någon annan som har problem med Ubisoft+

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har problem med Ubisoft+

Ubisoft har en prenumenationstjänst som heter Ubisoft+
Man kan spela alla deras spel av en avgift av 149 kr per månad.
Jag ville spela Immortals Fenyx Rising utan att behöva betala runt tusenlappen för gold edition.
Jag kollade på ubisofts forum och det verkar som att det är fler som har samma problem.

Jag har pengar på mina konton och ändå ser det ut så här:

Tills de fixar detta problemet för folk som vill betala för spel så kan jag avråda från att köpa spel från Ubisoft.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ekhyddan:

Tills de fixar detta problemet för folk som vill betala för spel så kan jag avråda från att köpa spel från Ubisoft.

Det ser ut som om dom fixar det bra själva

Skämt åsido så är det inte första gången folk haft problem med detta.
Jag har tyvärr ingen lösning men är nyfiken på om vad du använder för betalningsmetod? Paypal? Mastercard? Visa?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Det har gått två dygn utan att de har fixat det.
Beloppet är reserverat på mitt ICA-konto med mastercard.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Det har gått två dygn utan att de har fixat det.
Beloppet är reserverat på mitt ICA-konto med mastercard.

Jag kom lite längre än så och kunde ladda ner ett spel men jag kunde inte starta spelet övh och förskte dagen efter och då fick jag upp de där meddlandet och pengarna va reserverade på mitt kort också, men jag fick tillbaka mina pengar efter 7 dagar. Du kan försöka skapa en ticket eller 3 men jag tror inte dom kommer bli besvarade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Jag kom lite längre än så och kunde ladda ner ett spel men jag kunde inte starta spelet övh och förskte dagen efter och då fick jag upp de där meddlandet och pengarna va reserverade på mitt kort också, men jag fick tillbaka mina pengar efter 7 dagar. Du kan försöka skapa en ticket eller 3 men jag tror inte dom kommer bli besvarade.

Det hände så för mig med, jag började ladda ner halva spelet men så blev jag utkastad från Ubisoft+

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Moderator
Forumledare

Sjukt mysko. Man skulle ju vilja tro att man jobbade aktivt med problemet och var öppna med det men det ser ut som om många andra får kalla handen från ubi. Tragiskt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Köpte + förra månaden. De verkar köra med någon skum metod så att de drar 149 kr 2 gånger, varav en betalas tillbaka efter cirka 2 veckor. Har det dragits 2 gånger? Kan vara möjligt att det inte går att spela förrän det har gjorts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Det hände så för mig med, jag började ladda ner halva spelet men så blev jag utkastad från Ubisoft+

Yep, Snacka om en ren skit tjänst rakt av, liksom hur svårt ska det vara och erbjuda en sån tjänst..