PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Hej!

Någon som hört något mer från amazon.se?
Hörde något rykte om att de skulle få in fler 14/12 men vet inte om det bara gällde UK/USA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Hej!

Någon som hört något mer från amazon.se?
Hörde något rykte om att de skulle få in fler 14/12 men vet inte om det bara gällde UK/USA?

Vi med 20/11 beställningar har inte fått någon information kring den öht. Så något fler sälj där innan vi fått information är jag mycket tveksam till..

Suck....

Permalänk
Skrivet av padinni:

Hej!

Någon som hört något mer från amazon.se?
Hörde något rykte om att de skulle få in fler 14/12 men vet inte om det bara gällde UK/USA?

Läste 14:e för UK. Men borde det inte gå att beställa från UK till Sverige? Ingen tull heller förutsatt att man får den innan årsskiftet (då de lämnar tullunionen officiellt). Om de nu kommer ha öppet för bokningar den 14:e då alltså.

Permalänk
Medlem

Ni (andra) som beställt på webhallen står nu 50+ påväg in på både SE och DE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankanspelar:

Läste 14:e för UK. Men borde det inte gå att beställa från UK till Sverige? Ingen tull heller förutsatt att man får den innan årsskiftet (då de lämnar tullunionen officiellt). Om de nu kommer ha öppet för bokningar den 14:e då alltså.

det kan bli problem med garanti och dem har andra eluttag i UK därmed annan strömadapter

Permalänk

Någon som har köpt SE från netonnet som har hört något nytt?

Permalänk
Skrivet av padinni:

det kan bli problem med garanti och dem har andra eluttag i UK därmed annan strömadapter

Jo det är ju sant. Men om man är desperat tänkte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Ni (andra) som beställt på webhallen står nu 50+ påväg in på både SE och DE

Betyder förhoppningsvis att det kommer skickas ut fler innan nyår.. Hoppas de har bättre bättre pli på sin köordning denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan4889:

Någon som har köpt SE från netonnet som har hört något nytt?

Nej, har bara fått mejl om att det blir desvärre inget i år.
19/11 SE 08:17

Permalänk
Skrivet av padinni:

det kan bli problem med garanti och dem har andra eluttag i UK därmed annan strömadapter

Det är bara att byta sladden va?

Permalänk

Ni med som beställt DE från netonnet och fått era konsoler skickade nyligen. Fick ni mail för nån vecka sen att ni inte skulle få er konsol det här året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan4889:

Ni med som beställt DE från netonnet och fått era konsoler skickade nyligen. Fick ni mail för nån vecka sen att ni inte skulle få er konsol det här året?

fick förra veckan det här mailet

Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din beställning där en eller flera produkter för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.

Vi arbetar på att få fram mer information och återkommer till dig så fort vi fått ny information ang leveransen av din order.

Vi beklagar denna försening som har inträffat i leveransen av din order.

Om du har frågor gällande din order är du alltid välkommen att kontakta oss på mejl, chatt eller telefon: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360001160045-Konta....
Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar oss.

Vi önskar dig en fin dag!

Permalänk
Skrivet av padinni:

Ni (andra) som beställt på webhallen står nu 50+ påväg in på både SE och DE

Glädjande nyhet förstås men frågan är om jag får tilldelning med min bokning från den 2020-09-17 ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Glädjande nyhet förstås men frågan är om jag får tilldelning med min bokning från den 2020-09-17 ...

Jag har en bokning från 2020-03-04 och fick uppgift om att jag får en i mars, så jag tror tyvärr 09-17 är rätt långt fram i tiden

Permalänk

CDON

Om jag vill avboka min förhandsbokning på CDON går det?
Jag hittade inget svar på deras hemsida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Om jag vill avboka min förhandsbokning på CDON går det?
Jag hittade inget svar på deras hemsida!

Ja varför skulle inte det gå? Inte så att de har ps5 i lager nästa vecka direkt. Maila dem bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasse1003:

Om jag vill avboka min förhandsbokning på CDON går det?
Jag hittade inget svar på deras hemsida!

Ja, bara att kontakta support så fixar dom det.

https://cdon.se/support/

Permalänk
Avstängd

Pratade med amazon idag angående att amazon uk kanske får in ps5 14 december och då sa hon att om amazon uk får in är det en lika stor chans att vi också får in men har pratat med flera kundtjänster och jag får olika svar

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Jag har en bokning från 2020-03-04 och fick uppgift om att jag får en i mars, så jag tror tyvärr 09-17 är rätt långt fram i tiden

När fick du denna informationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

När fick du denna informationen?

Några dagar sen när jag ringde kundtjänst.. hon sa att det är extremt osäkert då de inte vet exakt hur många de får men de sa räkna med runt mars om allt går enligt plan

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Några dagar sen när jag ringde kundtjänst.. hon sa att det är extremt osäkert då de inte vet exakt hur många de får men de sa räkna med runt mars om allt går enligt plan

Tack för info. Då hoppas jag att min bokning från CDON kommer tidigare... Preliminär leverans i slutet av februari enligt uppgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thingu:

Nej, har bara fått mejl om att det blir desvärre inget i år.
19/11 SE 08:17

Fast det är inte riktigt sant. Jag har iallafall inte fått något sånt mail eller besked från kundtjänst.
Den infon jag har fått är att dom inte vet när dom får in. Dom kan få in i år, eller så blir det januari, eller februari. Dom vet helt enkelt inte. Vi som står i kö (som bokade 19e men inte kom med i senaste leveransen) kommer få ett mail så fort dom får ny information från Sony.

Permalänk
Skrivet av DonviiCorleone:

Det är bara att byta sladden va?

Ja, alternativt köpa en adapter. Kostar väl inte mer än nån hundring med en adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RayoB:

Fast det är inte riktigt sant. Jag har iallafall inte fått något sånt mail eller besked från kundtjänst.
Den infon jag har fått är att dom inte vet när dom får in. Dom kan få in i år, eller så blir det januari, eller februari. Dom vet helt enkelt inte. Vi som står i kö (som bokade 19e men inte kom med i senaste leveransen) kommer få ett mail så fort dom får ny information från Sony.

Hoppas du har rätt men mejlet jag fick är det senaste (26/11 18:21) jag hörde något ifrån dem:

Bästa kund,

Vi kontaktar dig gällande din order innehållande Sony PlayStation 5.

Vi vill uppdatera dig om att vi dagligen har en tät kontakt med Sony, för att försöka få fram mer information om när nästa leverans av produkten till oss beräknas ske. Vi har ännu inget datum för när konsollen planeras att levereras, men informationen vi har fått till oss är att den dessvärre inte kommer in under detta året. Vi gör vårt allra bästa för att få tag på produkten så snart som möjligt, så att vi kan leverera den till dig.

Vi vill även påminna dig om att du självklart inte förlorar din plats i kön så länge du väljer att ha kvar din order hos oss. Så snart vi får mer information från leverantören så kommer vi att uppdatera dig med mer information om när din order planeras att levereras till dig.

Om du har några funderingar gällande din beställning så är du alltid välkommen att kontakta oss.

Vi önskar dig en fin dag!

Permalänk
Skrivet av padinni:

det kan bli problem med garanti och dem har andra eluttag i UK därmed annan strömadapter

Varför ska det blir problem mer garantin ?

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: POWER
När: 10/12/2020
Modell: Digital
Status: Levereras imorgon måndag 14/12 kl 17-22 med Budbee hemleverans

Ibland har man tur!

Power !!!!

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk

Tyskland stänger alla icke nödvändiga butiker från 16/12 till 10/1, borde inte detta kunna betyda att SONY kan styra om sina leveranser till andra länder då? Hade jag gjort om jag hade velat maxa min försäljning. I Tyskland bor det närmare 90 miljoner så en rätt viktig marknad dvs ha säkert fått bra tilldelning. Ser inget i boxen som skulle kunna vara specifikt för Tyskland. Samma strömsladd dessutom. Ett fönster på nästan 4 veckor som försvinner för dem!
Behöver inte ens vara SONY som gör det utan kedjor som ex MM. Grattis till alla er som bokat hos MM, kanske finns en chans ändå.

Vad tror ni om den teorin?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz, Gigabyte B650 Gaming X AX, Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB, Kingston 32 GB DDR5 5600MHz

Permalänk
Skrivet av chester11:

Tyskland stänger alla icke nödvändiga butiker från 16/12 till 10/1, borde inte detta kunna betyda att SONY kan styra om sina leveranser till andra länder då? Hade jag gjort om jag hade velat maxa min försäljning. I Tyskland bor det närmare 90 miljoner så en rätt viktig marknad dvs ha säkert fått bra tilldelning.

Vad tror ni om den teorin?

Det skulle ju vara smart av Sony för att tjäna så mycket som möjligt i början, dem brukar bara oftast mäta försäljningen i början och då är ju alltid bäst med högre siffror så helt omöjligt skulle jag inte tro att det är

Permalänk
Medlem

Ang Tyskland så borde väl webbutiker o postombud inte innefattas av denna restriktion?

Permalänk
Skrivet av OBwon:

Ang Tyskland så borde väl webbutiker o postombud inte innefattas av denna restriktion?

Så är det nog ja. Attans

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz, Gigabyte B650 Gaming X AX, Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB, Kingston 32 GB DDR5 5600MHz