3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Vekar som det ligger upp 3090 FE på nvidia.fr och nvidia.es just nu. Dock verkar det omöjligt att få det skickat till Sverige.

https://www.ldlc.com/es-es/

Permalänk
Medlem

Net On Net skiter alltså fullständigt i sina köer? Har inte bokat kort där men kommer aldrig handla där igen om det stämmer vad som står i tråden... Helt sjukt ju?!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Verkar inte bli några inkommande TUF oc till Inet idag "försenad inleverans"

Min var likadan men plockas nu

Permalänk
Medlem

Jag får nöja mig med Strix 3090 OC som enligt ordern ska levereras den 29e Dec.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leadc4ge:

Äh min står som order mottagen bara än. Nu tycker jag det var tråkigt men får hoppas det ordnar sig för mig också då. Kul för alla andra såklart

Nämen hoppet lever visst för alla oss med status "order: mottagen" hos NON tydligen. Enligt killen i chatten jag precis talade med så har jag ett TUF OC reserverat i lager och leveransbesked kommer inom en snar framtid. Vågar inte riktigt tro det ännu, men glad blir jag

Trevlig fredag på er

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Så kom dagen för Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC på Inet äntligen oooch "Försenad inleverans", jaja det var ju otippat.
Värre med minnena som förväntades dyka upp igår och idag fått ett skönt nytt datum över en månad framåt...
Kan inte ha sämsta året någonsin utan sämsta julen någonsin såklart.

Blev lite fel på datum i min blinda förtvivlan
Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Ja, och man handlar från butikerna som faktiskt marknadsfört korten själv.

Sorry men det argumentet funkar inte. Att de kallar det för en "gåva" spelar ingen roll, de har ju lovat man ska få spelkupong (plus mediokra GeForce Now). Jag som kund har t.ex. gjort mitt inköp baserat bland annat på det. Att det sedan kvittar för dig är inget argument.

Inte alls. Det är väl bra att lyfta det så tidigt som möjligt så kanske man kan påverka. Med tur så ändrar Nvidia sig. Butikerna (och spelarna) kan ju sätta press på Nvidia. Dessvärre blir de inte särskilt pressade med konsumenter som er två.

Ursäkta men vem baserar sitt grafikkortsköp på vad för speltitel som ingår? Borde inte spela någon roll, är väl kortet du betalar för? Om man sen skulle få något extra till så är ju det bara en bonus, absolut inget som spelar någon större roll?😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Jag såg inget på inet, möjligt att det stod i något finstilt på kampanjsidan. Det stod i varje fall inte på produktsidorna. Jag kan hålla med om att det är en löjlig reklam grej att erbjuda alla något som nästan ingen kan få. Men vill man bli rik så är det ju smart att få folk att köpa ens produkt i tron att man får mer för pengarna, utan att man som företag faktiskt behöver pröjsa ut. Jag hoppas de fortsätter förlänga kampanjen till korten finns i lager.

Okej så innan var det runt 15:41. Får se vilka fler som fått. Borde väl kommit in 20-30 kan man hoppas.

Ja, läser man inte det finstilta då vet man ju inte vad man accepterar och lurar sig själv

Frågan kvarstår ju fortfarande, ingen butik har väl kastat någon under bussen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Net On Net skiter alltså fullständigt i sina köer? Har inte bokat kort där men kommer aldrig handla där igen om det stämmer vad som står i tråden... Helt sjukt ju?!

NetOnNet har inte haft TUF OC innan på sin sida. Så det har ju inte haft köer för just den modellen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Ursäkta men vem baserar sitt grafikkortsköp på vad för speltitel som ingår? Borde inte spela någon roll, är väl kortet du betalar för? Om man sen skulle få något extra till så är ju det bara en bonus, absolut inget som spelar någon större roll?😅

Bang for the bucks. Om det sedan inte är viktigt för dig är irrelevant för mig!

Jag tror och hoppas Nvidia förlänger kampanjen. Det vore fel mot konsumenter och butiker annars.

Permalänk
Medlem

köplats: 203 asus tuf gaming oc beställd 22/9 skulle inte räkna med att få det förren tidigas i maj enligt kundchatt häldiga tider!!

Butik Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av posyko:

köplats: 203 asus tuf gaming oc beställd 22/9 skulle inte räkna med att få det förren tidigas i maj enligt kundchatt häldiga tider!!

Butik Inet.

Skojar du? Maj? Om de har en sådan prognos kan de väl förbannat gott nog meddela detta. 7990-priset i all ära men tro fan att jag kommer ta ett annat kort om jag vet att jag ska behöva vänta ytterligare 5 månader...

Permalänk
Medlem
Skrivet av posyko:

köplats: 203 asus tuf gaming oc beställd 22/9 skulle inte räkna med att få det förren tidigas i maj enligt kundchatt häldiga tider!!

Butik Inet.

I Maj??? Jävlar, då har då väl börjat läcka uppgifter om nya "super"-modeller och sånt... shit pomfritt. Beklagar

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

NetOnNet har inte haft TUF OC innan på sin sida. Så det har ju inte haft köer för just den modellen.

Jaha, då förstår jag. Tack.

Skrivet av posyko:

köplats: 203 asus tuf gaming oc beställd 22/9 skulle inte räkna med att få det förren tidigas i maj enligt kundchatt häldiga tider!!

Butik Inet.

Damn. Får nog nöja mig med mitt 3070 då.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Ursäkta men vem baserar sitt grafikkortsköp på vad för speltitel som ingår? Borde inte spela någon roll, är väl kortet du betalar för? Om man sen skulle få något extra till så är ju det bara en bonus, absolut inget som spelar någon större roll?😅

Det kan man väl mycket väl göra eller?
Exempel: Säg att du velar lite mellan Asus TUF 3080 eller Msi 3080 Trio X. Med asus kortet ingår ett grattis spel som du är sugen på. Med Msi får du bara kortet.
Då kan det väl mycket väl vara så att man väljer Asus kortet för att det ingår ett spel?
Nu ingick det väl vid köp av alla 3080 och 3090 kort vad jag förstått så det exemplet fungerar inte riktigt där. Men tanken är samma. Att få mer för pengarna är väl alltid en bra idé tänker jag.

Skrivet av wargreymon:

Ja, läser man inte det finstilta då vet man ju inte vad man accepterar och lurar sig själv

Frågan kvarstår ju fortfarande, ingen butik har väl kastat någon under bussen?

Det var inte jag som sa det om bussen utan där håller jag med dig. Däremot tycker jag ändå att skicka med en spelkod det är det minsta Nvidia kan göra efter den här katastrofen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av posyko:

köplats: 203 asus tuf gaming oc beställd 22/9 skulle inte räkna med att få det förren tidigas i maj enligt kundchatt häldiga tider!!

Butik Inet.

Har svårt att tro på det. Jag hade plats 203 för en månad sedan, och det packas nu.

Leveranstakten borde ju snarare öka än minska.

Permalänk

Jo visst men med tanke på hur svårt det överhuvudtaget är att få tag på korten och till rimliga priser framstår ju den diskussionen (om spelkoder) som ett lyxproblem i sammanhanget

Permalänk
Webhallen

Well.. ibland läser man av inkommande kort fel.. och sitter med obokade kort.. som en sista julklapp till er i tråden innan jag stänger ner själv så kan ni anmäla intresse på detta kort:

https://www.webhallen.com/se/product/329961-Gigabyte-GeForce-...
här:
https://forms.gle/NNutWyBRNrumXGC29

Don't call me, i'll call you osv

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

3080 Suprim på lager nu

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

edit: Link update.

edit2: Slut

Permalänk
Medlem

Fult att luras med exkl.moms ju ;P Hoppade nästan högt först.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Well.. ibland läser man av inkommande kort fel.. och sitter med obokade kort.. som en sista julklapp till er i tråden innan jag stänger ner själv så kan ni anmäla intresse på detta kort:

https://www.webhallen.com/se/product/329961-Gigabyte-GeForce-...
här:
https://forms.gle/NNutWyBRNrumXGC29

Don't call me, i'll call you osv

/Patrik

Hoppas du har kryssat bra i BRIO-katalogen för din insats här bör väga tungt för tomten.

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Fult att luras med exkl.moms ju ;P Hoppade nästan högt först.

Haha samma här

Permalänk
Medlem

Vad sjutton, nu har det gått från "i lager idag" till den 15 februari för Asus tuf oc hos Inet. Jag som trodde jag äntligen skulle få kortet idag. Nån som vet vad som händer? Är det nån som fått Tuf oc från Inet idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Det var inte jag som sa det om bussen utan där håller jag med dig. Däremot tycker jag ändå att skicka med en spelkod det är det minsta Nvidia kan göra efter den här katastrofen.

Jag håller helt med om att de borde kunna fixa. Och vad jag sett har de ju gjort exakt det, så vet inte varför det helt plötsligt dras upp när det är en halv månad kvar på kampanjen och senast förlängde de kampanjen samt innan dess flyttades äldre bokningar över till nya kampanjen.

De var jag som skrev om bussen, och jag vet ingen som blivit kastad ut ur/under bussen, så bättre om alla sitter still så länge?

Permalänk
Medlem

Äntligen verkar mitt 3080 TUF OC vara skeppat från Webbis. Nästan exakt 3 månaders väntan

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Fult att luras med exkl.moms ju ;P Hoppade nästan högt först.

Skrivet av Vikingen_94:

Haha samma här

Haha oops.
Jag klistra in länken jag fick, här ASAP.
Uppdaterat till korrekt nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag håller helt med om att de borde kunna fixa. Och vad jag sett har de ju gjort exakt det, så vet inte varför det helt plötsligt dras upp när det är en halv månad kvar på kampanjen och senast förlängde de kampanjen samt innan dess flyttades äldre bokningar över till nya kampanjen.

De var jag som skrev om bussen, och jag vet ingen som blivit kastad ut ur/under bussen, så bättre om alla sitter still så länge?

Så länge som man har suttit still nu så finns ju risken att man aldrig kommer kunna resa sig igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av charanko:

Stort tack för tipset! Tror fan i mig jag fick tag i ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Nu orkade jag inte sitta utan kort längre så beställde ett MSI RTX 3060Ti Gaming X Trio från Elgiganten för 5 390kr.

De hade 5st på lager som är slut nu, men ser ut som det ska komma en till leverans 29e december.

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Så i i väntan på mitt 3080 får jag nöja mig med 3060Ti När 3080 kommer så hamnar nog 3060ti:t på marknaden, så om någon är sugen på ett sånt vet ni vart jag finns

Hur vet jag om jag hann på det?
Stog 5+ när jag beställde.

Har du fått nån bekräftelse med något datum eller så?

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettlebell:

Vad sjutton, nu har det gått från "i lager idag" till den 15 februari för Asus tuf oc hos Inet. Jag som trodde jag äntligen skulle få kortet idag. Nån som vet vad som händer? Är det nån som fått Tuf oc från Inet idag?

Samma här. De fick väl in färre kort än väntat...