3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Oj.. har ett bokat kort från Webhallen 17/9 kö 15:16 fortfarande gulbock.. man kan ju hoppas att de iaf betar av köerna en del..

Gul bock på Webhallen? Inte Inet?

Jaha, de har gul bock där med ser jag...

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Alltså vad e det för jävla svar..
"Marcus S 12:06
Tyvärr kan vi inte se över specifika köplatser, ligger nämligen dolt för oss i systemet"

Klart som fan ni kan se det, se till att lösa det för medarbetarna oxå.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Gul bock på Webhallen? Inte Inet?

Jaha, de har gul bock där med ser jag...

När beställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

När beställde du?

Jag har fått det jag beställt från Webhallen. Däremot trodde jag du menade Inet för tänkte inte på Webhallen har det med. Jag har en gul bock på Inets hemsida gällande en TUF 3080 non-OC men den tänker jag inte på längre.

Permalänk
Skrivet av _niko_:

@Webhallen
Alltså vad e det för jävla svar..
"Marcus S 12:06
Tyvärr kan vi inte se över specifika köplatser, ligger nämligen dolt för oss i systemet"

Klart som fan ni kan se det, se till att lösa det för medarbetarna oxå.

De får ej ge ut köplatser, då det egentligen är rätt onödigt och visar bara kunder att kön inte rör på sig alls för vissa kort.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Jag har fått det jag beställt från Webhallen. Däremot trodde jag du menade Inet för tänkte inte på Webhallen har det med. Jag har en gul bock på Inets hemsida gällande en TUF 3080 non-OC men den tänker jag inte på längre.

Okej! Vilket kort beställde du på Webhallen? Och vilken tid?

Permalänk
Medlem

Nån med beställning på ASUS TUF OC 3080 på webhallen 18/9 som fått sitt kort ännu? De skulle tydligen betat av kön fram tills den 19/9 me leveransen 30/12 men inte hört nått^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Okej! Vilket kort beställde du på Webhallen? Och vilken tid?

Jag har fått flera Palit-kort men vågar inte gå in på detaljer hehe. Det grafikkort jag använder nu är en
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP Holo. Beställd 2020-12-07, fanns att hämta den 30 december och jag hämtade den efter nyåret. Den kostade 9490 kr men med 7% rabatt på presentkort blev det 8825 kr.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Jag har fått flera Palit-kort men vågar inte gå in på detaljer hehe. Det grafikkort jag använder nu är en
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP Holo. Beställd 2020-12-07, fanns att hämta den 30 december och jag hämtade den efter nyåret.

Okej! Trodde du hade bokat ett Asus rog Strix kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spidercat12:

Okej! Trodde du hade bokat ett Asus rog Strix kort

Dessvärre över min budget men hoppas du får din snart! Aldrig jag lägger dem pengarna på något med tre års garanti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

De får ej ge ut köplatser, då det egentligen är rätt onödigt och visar bara kunder att kön inte rör på sig alls för vissa kort.

På vilket sätt är det onödigt? Det hade hjälpt extremt mycket för att visa vart man är i kön så man vet om man skall välja ett annat kort eller inte baserat på tiden det tar att få skiten.

Nu är det folk som lägger order på 15 olika modeller för att försäkra sig att dom får ett snabbt men det tar upp köplatser plus att dom får hem massa kort som dom inte behöver.

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Dessvärre över min budget men hoppas du får din snart! Aldrig jag lägger dem pengarna på något med tre års garanti...

Det blev ett litet hopp om att den kanske kunde komma (då vissa från 15:10 har fått sina). Men icke. Hoppas på nästa leverans..

Permalänk
Medlem

Svar från Webhallens kundtjänst. De har inte fått någon leverans av TUF 3080 OC än - hoppas den ska dyka upp denna vecka.

Permalänk
Medlem

Fick svar från INET att PNY kortet är det med kortast kö. Jag beställde i slutet av december, har plats 7. Förväntad leverans är fortfarande mars dock..

Permalänk
Medlem

Mitt MSI 3080 X trio skickades från Inet idag . Beställde 25/11

Permalänk
Medlem

Har någon hört något från skräpgiganten?

Permalänk
Medlem

Idag kom min Eagle! Gick fortare än väntat, så himla gött!

beställde 29/12 från amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

De får ej ge ut köplatser, då det egentligen är rätt onödigt och visar bara kunder att kön inte rör på sig alls för vissa kort.

Dom kan ju uppdatera någon info på sin sajt, eller lägga infon på sajten ang att man ej behöver kontakta dom.
Kan ju tycka att dom borde fått några R9:or sen 1mån.
Mailade, frågade i butik, tog det via chatt men inget svar.. nu har jag iofs mailat Patrik Rydén som svarar här på SweC så får vi se om något svar kommer

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ade182:

Idag kom min Eagle! Gick fortare än väntat, så himla gött!

beställde 29/12 från amazon.

Är dom som skickas nu med dom gamla eller nya kontakterna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Har någon hört något från skräpgiganten?

Chatten fungerar inte och telefonkön är typ 30min+

Väntar på 3080 TUF OC

Permalänk
Skrivet av ocani:

På vilket sätt är det onödigt? Det hade hjälpt extremt mycket för att visa vart man är i kön så man vet om man skall välja ett annat kort eller inte baserat på tiden det tar att få skiten.

Nu är det folk som lägger order på 15 olika modeller för att försäkra sig att dom får ett snabbt men det tar upp köplatser plus att dom får hem massa kort som dom inte behöver.

För att inte tala om nedringd support 24/7 i 6 mån som undrar vad som händer med sitt räntefria lån...

Men det stämmer att Nvidia inte tillåter butikerna att göra detta, vilket är helt sjukt. Enda anledningen till det är för att de släppte skiten för tidigt. De har kanske lyckats mätta 5-10% MAX av kundernas köp. Vilket innebär att det hör aldrig var nån riktig release, utan mer ett försök att sabotera för konkurrensen och stagnera marknaden då de inte är lika aktiva.

Älska kapitalismen.. vår befriare... Fy fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiiii86:

Har någon hört något från skräpgiganten?

Jag frågade de angående 3080 TUF OC strax före nyår, beställt september 23, beskedet var Q1 2021, jag tolkar det som slutet av mars månad.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC den 25e December på Webhallen. Enligt deras personal idag så skulle jag troligen få det med nästa batch kort som skickas ut. Låter ju lite lovande dock.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5950X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | 32gb Corsair Dominator 3600mhz CL16 | Samsung 980 Pro x2 | Corsair AX1600i | Corsair H150i Elite Capellix LCD | Corsair iCUE 5000d RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Dom kan ju uppdatera någon info på sin sajt, eller lägga infon på sajten ang att man ej behöver kontakta dom.
Kan ju tycka att dom borde fått några R9:or sen 1mån.
Mailade, frågade i butik, tog det via chatt men inget svar.. nu har jag iofs mailat Patrik Rydén som svarar här på SweC så får vi se om något svar kommer

Bättre att maila rätt Patrik tror jag 😜

Men han kanske fortfarande har ledigt

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Fyi MSI Suprim X 3080 beräknad leverans 19/1-21

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

9990:-

Permalänk
Medlem

PC-Konsulten verkar ha fått in en batch av EVGA-kort. Stod annars i kö hos Webhallen för ett Zotac men avbokade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Nån med beställning på ASUS TUF OC 3080 på webhallen 18/9 som fått sitt kort ännu? De skulle tydligen betat av kön fram tills den 19/9 me leveransen 30/12 men inte hört nått^^

Jag har en beställning från morgonen 18/9 som pendlat mellan "på väg från leverantörens centrallager" och sedan "finns inte i lager". Självklart inte fått något kort eller någon information om vad som händer.

EDIT: Nu står det följande: "transporteras till Webhallen Mall of Scandinavia. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2021-01-07"

Vågar man hoppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vlad_swe:

Jag har en beställning från morgonen 18/9 som pendlat mellan "på väg från leverantörens centrallager" och sedan "finns inte i lager". Självklart inte fått något kort eller någon information om vad som händer.

EDIT: Nu står det följande: "transporteras till Webhallen Mall of Scandinavia. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2021-01-07"

Vågar man hoppas?

Japp samma här, står transporteras till butik, de har de dock stått förut så får hoppas de blir grön bock tills på torsdag>^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av vlad_swe:

Jag har en beställning från morgonen 18/9 som pendlat mellan "på väg från leverantörens centrallager" och sedan "finns inte i lager". Självklart inte fått något kort eller någon information om vad som händer.

EDIT: Nu står det följande: "transporteras till Webhallen Mall of Scandinavia. Beräknat leveransdatum är Torsdag 2021-01-07"

Vågar man hoppas?

Precis samma här, roliga är att så började det före jul för mig. 4e gången nu som kortet "är påväg" kommer garanterat ändras innan den 7e till "ej i lager".

Första svängen skulle mitt kort kommit den 18 dec, men "försvann" av någon anledning sa webhallens chatt-support. Sedan skulle det komma dagen innan julafton lovade chatt-supporten igen. Men "försvann" igen. Sedan den 28e skulle det komma. Ja, du hänger med. Så jag tänker då inte hålla andan på att de kommer denna gång heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av langvisaren:

PC-Konsulten verkar ha fått in en batch av EVGA-kort. Stod annars i kö hos Webhallen för ett Zotac men avbokade.

Tack för tips, personligen nojar jag över att köpa från för mig okända retailers men nu är jag tillräckligt desperat får hålla tummarna för den 11e