Sista frågor om datorbygge (Z73+Meshify S2)
VARNING: Massor av potentiellt skrattretande bilder med katastrofal kabeldragning inkommandes! Hjälp efterfrågas dock.
Tjo! Tog mig ca 5-6 timmar att få färdigt burken och då har jag ändå nätagget kvar att stoppa och dra lite kablar. Men bör inte bli några större problem då det är nästan omöjligt att koppla dem kablarna fel. Däremot undrar jag över om jag kopplat rätt för övrigt med kablar med Z73 processorkylning och sedan hur PINS från chassi skall in på moderkort.
Fetmarkerad text är frågan till respektive bild nedanför den fetmarkerade texten!
Sitter fläktarna för NZXT Z73 korrekt? Dvs., med varumärket nedåt så det syns. Kommer det blåsa utåt då? Kollade noga på fläktarna och finns ingen pil som visar åt vilket håll de blåser åt. (Det är toppmonterat) Och verkar vattenkabeln gå en bra bana ned eller bör jag justera kylblocket medsols 45 grader för att få vattenkablarna pekandes nedåt här på bilden?

Detta är Fan Header som ingår i chassit. Bör jag koppla in alla tre fläktar från Z73 in i den och sedan Fan Headerns SATA-kabel och dess fläktkabel in i CPU_FAN eller CPU_AIO?

Detta är SATA-kabeln från Z73 kylblocket. Den skall bara in en valfri kompatibel SATA-strömkabel från nätagget?

Här är de tre fläktarna in i Z73 radiatorn via en splitterfläktkabel. Bör jag köra med den och var kopplar jag 4-pins-fläktkabeln som har tre fläktar inkopplade till sig då? Eller förlorar jag något på att köra dem in kopplade med splitterfläktkabel? Bör jag koppla in dem i Fan headern som är där bak på chassit?

Här är de fläktarnas splitterfläktkabel jag prata om. Kan den alltså då kopplas in i valfri 4-pin CHA_FanX på moderkortet? Någon väsentlig skillnad att göra så än att koppla in respektive kabel i respektive CHA_FanX på moderkortet?

Domedagskruxet. Nummer 13. System panel connectors avser de hemska pins som går från chassi och in i moderkort så ström och resetknappen fungerar på chassit och så?

Här är är det alltså nummer 13 som avser PINs att koppla in för att få igång burken sedan? Verkar inte finnas någon inbyggd startknapp på själva moderkortet så.

Sett framifrån, vilken (vänster eller höger) PINs för respektive RESET SW och POWER SW är + och vilken är -? Samma fråga för HDD LED -+ vilket verkar ha svarat på frågan?: - är vänster pin och + är höger pin sett framifrån? Gäller det även för de förstnämnda? Nedersta bilden här är POWER LED- och POWERED LED+ vilket säger sig själva antar jag. Den som blänker är HDD LED -+

Jag verkar ha lokaliserat dessa pins på moderkortet nu. Jag har dock inte alla pins som anges. Men jag behöver bara koppla in de som jag har och i rätt pin? De har alla + och - vad jag sett.

Denna gjorde mig lite smått tokig men fick till det delvis. Jag berättar vad jag gjort med kablarna från vänster till höger.Första ser ut att vara vanlig fläktkabel så den koppla jag in i CPU_FAN1 Eller bör den sitta i CPU_AIO? Jag vet att man kan behöva stänga av CPU_FAN-varning om man inte har fläkt inkopplad alls där. Andra kabeln ser ut att vara SATA-kabel som skall strömförsörja hela kalaset för kylblocket å pumpen? Den är där bak som skall kopplas in senare "idag" när jag pular in nätagget och slutför bygget. Tredje kabeln vad jag läst i manualen skall vara RGB? Usch så den kopplar jag ej in. Den fjärde kabeln som är USB in i kylblocket verkar vara en INTERN USB-kabel. Så den kopplade jag in i sådan i moderkortet. Vad har jag nu gjort korrekt och vad bör jag göra härnäst med dessa kablar?

Tack för att du orkat med alla bilder och all text! Beklagar återigen om den potentiellt katastrofala kabeldragningen!
"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |