Kan man få detta bygget tystare - Är det ett bra bygge för endast spel

Permalänk
Medlem

Kan man få detta bygget tystare - Är det ett bra bygge för endast spel

Mest troligt bestämt mig för detta bygge men ville bara kolla en sista gång att allting ser OK ut och framför allt om man kan få till det tystare med andra fläktar än dom jag valt.

https://komponentkoll.se/bygg/lsocg

Permalänk
Medlem

Jag känner inte till det chassit men det ser inte ut som om det skulle ha särskilt bra luftflöde. Det kan leda till högre temperaturer och högre Rpm (oljud) på fläktarna.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Viking
Skrivet av Asyvan:

Jag känner inte till det chassit men det ser inte ut som om det skulle ha särskilt bra luftflöde. Det kan leda till högre temperaturer och högre Rpm (oljud) på fläktarna.

Det är ett väldigt bra ITX-chassi.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Om du får in en NH-U12A så vore det tystare, men antar att du tänkt på det och att det därmed inte får plats.

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är att om du tänker köra PCI-E raiser för vertikal mount så kan du inte få PCI-E 4.0 utan bara PCI-E 3.0 enligt Cooler Masters dokumentation. Med det sagt så kanske det går med någon annan PCI-E raiser, har inte kollat något mer rörande det chassit.

Men det chassit förvirrar mig lite rörande luftflödet. Det lär vara rätt illa på att suga luft från fronten då den är nästan helt blockerad. Är tanken då att den ska tag det från vad jag tolkar är en perforerad sidopanel? Men den verkar finnas med glas också, så om man kör med glaspanelen så har jag inte höga förväntningar på kylningsförmågan. Hittade inga bilder på "babord" sidan så ingen aning vad de har där, men ser inte ut som att den kan dra in luft från det hållet.

Oavsett vad den perforerade sidan gör så måste du då köra negativt tryck i chassit, vilket inte är lika "bra" som positivt. Som sagt, fronten ser inte ut att vara bra på att faktiskt tag in luft på ett vettigt sett.

Disclaimer: Inte läst några recensioner om det utan detta är bara initiala intryck från att tittat på produktbilderna Cooler Master ger ut.

EDIT: Är tanken att man ska dra in luft från botten kanske? Isf så är frågan om hur du tänkt montera det relevant.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

EDIT: Är tanken att man ska dra in luft från botten kanske? Isf så är frågan om hur du tänkt montera det relevant.

Ja det bästa måste vara skippa fläktar fram och sida utan köra i botten och i toppen. Med GPU vertikalt så kan det bli helt ok.

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server?
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv