3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Endors:

Den butiken som länkades till från nvidia.de, notebooksbilliger, verkade inte sälja till privatpersoner i Sverige. Men det gick att få det skickat mot företagsfaktura.

De skickade till Tyskland, Österike och Holland för privatpersoner och i princip hela europa om man kunde ta det på företagsfaktura... man behövde ett VAT ID, organisationsnummret, för att få beställa till Sverige. Vet inte heller hur det blir med momsen då den var löjligt låg men såg ut att vara inräknade i de cirka 1500 EUR som den kostade.

Du råkar inte ha någon länk dit? Försökte hitta Founders Edition på den sidan men verkar inte kunna se något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Vad sjutton, nu har det gått från "i lager idag" till den 15 februari för Asus tuf oc hos Inet. Jag som trodde jag äntligen skulle få kortet idag. Nån som vet vad som händer? Är det nån som fått Tuf oc från Inet idag?

Tror inte de fått in leveransen än. De borde få in den under helgen om det är fallet.

Hur som helst kan man inte lite på vad som står på sin ordersida, det är bara påhittade datum ibland, och för många (inklusive mig), så har jag aldrig fått någon förväntad leveransdag (bara står samma som för produkten i sig), även om enligt support, jag borde få mitt kort nu också efter denna veckans leverans.

Edit: Så vad jag menar är, att det kanske bara automatiskt gick tillbaka till "default" 15:e Februari av någon anledning. Kan skickas för dig idag, eller inte, vem vet. De hade inte fått in leveransen i morse i alla fall, och någon annan här sa att det var försenat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Du råkar inte ha någon länk dit? Försökte hitta Founders Edition på den sidan men verkar inte kunna se något.

3090:
https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3090+foun...
3080:
https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3080+foun...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Tror inte de fått in leveransen än. De borde få in den under helgen om det är fallet.

Hur som helst kan man inte lite på vad som står på sin ordersida, det är bara påhittade datum ibland, och för många (inklusive mig), så har jag aldrig fått någon förväntad leveransdag (bara står samma som för produkten i sig), även om enligt support, jag borde få mitt kort nu också efter denna veckans leverans.

Mitt står som skickat nu.
Fick även sms att det packas 15:08.

Permalänk
Skrivet av Marsi:

Min var likadan men plockas nu

Samma här, plötsligt händer det

Permalänk

Någon som har koll på hur det ser ut för RTX 3080 Gaming X Trio MSI från Inet? Någon som beställt ett sådant kort och kan berätta hur länge de behövde vönta eller någon som står i kö som kan berätta hur länge de stått i kö😀 uppskattar all information så skriv något om ni vet något angående leveranser osv

Permalänk
Medlem

Aah sold out tyvärr men tack ändå för länken!

Permalänk
Medlem

Hmm ja nu gjorde jag det som inte var tänkt, beställde en Suprim 3080 på Netonnet. Osäker om jag hann med dock, var grön när jag väl la beställningen. Så sjukt less på att vänta på TUF non OC!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazk0:

Mitt står som skickat nu.
Fick även sms att det packas 15:08.

Okej, ändrades din status innan det? För annars betyder det inte direkt att alla kommer få kort skickade idag (av de 66 kort de förväntar sig), kanske inte kommer i en ända stor leverans.

Permalänk
Skrivet av Bjebben:

Hmm ja nu gjorde jag det som inte var tänkt, beställde en Suprim 3080 på Netonnet. Osäker om jag hann med dock, var grön när jag väl la beställningen. Så sjukt less på att vänta på TUF non OC!

Om det inte står som det gjorde i min Orderbekräftelse så borde du hunnit.

"Tyvärr är en eller flera av produkterna som du har beställt tillfälligt slut på lager. Idag har vi inget exakt leveransdatum på dessa produkter. Vi arbetar för att ge dig ett leveransbesked så snart som möjligt och vi återkommer till dig med ytterligare information inom 1 arbetsdag via e-post"

Permalänk
Medlem

Ni som fick 3080 TUF OC skickat från inet idag vad hade ni för köplats?
jag hade plats 30 och min gick tbax till 2020-02-15

edit: nevermind blev precis updaterad till "plockas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Aah sold out tyvärr men tack ändå för länken!

Yes och kan vara att man behöver stå i kö från nvidia.de för att få möjlighet på 3080(hade inte möjlighet om att se om man var tvungen att göra det eller om det gick att gå direkt till produktsidan). 3080 var tillgänliga i max 20 minuter igår 14:50 till 15:10. Det var ännu sämre på nvidia.fr och nvidia.es där de kanske bara var tillgängliga i några minuter idag mellan 14:38 till 14:42, hann få SMS om att 3080 var borta från sidan innan jag han kolla om det gick att köpa. Så verkar som att de fick in ännu färre kort än tyska återförsäljare eller att någon bot köpte upp allt.

La till klockslag
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Okej, ändrades din status innan det? För annars betyder det inte direkt att alla kommer få kort skickade idag (av de 66 kort de förväntar sig), kanske inte kommer i en ända stor leverans.

Igår ändrades statusen till att det skulle komma idag.
Idag ändrades det först till att det skulle komma idag därefter till försenad leverans och nu som skickad.

