PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Nu har Dustin ändrat om min order till Under Behandling. Vad menas med det? Jag beställde 20/9.. hur det det ut för er andra? Vad står under orderstatus?

Bekräftad här (med skivläsare), beställde 17/9. Har du köpt med skivläsare eller digital?

Permalänk

Dustin

Har köpt med skiva. Konstigt! Stod bekräftad på mig men nu under behandling. Du beställde 3 dagar innan mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Nu har Dustin ändrat om min order till Under Behandling. Vad menas med det? Jag beställde 20/9.. hur det det ut för er andra? Vad står under orderstatus?

För mig står det fortfarande bekräftat sen jag beställde. 17/9.
(digital)

Permalänk
Skrivet av Sulle001:

För mig står det fortfarande bekräftat sen jag beställde. 17/9.
(digital)

Hmm, kan det var vajsing med kön, tog ni samma betalningsmetod osv? Vet att det förekom tidigare att folk som valt faktura på webbhallen fick problem pga det tagit så lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Hmm, kan det var vajsing med kön, tog ni samma betalningsmetod osv? Vet att det förekom tidigare att folk som valt faktura på webbhallen fick problem pga det tagit så lång tid.

Betalat med kort.

Permalänk

Dustin

På mig drog dem pengarna 27/12! Idag ändrade dem om till ”under behandling” betalade med kort. Ej faktura! Är det någon mer med Dustin order här? Hur ser det ut för er? Har dem dragit pengarna från erat konto än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

På mig drog dem pengarna 27/12! Idag ändrade dem om till ”under behandling” betalade med kort. Ej faktura! Är det någon mer med Dustin order här? Hur ser det ut för er? Har dem dragit pengarna från erat konto än?

För mig så reserverade de pengarna samma dag som jag gjorde beställningen, men drog aldrig pengarna slutgiltigt. Jag gissar att de gör det när den är levererad.
Håll mig/oss gärna underrättad om status på ordern.

Permalänk
Medlem

För mig drog de pengarna samma dag jag gjorde beställningen. Betalade med kort och stått betald under ordern helatiden.

Kan va så att de fått in eller vet att de har en batch på väg in med endast standard edition och börjat behandling av ordrar. Känns som att vi som beställde DE får vänta lite längre 😒. Verkar som att SE har allmänt varit lättare att få tag på.

Jag väntar till slutet av veckan och se om händer nåt annars kontaktar jag de och kollar läget.

Permalänk
Skrivet av Sulle001:

För mig drog de pengarna samma dag jag gjorde beställningen. Betalade med kort och stått betald under ordern helatiden.

Kan va så att de fått in eller vet att de har en batch på väg in med endast standard edition och börjat behandling av ordrar. Känns som att vi som beställde DE får vänta lite längre 😒. Verkar som att SE har allmänt varit lättare att få tag på.

Jag väntar till slutet av veckan och se om händer nåt annars kontaktar jag de och kollar läget.

Spännande att det börjar röra på sig (för andra, för mig är det stiltje). Första kvartalet 2021 har liksom alltid känts så avlägset 😁

Permalänk
Medlem

Någon Webhallen update från er som beställt? SE framförallt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Någon Webhallen update från er som beställt? SE framförallt.

Sista jag såg, strax innan jul var någon som beställt 2020-02-15 som fick sin beställning.
Jag har en order ifrån 2020-02-25, lägger en notis i tråden när den uppdateras. Hoppas det blir med deras nästa inleverans.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

Permalänk
Medlem

Om någon undrar, beställde från MediaMarkt 2020-09-15 isch fick min idag 2021-01-06 (skickades 2021-01-02).

Visa signatur

- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Sista jag såg, strax innan jul var någon som beställt 2020-02-15 som fick sin beställning.
Jag har en order ifrån 2020-02-25, lägger en notis i tråden när den uppdateras. Hoppas det blir med deras nästa inleverans.

Ja Feb är det senaste jag sett. Tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Samma här, beställt 24 oktober.

Mitt står som bekräftat också. 13/10. Beställt från Dustinhome.

Permalänk
Skrivet av Mordin:

Om någon undrar, beställde från MediaMarkt 2020-09-15 isch fick min idag 2021-01-06 (skickades 2021-01-02).

SE eller DE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffosteffo:

SE eller DE?

SE om de är ifrån vilket land jag beställde 😂

Men Digital Edition var modellen

Visa signatur

- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Fan webhallen är så sämst

Permalänk
Skrivet av Mordin:

SE om de är ifrån vilket land jag beställde 😂

Men Digital Edition var modellen

Ja men vad fint! Får hoppas min DE är på g också då snart. Beställde 22/9.

Permalänk

Dustin

Någon mer som beställt från Dustin där det står under behandling? Det vill säga den med disk ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Står 29 - 5 på min. Skickad nu. Väldigt olustigt ändå då jag har en ps5 beställd på amazon.se från tidigare som jag inte har hört ett knyst om sen dyker denna upp från klar himmel

Hur ser det ut med din order? Har du fått din PS5 ännu från Amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Hur ser det ut med din order? Har du fått din PS5 ännu från Amazon?

Nope. Samma för dig antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RashLeaf:

Nope. Samma för dig antar jag?

Ja. Jag har kontaktat Amazon och de sa åt mig att kontakta dem imorgon igen om jag inte har fått paketet eller fått kontakt med försäljaren så makulerar de fakturan.

Permalänk

Blir de restocks idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makomicevic:

Blir de restocks idag?

Mediamarkt har visst fått in en laddning redan enligt supporten. Dock verkar den ha varit liten, då min beställning (SE 18/9) inte kom med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makomicevic:

Blir de restocks idag?

Inte på Kjell & Co i alla fall. Supporten sade att de inte hade något säkert datum än.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: Gigabyte B650M PG Lightning | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | GPU: Gigabyte Radeon RX 7800 XT GAMING OC | RAM: Crucial Pro RAM 32GB (2x16GB) DDR5 @ 6000 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Kingston NV2 1TB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | OS: Windows 111 Professional - https://valid.x86.fr/vy2iva

Permalänk
Medlem

Medans de fyller på flitigt i USA och gör alla glada står vi i EU helt stilla. Detta måste vara den värsta konsolreleasen ever.

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

Medans de fyller på flitigt i USA och gör alla glada står vi i EU helt stilla. Detta måste vara den värsta konsolreleasen ever.

Samma läge här som där ännu. Fylls på sakta men säkert. Dock för sakta på båda ställen

Permalänk
Medlem

Vilken affär i Sverige har restockat i januari menar du?

Skrivet av MrWhizeguy:

Samma läge här som där ännu. Fylls på sakta men säkert. Dock för sakta på båda ställen

Visa signatur

CPU: Intel i9 12900K | Grafikkort: ASUS RTX 3090 ROG STRIX | Moderkort: ASUS MAXIMUS HERO Z690|
PSU: ASUS ROG THOR PLATINUM 1200W | Minne: Corsair DOMINATOR DDR5 64GB | Systemdisk: SAMSUNG 980 PRO 2TB | Kylare: ASUS ROG RYUJIN II 360 | Chassi: ASUS ROG HELIOS | Skärm: ASUS PG27AQDM |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ml9l:

Vilken affär i Sverige har restockat i januari menar du?

EG, mm och Dustin hade fått små laddningar. Dustin som jag hade kontakt med vet ej när nästa kommer men han sa att enheter hade skickats ut 🤷‍♂️

Klart man vill att det skall ske snabbare, men det är vad det är

Permalänk
Medlem

Ja men det är till alla som beställt redan. Med denna takt lär vi som inte beställt ännu få vänta till 2022..

Skrivet av MrWhizeguy:

EG, mm och Dustin hade fått små laddningar. Dustin som jag hade kontakt med vet ej när nästa kommer men han sa att enheter hade skickats ut 🤷‍♂️

Klart man vill att det skall ske snabbare, men det är vad det är

Visa signatur