Permalänk
Medlem

Trådlös HDMI vad fungerar?

Jag vill inte dra en HDMI kabel från soundbar till projector.

4-5 meter ifrån varandra. Finns det billiga lösningar? Jag kör 1080p

Soundbar har Chromecast och Nintendo switch

Viktigaste är att ljudet följer bilden

Tycker den på kjell.com är dyr. Borde finnas billigare

Permalänk
Medlem

Vilken är den kjell.com har? Den på Kjell verkar behöva se sändare och mottagare och det fungerar inte för mig i alla fall. Jag vill ha något som kan gå genom en vägg (eller förbi en massa möbler i alla fall).

Jag har tittat lite på detta också men jag vill kunna köra PC spel in till vardagsrummet, och skall man ha helt utan latency så verkar detta vara det "billigaste":

https://www.scandinavianphoto.se/teradek/ace-500-hdmi-transmi...

De finns (minst) tre gamla trådar om detta här på forumet och ingen verkar ha något bra svar...

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns snarare ingen som är dyr nog för att fungera utan alla gör nått med bilden för den måste komprimeras för att kunna skickas trådlöst, ska du spela upp film är det billigare och bättre att montera en dator/mediaspelare vid projektorn än att försöka överföra hdmi trådlöst för det går inte pga bandbredden som krävs.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.