behöver hjälp och veta om moderkortet passar

Permalänk

behöver hjälp och veta om moderkortet passar

just nu har jag ett ASUSTeK COMPUTER INC. M5A97 LE R2.0 (Socket 942) och jag vill köpa ett ASRock B550 Phantom Gaming 4 kommer det att passa i chassit?

Permalänk
Medlem

Det beror på ditt chassi om det har stöd för mATX.
Vad har du för chassi?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk
Skrivet av ekhyddan:

Det beror på ditt chassi om det har stöd för mATX.
Vad har du för chassi?

Corsair Carbide SPEC-01 Svart har det här eller iallafall något väldigt likannde

Permalänk
Medlem

Ja det bör passa.
Man behöver flytta några distanser till andra hål.
Det kan vara bra att se så att det finns hål för mATX i chassit först.

God Jul!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, RTX 5080

Permalänk
Skrivet av ekhyddan:

Ja det bör passa.
Man behöver flytta några distanser till andra hål.
Det kan vara bra att se så att det finns hål för mATX i chassit först.

God Jul!

hur ser jag det då, öppnar jag chassit och vars är hålen och hur vet jag att det är mATX hål, står det eller?

Permalänk
Medlem

Står ofta på plåten i chassit men här år hålbilden och dess skildnad

https://www.differencebetween.com/difference-between-micro-at...

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

okej men tror du det där moderkortet kommer vara lätt att sätta in i mitt chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lövets dator:

okej men tror du det där moderkortet kommer vara lätt att sätta in i mitt chassi?

Det är ingen far, men skall du bara byt kortet din gamla cpu och minnen funkar inte på asrock kortet , du har DD3 på det gamla de nya ddr4 samt att det är am4 på det nya kortet , eller köpt nya ryzen med minnen till så du skall byta allt

:Edit såg din andra tråd du byter cpu med och , ja kortet kommer passa ina problen men du får flytta 3 standoff:s enlight den nya hål schemat

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Skrivet av Tip Top:

Det är ingen far, men skall du bara byt kortet din gamla cpu och minnen funkar inte på asrock kortet , du har DD3 på det gamla de nya ddr4 samt att det är am4 på det nya kortet , eller köpt nya ryzen med minnen till så du skall byta allt

:Edit såg din andra tråd du byter cpu med och , ja kortet kommer passa ina problen men du får flytta 3 standoff:s enlight den nya hål schemat

Okej bra då är det lugnt