Väggfästa 85" i gipsvägg (Samsung no gap)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Lättast är att kolla vad som följer med kan vara skruvar för gips med.

Ska kika på det.

Hade för övrigt tänkt anlita någon (haft kontakt med hemfixare.se men de har fått dåliga recensioner ser jag nu att jag funderar på att avboka det). Om vi vill få till detta bra, så att den sitter tätt mot väggen osv, hur svårt är det att göra detta själva? Förutsättningarna är att inte någon av oss i familjen är speciellt kunnig men att vi självklart kommer att ta det lugnt och göra det noggrant. Lite rädd för att man har otur med personen från hemfixare som kanske slarvar. Kanske är falskt alarm från recensionerna dock? Man kan ju alltid ha otur.

Har du tips på något seriöst företag annars? Du som själv verkar vara i branschen.

Permalänk
Medlem

Att föreslå företag är svårt då det kan vara olika i olika städer.
Det följer med mall för väggfästet och får du den bra så är det inga problem att få upp tv'n bara att man måste vara 2 som orkar hålla den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Att föreslå företag är svårt då det kan vara olika i olika städer.
Det följer med mall för väggfästet och får du den bra så är det inga problem att få upp tv'n bara att man måste vara 2 som orkar hålla den.

Blir att vi kör från hemfixare. TV:n var så dyr så känns som att vi lika gärna kan betala 700 spänn till och veta att allt blir rätt och bra. Han kommer hit imorgon och har tydligen monterat i det här fästet flera gånger förut. Det ingår expanders i väggfästet så det verkar inte vara några problem som tur är. Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalesdator:

Blir att vi kör från hemfixare. TV:n var så dyr så känns som att vi lika gärna kan betala 700 spänn till och veta att allt blir rätt och bra. Han kommer hit imorgon och har tydligen monterat i det här fästet flera gånger förut. Det ingår expanders i väggfästet så det verkar inte vara några problem som tur är. Tack för all hjälp!

Verkar vara väldigt billigt för det jobbet för jag antar att dom kommer 2 eller att någon av er måste hjälpa till att sätta upp tv'n
Hoppas du kommer bli nöjd med jobbet och tv'n kanske kommer upp en bild med tv'n på väggen sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Verkar vara väldigt billigt för det jobbet för jag antar att dom kommer 2 eller att någon av er måste hjälpa till att sätta upp tv'n
Hoppas du kommer bli nöjd med jobbet och tv'n kanske kommer upp en bild med tv'n på väggen sedan?

Han är ensam så måste hjälpa till med lyftet. Men han verkade seriös och duktig så det känns bra.

Ja absolut! Ska försöka komma ihåg det. Påminn mig annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalesdator:

Han är ensam så måste hjälpa till med lyftet. Men han verkade seriös och duktig så det känns bra.

Ja absolut! Ska försöka komma ihåg det. Påminn mig annars

Hur går det har du fått upp tv'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Hur går det har du fått upp tv'n?

Har ju fått det! Det blev bra tycker jag! Ska försöka ta bild på det när jag har läge, påminn mig om jag glömmer:)