Permalänk
Medlem

Hmm. Nu har jag fått grön bock på Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G hos webhallen. Beställdes så sent som 2020-12-11. Det står dock fortfarande "Din order är inte redo för upphämtning då följande produkter saknas i lager".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinarf:

Ni som fick 3080 TUF OC skickat från inet idag vad hade ni för köplats?
jag hade plats 30 och min gick tbax till 2020-02-15

edit: nevermind blev precis updaterad till "plockas"

Köplats 30, hmm, fortfarande inte hört någon med lite högre köplats nämna något här... Har en dålig känsla alltså.

Permalänk

Ni som precis beställde SUPRIM via Netonnet, hur såg era Orderbekräftelser ut? Så jag vet om jag kan avboka mitt redan nu eller inte. Lär ju dröja innan de får in det igen, om jag nu inte lyckades få ett av dom tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

https://i.imgur.com/6rXWgPk.png
Samma här, plötsligt händer det

Och nu är det registrerat på postnord. Nästan så man börjar tro på det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Köplats 30, hmm, fortfarande inte hört någon med lite högre köplats nämna något här... Har en dålig känsla alltså.

Tror inte det hjälper mycket men 10/11 hade jag plats 146.

Permalänk
Medlem
Skrivet av messenoire:

Om det inte står som det gjorde i min Orderbekräftelse så borde du hunnit.

"Tyvärr är en eller flera av produkterna som du har beställt tillfälligt slut på lager. Idag har vi inget exakt leveransdatum på dessa produkter. Vi arbetar för att ge dig ett leveransbesked så snart som möjligt och vi återkommer till dig med ytterligare information inom 1 arbetsdag via e-post"

Ah okej, nä min står det inget sådant på. Då kanske man hann då. Fick mail orderbekräftelsen 15:55.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av messenoire:

Ni som precis beställde SUPRIM via Netonnet, hur såg era Orderbekräftelser ut? Så jag vet om jag kan avboka mitt redan nu eller inte. Lär ju dröja innan de får in det igen, om jag nu inte lyckades få ett av dom tänker jag.

Bara en vanlig orderbekräftelse med ett ordernummer

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Sur på mig själv att man hamnar i fällan, desperat efter kort och betalar 25% mer än vad som man hade tänkt bara för att få ett kort någon gång.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk

Köplats 50 här inget ännu.
Butik inet.
Asus 3080 tuf oc.

Permalänk
Medlem

Plats 49 på inet enligt 20 november. Fick SMS om plockas alldeles nyss

Permalänk
Medlem

Har idag returnerat nedan kort till Inet. Borde dyka upp där på måndagen om PostNords app visar rätt.
EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC
Hittade inga fel på korten, valde ett MSI Suprim X istället.

Permalänk

Lurkat tråden länge, men blev medlem nyss

En fråga till @Webhallen (förhoppningsvis hinner jag innan du går på semester):

Igår stod det att mitt 3080 TUF OC föväntades levereras idag, sedan stod det 29:e och nu står det "324062 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Finns det någon chans att jag blir tilldelad ett kort den 29:e eller är det helt kört? Om det är så att det fastnat i limbo eller nåt.

Ordernummer. xxxxxx24

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

BLIR SÅ OGLAD AAHHHHH

Skrivet av posyko:

köplats: 203 asus tuf gaming oc beställd 22/9 skulle inte räkna med att få det förren tidigas i maj enligt kundchatt häldiga tider!!

Butik Inet.

Ne sa dem så serriöst? för då avbokar jag hela skiten från dem. de roliga är att de säger olika allihopa, pratade med en nyss och han sa att det kommer rulla in en jävla massa i december och sen i januari, så han trodde typ mitten på januari... jag beställde hel dator den 23 sep.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundii:

Plats 49 på inet enligt 20 november. Fick SMS om plockas alldeles nyss

När beställde du?

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Chrillosaurus:

Lurkat tråden länge, men blev medlem nyss

En fråga till @Webhallen (förhoppningsvis hinner jag innan du går på semester):

Igår stod det att mitt 3080 TUF OC föväntades levereras idag, sedan stod det 29:e och nu står det "324062 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Finns det någon chans att jag blir tilldelad ett kort den 29:e eller är det helt kört? Om det är så att det fastnat i limbo eller nåt.

Ordernummer. xxxxxx24

Tack på förhand

Tja!

ordernummer säger mig tyvärr ingenting utan context :/ men har postat i tråden redan (kolla min historik) om vem som bör förvänta sig leverans och när

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillosaurus:

Lurkat tråden länge, men blev medlem nyss

En fråga till @Webhallen (förhoppningsvis hinner jag innan du går på semester):

Igår stod det att mitt 3080 TUF OC föväntades levereras idag, sedan stod det 29:e och nu står det "324062 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum."

Finns det någon chans att jag blir tilldelad ett kort den 29:e eller är det helt kört? Om det är så att det fastnat i limbo eller nåt.

Ordernummer. xxxxxx24

Tack på förhand

Får man fråga när du la din beställning? Sitter i exakt samma sits

Permalänk

Webhallen har ett 3090 som fyndvara just nu