Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Undrar dock om OLED är så bra för datorskärmar? Förstår att tillverkarna inte velat gå in på denna marknaden med tanke på problemen som kommer slå tillbaka på dem i form av dåliga resensioner och returer. Till skillnad från TV så har en datorskärm väldigt mycket statiska objekt - startmenyn, ikoner i aktivitetsfältet, skrivbordsikoner, fönsterelement osv och dessa kommer skapa en skarp inbränningseffekt i skärmen direkt, något du inte får med en TV såvida du inte har på samma kanal hela tiden med statiska loggor. Tror inte folk är medvetna om att detta kommer bli ett problem, och inbränningproblemen på OLED-skärmar är inte lösta än. OLED har också en tendens att tappa vissa färger över tid vilket gör också att skärmen kommer börja skifta i färg och ljusstyrka över tid...

Tills man löst dessa problem så är OLED inte redo för datorskärmsmarknaden, och säkert en stor anledning till att tillverkarna inte gett sig in på den i stor skala. Att tillverka små eller stora OLED-skärmar är inget problem, men att få dem livsdugliga den tiden datorskärmar oftast är påslagna, och med dess statiska bildelement, kommer bli ett stort problem.

Kanske det är renässans för skärmsläckarna igen? Johnny Castaway någon?

Färgskiftning över tid är inte sämre än för LCD med LGs OLED teknik, därför de är de enda som gör TV apparater då deras patent täcker detta om jag förstått saken rätt. Inbränning kanske inte är helt löst men hästlängder bättre än för bara några år sedan. Och många TV apparater från 2016 går bra än idag utan minsta inbränning, min bl. a.

Ordfel pga autocorr
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Absolut inte men Samsung är den första som har avslöjat en produkt med mikroled därav att de ligger lite före enligt men absolut inte mycket det kommer kanske fler företag med mikro led produkter i år och i så fall är det betydligt svårare och sia om vem som släpper en monitor först

Ja, de har produkter med det, eller prototyper snarare kan vi nog kalla det. Produkter man faktiskt kan köpa utan att sälja en njure är rätt avlägsna ännu.

Men det rör ju på sig så sakterligen vilket är positivt

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Gissar på en prislapp på typ 2000 € uppåt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

LG blir först faktiskt.
https://www.google.com/amp/s/www.whathifi.com/amp/news/lg-lau...
Problemen med micro led är inte helt lösta men det skall bli intressant och se hur den står sig bildmässigt mit OLED.
Idag finns ingen konkurens alls när det gäller bildkvaliteten , färgerna och svärtan.

Okej det visste jag faktiskt inte tack så mycket håller med dig ska bli intressant och se bildkvaliteten jämnfört med Oled!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Kanske det är renässans för skärmsläckarna igen? Johnny Castaway någon?

Underbart! "Hmmmhmmmhmmm, huh?l" "Peeww, peeeww, peeww, huh?"

Härliga ljudeffekter!

Edit för er oinvigda:

Hjälper kanske inte dock med de statiska i det hela dock..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZothOmmog:

Gissar på en prislapp på typ 2000 € uppåt.

Själv tror jag 2000€ är i underkant t.o.m. "professionellt inriktad" och första av sin sort i en storlek som troligtvis inledningsvis ger lite extra kostnader så skulle inte va förvånad om den hamnar på nånstans mellan 2500 - 3000€. (42" TV:n kommer säkert kostar vid lansering 1099€ ). Kommer nog inte finnas så stor efterfrågan sådär till en början men kanske när liknande storlek och 120Hz variant kommer så skulle jag tro nog det finns en hel del privata kunder som skulle betala uppemot kring 1800-2000€.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Varför finns de int oled skärmar med hög frekvens? 120+
Gissar på de blir för dyrt.

Menar du att du vill ha över 120hz (dvs 144/165/240) eller 120hz och uppåt? För 120hz är ju precis det som finns

Min högst personliga åsikt är att 120hz är tillräckligt. 100hz är för lite, men jag märker inget stor skillnad när jag växlar mellan 120/144/165, varken upp eller ner. Men det är ju väldigt personligt såklart.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Vadå tror du bara det är Samsung som kommer med mikro-led? Både LG och Sony är på samma våglängd som Samsung gällande mikro-led tekniken.

Skulle nog nästan säga att Sony är längst fram då dom levererar micro led paneler idag till framförallt Hollywood, Mandalorian filmas ju mot Sony paneler

Visa signatur

Asus B450 PRO Max / MSI Z-170 S-02 / ASUS M5A97 2.0
AMD Ryzen 5 3600 @ stock / Intel I5 6600k @ 4.3 GHz @ 1.395V / AMD FX 6350 @ 4.4GHz @ 1.4125V
MSI Radeon RX 5700 8GB / Asus GTX 1060 6GB / Saphire Radeon R9 280 3GB,
Corsair Vengance DDR4 16GB 3200Mhz / Corsair vengeance LPX DDR4 4GBx2 / Crucial Balistic DDR3 4Gbx2
Fractal Design integra M 700W / Corsair CX 500W PSU

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KingCobra:

Denna skärmen med 2.1 HDMI, 1440p upplösning och 120hz.
Årets säkraste köp för mig om de lyckas med det.

Skrivet av Nivity:

1440p OLED 30-32" 144hz+ vore fett nice.
Men lär inte komma en oled i den upplösningen

Vem vill ha lågupplösta skärmar, det är dags att sluta vara bakåtsträvare som bromsar utvecklingen, 2160 linjer på höjden borde tvingas in som lägst tillåtna upplösning via lag.

Hoppas det också kommer nån modell i mer anständig storlek (dvs större), eller kanske en ultrabred, dvs inget kapande på höjden utan 2160 men dubbla bredden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vem vill ha lågupplösta skärmar, det är dags att sluta vara bakåtsträvare som bromsar utvecklingen, 2160 linjer på höjden borde tvingas in som lägst tillåtna upplösning via lag.

Hoppas det också kommer nån modell i mer anständig storlek (dvs större), eller kanske en ultrabred, dvs inget kapande på höjden utan 2160 men dubbla bredden.

Jag ser hellre en standard på 200 ppi minimum.

Permalänk
Medlem

Väntar spänt tills vi får ultrawide OLED, gärna typ 38". Min 34" VA får nog hänga med tills dess. OLED-tvn i vardagsrummet är ju så najs, men jag vill inte gå ifrån ultrawide vid datorn

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Färgskiftning över tid är inte sämre än för LCD med LGs OLED teknik, därför de är de enda som gör TV apparater då deras patent täcker detta om jag förstått saken rätt. Inbränning kanske inte är helt löst men hästlängder bättre än för bara några år sedan. Och många TV apparater från 2016 går bra än idag utan minsta inbränning, min bl. a.

Visar du rörligt så minskas riske mn för inbränning. Visar du däremot statiska saker så
Ökar den

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har raderat påhopp försök hålla en debatt utan att raljera varandra!

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Själv tror jag 2000€ är i underkant t.o.m. "professionellt inriktad" och första av sin sort i en storlek som troligtvis inledningsvis ger lite extra kostnader så skulle inte va förvånad om den hamnar på nånstans mellan 2500 - 3000€. (42" TV:n kommer säkert kostar vid lansering 1099€ ). Kommer nog inte finnas så stor efterfrågan sådär till en början men kanske när liknande storlek och 120Hz variant kommer så skulle jag tro nog det finns en hel del privata kunder som skulle betala uppemot kring 1800-2000€.

Ja jag vill inte ens veta vilken prislapp verkkokauppa.com kommer att sätta på den.

Dock är det på något sätt jätte intressant / underligt att det inte förrän nu har funnits en idè att släppa en OLED monitor för just PC.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Undrar dock om OLED är så bra för datorskärmar? Förstår att tillverkarna inte velat gå in på denna marknaden med tanke på problemen som kommer slå tillbaka på dem i form av dåliga resensioner och returer. Till skillnad från TV så har en datorskärm väldigt mycket statiska objekt - startmenyn, ikoner i aktivitetsfältet, skrivbordsikoner, fönsterelement osv och dessa kommer skapa en skarp inbränningseffekt i skärmen direkt, något du inte får med en TV såvida du inte har på samma kanal hela tiden med statiska loggor. Tror inte folk är medvetna om att detta kommer bli ett problem, och inbränningproblemen på OLED-skärmar är inte lösta än. OLED har också en tendens att tappa vissa färger över tid vilket gör också att skärmen kommer börja skifta i färg och ljusstyrka över tid...

Tills man löst dessa problem så är OLED inte redo för datorskärmsmarknaden, och säkert en stor anledning till att tillverkarna inte gett sig in på den i stor skala. Att tillverka små eller stora OLED-skärmar är inget problem, men att få dem livsdugliga den tiden datorskärmar oftast är påslagna, och med dess statiska bildelement, kommer bli ett stort problem.

Kanske det är renässans för skärmsläckarna igen? Johnny Castaway någon?

Har en oled som skärm. Funkat felfritt än så länge, men klart att riskerna finns. Ställt in så att taskbar gömmer sig automatiskt & kör en bakgrunds loop genom wallpaper engine som är 11 minuter lång utan statiska objekt eller färger. Då slipper man ha skärmsläckare och minimerar riskerna något. Sen stängt av alla annoteringar på exempelvis youtube så man slipper kanalers vattenmärken här och där. Återstår att se hur det funkat om några år såklart.

Skulle gärna ha en 32 OLED bredvid 55an som sekundär monitor. Spelar gärna på stora, sen kan man ha youtube eller annat på vid sidan av. Hoppas den klarar 120hz som CX gör bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Visar du rörligt så minskas riske mn för inbränning. Visar du däremot statiska saker så
Ökar den

Väl medveten om det, bara det att inbränning i OLED är ett mycket mindre problem idag än tidigare.
Tekniken mognar och man hittar metoder att göra de stabilare över tid. Man kanske (troligtvis) har nått en nivå där man anser att normalanvändare inte kommer få problem, det är inte som att LG inte har någon egen kunskap om sina panelers tillkortakommanden.

Permalänk
Avstängd

LG har redan tv som kan körs i 120 Hz, då borde dom lyckas med denna skärm med.

Jag lägger nog heller 20k på en bra datorskräm än en GPU som blir snabbt omoden.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZothOmmog:

Ja jag vill inte ens veta vilken prislapp verkkokauppa.com kommer att sätta på den.

Dock är det på något sätt jätte intressant / underligt att det inte förrän nu har funnits en idè att släppa en OLED monitor för just PC.

Shoppen har i alla fall en suverän returpolicy om det inte duger
Idén har nog funnits länge annars, men de blir nog både för dyra och får problem med inbränning oftare än de som tittar på TV.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Det är väldigt långt bort, om nånsin. De micro-led som finns är gigantiska

Att det kommer komma är jag ganska övertygad om och jag tror mikroled faktiskt kan komma att ersätta vanlig led och miniled på sikt. Visst är det dyrt nu ingen tvekan och det kommer dröja flera år innan det är på ett pris som den vanliga konsumenten kan hantera. Anledningen till att jag tror mikroled kommer slå så hårt beror på ingen inbränning det är självtändande pixlar alltså i princip och med det perfekt svärta finns många saker som talar för att mikroled kommer bli väldigt stort anser jag när produktionskostnaden sjunkit!

Särskilt lång tid i det här sammanhanget för mig är inte i år utan om ett par år. Jag tror mikroled kommer bli väldigt utbrett i smarta telefoner smarta klockor det kommer ta ett antal år innan vi är där men jag tror vi går ditåt om det inte kommer en display teknik som visar sig billigare och producera och som ger lika bra eller bättre bild med perfekt svärta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vem vill ha lågupplösta skärmar, det är dags att sluta vara bakåtsträvare som bromsar utvecklingen, 2160 linjer på höjden borde tvingas in som lägst tillåtna upplösning via lag.

Hoppas det också kommer nån modell i mer anständig storlek (dvs större), eller kanske en ultrabred, dvs inget kapande på höjden utan 2160 men dubbla bredden.

När GPUerna klarar 4k med allt på ultra runt 120 hz i de modernaste spelen, ja då kanske.
Jag har en 32 tums skärm nu som jag tycker är för stor. 27-32 är max för mig.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KingCobra:

När GPUerna klarar 4k med allt på ultra runt 120 hz i de modernaste spelen, ja då kanske.
Jag har en 32 tums skärm nu som jag tycker är för stor. 27-32 är max för mig.

Nu tänker du som en bakåtsträvande spelare igen, bilden blir alltid bättre med en mer högupplöst skärm, endera driver du den i full upplösning på skrivbordet vilket tom en Rspberry pi klarar av och om ditt spelgrafikkort inte orkar med så skalar du bilden och får även då bättre bild än med en lågupplöst skärm där du inte skalar bilden, det går inte att förlora nått med högupplösta skärmar men spelare är väldigt rädda för att vinna bättre bild i både spel och på skrivbordet.
spelare är konservativa bakåtsträvare som bromsar utvecklingen genom att klamra sig fast vid dåliga monitorer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu tänker du som en bakåtsträvande spelare igen, bilden blir alltid bättre med en mer högupplöst skärm, endera driver du den i full upplösning på skrivbordet vilket tom en Rspberry pi klarar av och om ditt spelgrafikkort inte orkar med så skalar du bilden och får även då bättre bild än med en lågupplöst skärm där du inte skalar bilden, det går inte att förlora nått med högupplösta skärmar men spelare är väldigt rädda för att vinna bättre bild i både spel och på skrivbordet.
spelare är konservativa bakåtsträvare som bromsar utvecklingen genom att klamra sig fast vid dåliga monitorer.

Jo det är sant, men fortfarande så duger inte denna skärmen med 60hz.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vem vill ha lågupplösta skärmar, det är dags att sluta vara bakåtsträvare som bromsar utvecklingen, 2160 linjer på höjden borde tvingas in som lägst tillåtna upplösning via lag.

Hoppas det också kommer nån modell i mer anständig storlek (dvs större), eller kanske en ultrabred, dvs inget kapande på höjden utan 2160 men dubbla bredden.

Det börjar hända lite iaf. Här en 32" 4k man gjort bredare
https://www.theverge.com/2021/1/11/22224847/dell-ultrasharp-4...

Permalänk
Medlem

Kommer Samsung svara genom att släppa LCD-skärmar med ännu färre zoner men ändå högre priser?

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på 4K, 16:9, 100Hz+, 1000R-1500R, >32", överkomligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Det börjar hända lite iaf. Här en 32" 4k man gjort bredare
https://www.theverge.com/2021/1/11/22224847/dell-ultrasharp-4...

Ja här går det inte undan. Möjligen finns det ett område där det nästan fastnat helt - Ethernet - Där vi fortfarande har gigabit som ledande standard trots att det är över 20 år gammal teknik!

Tänk om hade man haft samma utveckling som man tex. haft på mobiltelefonskärmar.

Nu tycker jag ju det går lite väl långsamt inom virtuell reality också, men nyligen släpptes ju Oculus Quest 2 med en 4K/90Hz panel så även där görs det framsteg.

1080p hade väl 99% av marknaden för några år sedan så egentligen är det väl de senaste 4-5 åren det börjar röra sig framåt inom skärmområdet.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av dblade:

Ja här går det inte undan. Möjligen finns det ett område där det nästan fastnat helt - Ethernet - Där vi fortfarande har gigabit som ledande standard trots att det är över 20 år gammal teknik!

Tänk om hade man haft samma utveckling som man tex. haft på mobiltelefonskärmar.

Nu tycker jag ju det går lite väl långsamt inom virtuell reality också, men nyligen släpptes ju Oculus Quest 2 med en 4K/90Hz panel så även där görs det framsteg.

1080p hade väl 99% av marknaden för några år sedan så egentligen är det väl de senaste 4-5 åren det börjar röra sig framåt inom skärmområdet.

Ja vanligt folk har börjat skaffa 4k tv-ar när de skaffar nått nytt så idag är det bara datorspelare som klamrar sig fast vid lägre upplösningar än det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja vanligt folk har börjat skaffa 4k tv-ar när de skaffar nått nytt så idag är det bara datorspelare som klamrar sig fast vid lägre upplösningar än det.

Ja, märklig utveckling. TV-apparater, där 8K börjar bli standard. Skärmar är kvar på 1080p..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Ja, märklig utveckling. TV-apparater, där 8K börjar bli standard. Skärmar är kvar på 1080p..

Inte alls märkligt. Man får betala rätt mycket för att driva 4K utan problem. I mitt fall så skulle det bli en ny dyr skärm, och ny dyr GPU.
Det kanske inte är världens vettigaste investering.

Andra kanske får även byta PSU, köpa fler fläktar osv också, det är nog få som vill köpa 4K för att driva det i lägre upplösningar.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kaleid:

Inte alls märkligt. Man får betala rätt mycket för att driva 4K utan problem. I mitt fall så skulle det bli en ny dyr skärm, och ny dyr GPU.
Det kanske inte är världens vettigaste investering.

Andra kanske får även byta PSU, köpa fler fläktar osv också, det är nog få som vill köpa 4K för att driva det i lägre upplösningar.

Nej det är där spelarna tänker fel, bilden blir bättre även när den skalas upp i spel och när man inte spelar är det lättdrivet även i full upplösning och man får ännu bättre bild, det går alltså inte att göra fel om man ökar skärmens upplösning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.