PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

När Switchen släpptes så var den också slut överallt. Jag gick rakt in på Netonnet på releasedagen och plockade mitt exemplar direkt från hyllan.

Hoppades kunna göra ungefär samma sak denna gången, men ett mega-tji fick jag 🤷🏻‍♂️

Tror ni de sätter ut i butik också på t.ex. Elgiganten om det trillar in några konsoler nästa vecka, eller är det bara online som gäller?

Troligen inte, med tanke på att Sony inte tillåter försäljning i butik. Det var ju anledningen till att EG kunde sälja ut så många på release dagen, dessa var ämnade att säljas i butik - men fick som sagt inte för Sony.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Troligen inte, med tanke på att Sony inte tillåter försäljning i butik. Det var ju anledningen till att EG kunde sälja ut så många på release dagen, dessa var ämnade att säljas i butik - men fick som sagt inte för Sony.

Det var intressant och det har jag faktiskt helt missat.
Tack så mycket!

Jag sökte lite efter att jag hade läst ditt inlägg och det är precis som du säger, endast online. Det jag funderar på, som kanske bara är en dum teknikalitet, är att både i Kvittret och på bloggen så står det att det gäller releasedagen. Utöver det så kan jag inte hitta något om att de även kräver att de andra vågorna av konsoler endast får säljas online också. Även om det kanske är att föredra i dessa tider.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Det var intressant och det har jag faktiskt helt missat.
Tack så mycket!

Jag sökte lite efter att jag hade läst ditt inlägg och det är precis som du säger, endast online. Det jag funderar på, som kanske bara är en dum teknikalitet, är att både i Kvittret och på bloggen så står det att det gäller releasedagen. Utöver det så kan jag inte hitta något om att de även kräver att de andra vågorna av konsoler endast får säljas online också. Även om det kanske är att föredra i dessa tider.

Jo det har du faktiskt rätt i. Sony pratade endast om release dagen, men vad jag sett/läst/förstått så tillämpas detta fortfarande av återförsäljarna. Kanske ändras det nu 2021? Dock har ju de flesta långa köer att beta av innan detta blir aktuellt. Så vitt jag förstår är det egentligen Elgiganten och CDON som för tillfället inte har några köer. CDON tryckte iväg sin februari batch till folks lycka före jul, därav jag hävdar att deras kö är avbetad (lite lösa fakta dock).

Permalänk
Medlem

Ja så är det för annars hade det blivit långa köer och i och med Corona så vill dem undvika detta.

Permalänk
Avstängd

Beställde på Amazon 20/11, fick mail nu, säger inte så mkt:
"Hej,
Leveransen av din beställning är tyvärr försenad. Vi gör allt vi kan för att du ska få den försenade artikeln så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för besväret.

Nytt beräknat leveransdatum:
Vi skickar ett e-postmeddelande så snart vi har ett leveransdatum."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Beställde på Amazon 20/11, fick mail nu, säger inte så mkt:
"Hej,
Leveransen av din beställning är tyvärr försenad. Vi gör allt vi kan för att du ska få den försenade artikeln så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för besväret.

Nytt beräknat leveransdatum:
Vi skickar ett e-postmeddelande så snart vi har ett leveransdatum."

Vi svenskar fick ju ett rabatterat pris, så väntan kan ju vara värd!

Permalänk
Skrivet av Sometime:

Beställde på Amazon 20/11, fick mail nu, säger inte så mkt:
"Hej,
Leveransen av din beställning är tyvärr försenad. Vi gör allt vi kan för att du ska få den försenade artikeln så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för besväret.

Nytt beräknat leveransdatum:
Vi skickar ett e-postmeddelande så snart vi har ett leveransdatum."

Vilken tid la du din order? Har du stött på och skickat mail eller kom det bara ”av sig själv”?

Har en order inne från 23-tiden den 20/11 men har inte fått något mail om ytterligare försening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Beställde på Amazon 20/11, fick mail nu, säger inte så mkt:
"Hej,
Leveransen av din beställning är tyvärr försenad. Vi gör allt vi kan för att du ska få den försenade artikeln så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för besväret.

Nytt beräknat leveransdatum:
Vi skickar ett e-postmeddelande så snart vi har ett leveransdatum."

Fick samma mail, hamnade dock i skräpposten.

Permalänk
Medlem

Fått det mailet också. Beställde typ 21.40

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lessfat_81:

Vilken tid la du din order? Har du stött på och skickat mail eller kom det bara ”av sig själv”?

Har en order inne från 23-tiden den 20/11 men har inte fått något mail om ytterligare försening.

20:20. Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

20:20. Nej

20:05 har inte heller fått ngt mail

Permalänk
Skrivet av Sometime:

Beställde på Amazon 20/11, fick mail nu, säger inte så mkt:
"Hej,
Leveransen av din beställning är tyvärr försenad. Vi gör allt vi kan för att du ska få den försenade artikeln så snart som möjligt. Vi ber om ursäkt för besväret.

Nytt beräknat leveransdatum:
Vi skickar ett e-postmeddelande så snart vi har ett leveransdatum."

Var det inte nåt liknande mail CDON skickade ut innan de levererade en drös med PS5’or? JAG hoppas att det är så i detta fall också.😉 Jag lade min beställning den 20/11 kl 21.47(en PS5 DE).

Permalänk
Medlem

Fick amazon mailet också, beställde 19:51

Permalänk
Medlem

Samma mail, la order ca 20:59 om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem

Slutet av Januari eller mitten av februari för vi som beställt via Amazon 20/11 gissar jag på ^^

Earlier this year, reports noted that Sony wanted to ship 5 to 6 million PS5 consoles by March 2021, but that number was later revised to 10 million units as demand for the next-generation console grew ahead of launch. If the Digitimes report is accurate and Sony did manage to ship 3.4 million consoles in November and December, it should be well on its way to shipping 10 million consoles before the end of the next quarter.

Permalänk
Medlem

Har vi tur får vi i Europa en leverans den 7e

Permalänk

https://www.cyberphoto.se/mobiltelefoni/tv-spel/playstation-5...

Någon som handlat av denna butik?

Jag har inte beställt därifrån, känner att jag vill ha en pålitlig kundservice om något skulle gå sönder på mitt framtida PS5.. Orkar inte med huvudvärken om denna butik inte har bra kundservice.

edit:

Jag ringde deras kundtjänst de vet ej när den kommer in i lager. Men jag såg nu att de har faktura vilket innebär att jag slipper betala förens jag har mitt PS5. Så jag lägger en beställning så avbokar om jag får tag på den hos någon annan innan.

Permalänk
Skrivet av Typoon9150:

https://www.cyberphoto.se/mobiltelefoni/tv-spel/playstation-5...

Någon handlat av denna butik?

Jag har inte beställt därifrån, känner att jag vill ha en pålitlig kundservice om något skulle gå sönder på mitt framtida PS5.. Orkar inte med huvudvärken om denna butik inte har bra kundservice.

Det är en seriös butik, även om jag själv aldrig behövt vara i kontang med dem angående just reklammation. Däremot gissar jag att de har en lååång kö med tanke på att det varit det enda (?) stället man kunnat boka på under lång tid. I kombination med att de är en butik som lär ha en liten tilldelning av enheter lär du få vänta länge skulle jag tro.

Men visst, skadar ju inte qtt boka och sedan avboka om du får tag i en enhet från annat håll tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typoon9150:

https://www.cyberphoto.se/mobiltelefoni/tv-spel/playstation-5...

Någon handlat av denna butik?

Jag har inte beställt därifrån, känner att jag vill ha en pålitlig kundservice om något skulle gå sönder på mitt framtida PS5.. Orkar inte med huvudvärken om denna butik inte har bra kundservice.

Har handlat mycket kamerautrustning av dem över säkert 20 år.
De är iaf mycket bra att ha att göra med när det gäller kameror.
Tror inte att de hanterar annan elektronik på sämre sätt.

Även om jag personligen i första hand har bokat hos större elekronikkedjor med lokala butiker så tror jag absolut att cyberphoto kommer hantera garantier på bästa sätt.

Permalänk

Hej!
Har en redo o hämtas i Göteborg om någon är intresserad!

Permalänk

Någon ny information om när den kommer in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBstrike:

Hej!
Har en redo o hämtas i Göteborg om någon är intresserad!

Antar att den är uthämtad nu? 🙄

Permalänk
Skrivet av _Czar:

Antar att den är uthämtad nu? 🙄

Nej, den e kvar!
Pm om du e intresserad fortfarande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBstrike:

Nej, den e kvar!
Pm om du e intresserad fortfarande!

Skickat PM! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordin:

Hej!
Har en digital edition redo och hämtas i Göteborg om någon är intresserad!

hämtar gärna

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Skrivet av ReMemberMe:

Det är en seriös butik, även om jag själv aldrig behövt vara i kontang med dem angående just reklammation. Däremot gissar jag att de har en lååång kö med tanke på att det varit det enda (?) stället man kunnat boka på under lång tid. I kombination med att de är en butik som lär ha en liten tilldelning av enheter lär du få vänta länge skulle jag tro.

Men visst, skadar ju inte qtt boka och sedan avboka om du får tag i en enhet från annat håll tidigare.

Okej visste inte att det har gått att beställa därifrån länge, då tippar jag att de kommer få den i lager tills typ April medans de större kedjorna kanske Februari

Skrivet av snav:

Har handlat mycket kamerautrustning av dem över säkert 20 år.
De är iaf mycket bra att ha att göra med när det gäller kameror.
Tror inte att de hanterar annan elektronik på sämre sätt.

Även om jag personligen i första hand har bokat hos större elekronikkedjor med lokala butiker så tror jag absolut att cyberphoto kommer hantera garantier på bästa sätt.

Jag tänker lika med större elekronikkedjor, MEN jag har bevakning på samtliga. Går ej att beställa.

Permalänk

Dustin

Nu har Dustin ändrat om min order till Under Behandling. Vad menas med det? Jag beställde 20/9.. hur det det ut för er andra? Vad står under orderstatus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Nu har Dustin ändrat om min order till Under Behandling. Vad menas med det? Jag beställde 20/9.. hur det det ut för er andra? Vad står under orderstatus?

Bekräftad här vara. 26/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av snav:

Har handlat mycket kamerautrustning av dem över säkert 20 år.
De är iaf mycket bra att ha att göra med när det gäller kameror.
Tror inte att de hanterar annan elektronik på sämre sätt.

Även om jag personligen i första hand har bokat hos större elekronikkedjor med lokala butiker så tror jag absolut att cyberphoto kommer hantera garantier på bästa sätt.

Och man får ju också en milky way när man handlar. Iaf om man hämtar i deras lagershop i Umeå

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Bekräftad här vara. 26/10

Samma här, beställt 24 oktober.