3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Fast kan det inte jämföras lite med att NoN på sluttampen "fått in" TUF OC och därför kan sälja dessa helt utan kö? Hade Amazon.se haft korten listade från början hade de säkerligen haft långa köer även de. Det är nog en minoritet som alls tänker på att beställa dessa via Amazon och därför är trycket väldigt lågt och därför kan de leverera korten. Det blir lite att jämföra äpplen med päron i detta fall.

Kanske. Men jag beställde via Amazon för att jag lade märke till att de som får korten här i tråden, väldigt ofta får korten snabbt.

Amazon är de dessutom de enda som helt tar bort produkten när de känner att de varken har datum eller kan leverera inom rimlig tid. Äpple eller päron, de är faktiskt bättre på alla sätt förutom utskriven produktinfo.

Ta en kik bakåt i tråden så lär du märka att relativt många som fått ett kort levererat, har fått det via amazon.

Borde det inte då finnas relativt lika många som väntar på kortet och skriver i tråden?
Nej, för det går aldrig så långt så att folk börjar fundera, leveranserna går för snabbt.

Slutsats? Kanske mindre tryck, visst, men de är den enda butiken som tycks kunna leverera uppfylla sitt tryck. Andra återförsäljare får skylla sig själva att de var för giriga helt enkelt.

Äpple päpple

Permalänk
Permalänk

snälla fortsätt posta i forumet när de restockas med kort på alla olika slags sidor (; super schysst av er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammondisch:

Kanske. Men jag beställde via Amazon för att jag lade märke till att de som får korten här i tråden, väldigt ofta får korten snabbt.

Amazon är de dessutom de enda som helt tar bort produkten när de känner att de varken har datum eller kan leverera inom rimlig tid. Äpple eller päron, de är faktiskt bättre på alla sätt förutom utskriven produktinfo.

Ta en kik bakåt i tråden så lär du märka att relativt många som fått ett kort levererat, har fått det via amazon.

Borde det inte då finnas relativt lika många som väntar på kortet och skriver i tråden?
Nej, för det går aldrig så långt så att folk börjar fundera, leveranserna går för snabbt.

Slutsats? Kanske mindre tryck, visst, men de är den enda butiken som tycks kunna leverera uppfylla sitt tryck. Andra återförsäljare får skylla sig själva att de var för giriga helt enkelt.

Äpple päpple

Det är väl dock ingen som fått något OC eller non OC från Amazon heller om jag inte missat någon? Att vissa modeller inkommer är ju en sak, men jag har också läst några som fortf. väntar på dessa Asus-kort även på Amazon?
Missförstå mig rätt, jag är också glad för Amazons intåg i Sverige osv, men jag tycker som sagt dessa kort Amazon hittills levererat kan jämföras mest med NoN och deras "nyinkomna" OC-kort.
TL DR för de som vill ha ett kort ASAP just verkar ju vara:
Beställ ett icke Asus-kort från Amazon när det finns tillgängligt alternativt TUF OC från NoN då detta kort verkar ha väldigt kort kö då kortet inte funnits så länge i deras sortiment.
Hade själv aldrig ställt mig i kö på ngt av de "populära" modellerna från de vanliga ÅF i Sverige idag, för då lär man ju tyvärr få vänta...

Permalänk
Medlem

vafan, har nu fått ett 3070 och ett 3080 kort.

vet inte vilket jag ska behålla eller om jag bara ska sälja/lämna tillbaka. har ju också gamla 1070 isnf o sälja annars om jag väljer o behålla ett av 30-korten...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

vafan, har nu fått ett 3070 och ett 3080 kort.

vet inte vilket jag ska behålla eller om jag bara ska sälja/lämna tillbaka. har ju också gamla 1070 isnf o sälja annars om jag väljer o behålla ett av 30-korten...

Är det ett ASUS TUF 3080 OC från webhallen tycker jag du ska ta 3070 istället och lämna tillbaka ditt 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av didit:

Är det ett ASUS TUF 3080 OC från webhallen tycker jag du ska ta 3070 istället och lämna tillbaka ditt 3080

1x 3080 EVGA FTW Ultra
1x Asus 3070 TUF oc
1x 1070 MSI gaming X

Egentligen så behöver jag knappt något GPU, spelar inte särskilt tunga spel ändå. Vill nog egentligen bara ha rejälare kylning så det blir tystare för att jag är onödigt ljudkänslig... :x

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av draanexle:

1x 3080 EVGA FTW Ultra
1x Asus 3070 TUF oc
1x 1070 MSI gaming X

Egentligen så behöver jag knappt något GPU, spelar inte särskilt tunga spel ändå. Vill nog egentligen bara ha rejälare kylning så det blir tystare för att jag är onödigt ljudkänslig... :x

ASUS lär du ju behålla isåfall, det ska ju vara jävligt tyst av det jag hört (pun not intended).

Visa signatur

/Pettson

Permalänk

Nu fick jag leveransbesked från NetOnNet för det Gigabyte 3080 Vision OC jag beställde i fredags!

Permalänk
Medlem

Verkar som kompletts leverans utav ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC blev mindre än väntad. Gick från bekräftad leverans 16e till förväntad leverans 3e Februari. Verkar ligga i fas med andra leverantörer som fortfarande håller på försöka få ut det kortet till kunder som beställt 18-19 september.

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering på elgigantens hemsida... nu är ASUS TUF OC 3080 helt bortplockad.
Undrar om det innebär att de inte kommer få in fler?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Dryga attityder hör hemma i papperskorgen och inte i forumet!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av langvisaren:

PC-Konsulten verkar ha fått in en batch av EVGA-kort. Stod annars i kö hos Webhallen för ett Zotac men avbokade.

Stort tack för detta tips, sitter nu med mitt 3080 ftw3 ultra i hand, om du var här hade du fått en puss.

Permalänk
Medlem

Så nu blev mitt 3080 Vision OC också skickat ifrån NoN som jag beställde i fredags. Som andra har påpekat så ber jag er att hålla koll på NoN de närmaste tiden för att kunna norpa åt sig ett kort. All lycka till er andra.

PS. Även jag har beställning på andra sidor sen en tid tillbaka.

Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk

ASUS TUF GAMING OC 3080 från Inet beställt den 26/11. Köplats 418 idag. Får se om jag får det före RTX4080 kommer?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO | i7 12700K |Noctua NH-D15S | G.Skill 32GB DDR5 5600MHz CL36 Trident Z5 | ASUS GeForce RTX3080 ROG Strix OC V2 | Corsair RM1000X 1000W | WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 1TB (systemdisk) | Windows 11 64-bit | ASUS PB279Q | Phanteks Enthoo Evolv X |Sennheiser GSP 500 | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Apex Pro TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av macoo80:

Liten uppdatering på elgigantens hemsida... nu är ASUS TUF OC 3080 helt bortplockad.
Undrar om det innebär att de inte kommer få in fler?

De har säkert såpass stor backlog och har därför valt att ta bort dessa. Sen har ju ASUS gått ut med att de tydligen kommer införa prishöjningar så det är väl ytterligare en osäkerhet som kan ha påverkat (Webhallen nämnde ju något om detta också).

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av FortuN:

Där kom uppskjutning på ordrar nä hos komplett som rapporterades förra veckan som var "Beställd, bekräftad i lager 16 januari 2021" till "Beställd, förväntas i lager 2 februari 2021, 1 st.". Misstänker och hoppas dock att det är fel och enbart pga det komplett rapporterade tidigare
Och att det ändå skickas snart. Har fått upp mina förhoppningar så mycket sedan 16 januari angavs.

Det buggade ur lite när vi körde senaste datumuppdateringen, men det är åtgärdat och kommer fixas vid nästa körning, troligtvis är det redan ordnat, annars ser du ändringen i eftermiddag/i morgon

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

De har säkert såpass stor backlog och har därför valt att ta bort dessa. Sen har ju ASUS gått ut med att de tydligen kommer införa prishöjningar så det är väl ytterligare en osäkerhet som kan ha påverkat (Webhallen nämnde ju något om detta också).

Tror snarare på det sistnämnda, säkert flera leverantörer som vill jacka upp priserna och Elgiganten vill då inte gå miste om vinsten/gå back.

(Elgiganten har även tagit bort flera andra "billiga" 3080 kort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det buggade ur lite när vi körde senaste datumuppdateringen, men det är åtgärdat och kommer fixas vid nästa körning, troligtvis är det redan ordnat, annars ser du ändringen i eftermiddag/i morgon

//Erik

Kung! Där ser man.

Tack för dina uppdateringar du gett igår och idag. När man suttit och väntat sedan september på leverans så får man upp hoppet igen även om det bara är något litet och det är skönt att bara höra att något faktiskt händer medans man sitter och väntar hehe

Permalänk
Medlem

3080 FE och andra FE uppe på nvidia.de (https://www.notebooksbilliger.de/) behöver företags org nummer för att beställa.

3060TI FE https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3060+ti+f...

3090 FE https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3090+foun...

Uppdatering: 3080, 3070, 3060 TI, 3090 slutsålt

slutsålt
Permalänk
Skrivet av draanexle:

vafan, har nu fått ett 3070 och ett 3080 kort.

vet inte vilket jag ska behålla eller om jag bara ska sälja/lämna tillbaka. har ju också gamla 1070 isnf o sälja annars om jag väljer o behålla ett av 30-korten...

Hur kan du inte veta vilken du vill behålla? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammondisch:

Hur kan du inte veta vilken du vill behålla? 😁

för jag behöver inte riktigt krutet från de starkare korten egentligen

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av Endors:

3080 FE och andra FE uppe på nvidia.de (https://www.notebooksbilliger.de/) behöver företags org nummer för att beställa.

3060TI FE https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3060+ti+f...

3090 FE https://www.notebooksbilliger.de/nvidia+geforce+rtx+3090+foun...

Uppdatering: 3080, 3070 och 3060 TI slutsålt

Blev överdrivet taggad nu då jag velat ha ett FE kort ett tag nu, försökte med 3090 men verkar inte som att dom skickar till Sverige. Får bara att leveransadress måste vara i tyskland, österrike eller nederländerna.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Blev överdrivet taggad nu då jag velat ha ett FE kort ett tag nu, försökte med 3090 men verkar inte som att dom skickar till Sverige. Får bara att leveransadress måste vara i tyskland, österrike eller nederländerna.

Kanske lite otydligt, men skrivit tidigare att man behöver ett org.nr för att få beställa från notebillinger, om man vill ha ett FE-kort. Verkar som att nvidia tyvärr begränsat vart återförsäljarna får sälja. Varit samma sak med återförsäljarna nvidia.es och nvidia.fr.

Permalänk
Skrivet av Endors:

Kanske lite otydligt, men skrivit tidigare att man behöver ett org.nr för att få beställa från notebillinger, om man vill ha ett FE-kort. Verkar som att nvidia tyvärr begränsat vart återförsäljarna får sälja. Varit samma sak med återförsäljarna nvidia.es och nvidia.fr.

Jo men det har jag knappat in men kan ändå bara skeppas till de 3 länderna enl webbsidan. Aja, det är som det är

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Webhallen har nu för första gången sedan release en bekräftad leverans av 3080 STRIX Non-OC! Tog sin lilla tid men verkar komma in 22:a Januari

https://www.webhallen.com/se/product/324098-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Där kom uppskjutning på ordrar nä hos komplett som rapporterades förra veckan som var "Beställd, bekräftad i lager 16 januari 2021" till "Beställd, förväntas i lager 2 februari 2021, 1 st.". Misstänker och hoppas dock att det är fel och enbart pga det komplett rapporterade tidigare
Och att det ändå skickas snart. Har fått upp mina förhoppningar så mycket sedan 16 januari angavs.

When did you order your card?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneBern:

Jo men det har jag knappat in men kan ändå bara skeppas till de 3 länderna enl webbsidan. Aja, det är som det är

Ska inte vara några problem när jag var i kontakt med supporten om man har org.nr. Jag får upp sverige som alternativ om man väljer företagskund längst upp vid utcheckning.

Man ska även fylla i org.nr på det här viset. (vad jag förstått)

“SE” + XXXXXX-XXXX + “01”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Det buggade ur lite när vi körde senaste datumuppdateringen, men det är åtgärdat och kommer fixas vid nästa körning, troligtvis är det redan ordnat, annars ser du ändringen i eftermiddag/i morgon

//Erik

Vänta, så det blir faktiskt kort den 16 januari eller var det ett misstag som det visade den 16 januari till att börja med? Måste bara fråga för att vara säker

Jag som beställde 3080 strix non oc var så redo att äntligen få det kort jag beställde 17 september 14:57, men sedan skjöts upp igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfeNn:

Webhallen har nu för första gången sedan release en bekräftad leverans av 3080 STRIX Non-OC! Tog sin lilla tid men verkar komma in 22:a Januari

https://www.webhallen.com/se/product/324098-ASUS-ROG-STRIX-Ge...

Över 4 månaders väntetid för vissa då med andra ord. Vid sådana väntetider är det bara till att skratta

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"