Ny mobiltelefon - budget 6500 kr

Permalänk
Medlem

Ny mobiltelefon - budget 6500 kr

Hej!

Min sambos iPhone 7 sjunger på sista versen och det börjar bli dags att uppgradera. Själv har jag ungefär 0 koll på mobiltelefoner så lite vägledning vore trevligt.

Lång batteritid och kamerakvalitet är de viktigaste faktorerna. Har hittills kollat på iPhone 11 och OnePlus 8T som båda är i samma prisklass, där OnePlus 8T verkar ha överlägsen batteritid men ha en kamera som beskrivs som en besvikelse. Kanske finns det några andra alternativ att överväga?

Tack på förhand och gott nytt år!

Permalänk

Ingen erfarenhet utav andra märken förutom iPhone. Här blev det ett akutköp till dottern när hennes iPhone 8 Plus gick sönder för några dagar sedan. Blev en iPhone 11 för 6690:- på Mediamarkt och hon är nöjd med allt och då speciellt med batteritiden jämfört med hennes gamla. Självklart är den snabbare med.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Samsung Sverige

I den prisklassen skulle jag nog rekommendera att kika på Samsung Galaxy S20 FE 5G också. Den utsågs nyligen till Phone of the year av Marques Brownlee, som testar mycket:

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung