Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Baxtex:

Alright, tack för hjälpen!

Får se hur jag gör, är sugen på en Quest 2 men gillar inte facebook integrationen och allt vad det innebär.

Jag är inte heller förtjust i Facebook, men jag skapade ett konto (med mitt riktiga namn) som enbart används för headsetet. Inga vänner, inte installerat någon FB-app etc. Märker därför inte av det så värst. Spel jag vill kunna köra standalone köper jag i Quest store, allt annat på Steam.

Permalänk
Medlem

Mitt första VR-headset

Kan dela med mig av mina erfarenheter som VR-novis.

Hade tänkt köpa ett Reverb G2 men efter mycket velande fram och tillbaks blev det Oculus Quest 2. Anledningarna till det var främst:

-G2 fanns inte i lager någonstans.
-Osäker på om jag skulle kunna utnyttja G2 tillräckligt med min befintliga laptop.
-Quest 2 verkade mer flexibel och användarvänlig.

Priset har inte påverkat mig nämnvärt då jag varit införstådd med att det kommer rassla till i plånboken ändå eftersom jag kommer köpa på mig massor av mer eller mindre nödvändiga tillbehör appar och spel.

Så jag föll till föga och skapade till slut ett fb-konto endast för Oculus. Känner mig smutsig men vad ska man göra...

OBS, naturligtvis kan man komma undan billigare genom att vänta på prisfall, köpa tredjepartsprodukter och vara allmänt smartare och mer ekonomiskt lagd, men jag har köpt det som finns inne för tillfället och det som jag trott är enklast för mig att få att fungera.

Oculus Quest 2 64GB från Komplett 3.890:-

Tog bara två dagar att få från att jag beställde. Mycket enkelt att komma igång, snabb registrering en kort tutorial och sen var man inne. Började med att välja mellan Beat Saber och Synth Riders, valde det senare då jag föredrar musiken. Mycket kul spel.

Synth Riders 210:-

Köpte sedan Thrill of the fight och gav det två matcher. Märkte då att om jag ska spela sådana spel kommer jag svetta ner skumgummiskyddet. VR Covers har lösningen.

Thrill of the fight 84:-
Silicone Cover Red från VR Covers 216:-

Kollade Oculus-butiken och köpte även:

Wander 84:-
Until You Fall 210:-

Har haft kanonkul än så länge, men stand alone spelen är ju bara en del av upplevelsen. Så först tänkte jag försöka koppla mig till Steam VR via Virtual Desktop. Om det funkar tänkte jag beställa Elite strap with battery pack när det kommer in i lager. Har märkt hur obekvämt orginalbandet är vid längre sessioner och kör man otrådat kan det vara bra med mer kräm. Virtual Desktop har inga problem med att styra datorn men tyvärr får jag det inte att fungera med Steam VR, det hackar, det fryser och crashar. Gissar att min router är för dålig. 5G ja, men den har ett par år på nacken och är den man får från Comhem. Så jag beställer link-kabeln som jag ser att dom fått in på Inet. Och om jag ska köra med kabel kan jag väl lika gärna ta Elite strap utan batteri.

Virtual Desktop 168:-
Oculus Link Cable från Inet 999:-
Elite strap från Inet 499:-

Får även min 25% rabattkod från Oculus och använder den till att köpa Pistol Whip, som också är roligt i korta omgångar.

Pistol Whip 160:-

Tre dagar senare kopplar jag glad i hågen mitt headset till datorns USB-C med den lätta och flexibla (och dyra) link-kabeln. Ett fel har uppstått, datorn känner inte igen usb-enheten. Nähä, in och googla. Vissa har löst detta med att koppla till en annan USB-kontakt med A till C converter. Ok, då behöver jag fler usb-kontakter också, så ut i snöstormen för att handla då.

Deltaco USB-hubb från Webhallen 199:-
USB-A till USB-C adapter från Webhallen 99:-

Nu känner datorn igen mitt Oculus och vips är jag inne i Steam VR. Börjar med att testa Hellblade Senuas Revenge som jag redan har sedan tidigare, och jösses! Det här var cool. Spelar ett tag innan jag behöver ta en paus och passar då på att köpa Half Life: Alyx.

Half Life: Alyx från Steam 508:-

Headsettet sitter bekvämt med Elite strap och jag känner ingen större framtyngd. Eftersom link-kabeln är så lätt och mjuk fungerar det fint att ha den i en lampkrok i taket precis ovanför min spelyta så jag kan röra mig obehindrat. Jag har hittills bara drabbats av motion sickness en gång, det var när jag testade VRChat och flöt/hackade runt i nån bar. Allt som allt är jag supernöjd och ser fram mot många timmars verklighetsfykt. Nu ska jag testa Half Life.

Total kostnad 7.326:-

Visa signatur

[LENOVO LEGION Y740] [i7-9750] [GeForce RTX 2070]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag är inte heller förtjust i Facebook, men jag skapade ett konto (med mitt riktiga namn) som enbart används för headsetet. Inga vänner, inte installerat någon FB-app etc. Märker därför inte av det så värst. Spel jag vill kunna köra standalone köper jag i Quest store, allt annat på Steam.

Ja, jag tänkte också göra det men risken finns väl att det bannas? Ganska segt om man några spel. :/

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Baxtex:

Ja, jag tänkte också göra det men risken finns väl att det bannas? Ganska segt om man några spel. :/

Nej, du bannas inte för att skapa ett konto bara för headsetet. Du behöver heller inte använda Facebook aktivt, lägga till vänner etc. Det förtydligas här: https://www.oculus.com/blog/some-tips-for-using-facebook-acco...

Någonting med algoritmen har tidigare (vet inte om det är fixat nu) gjort så att en del som registrerar ett Facebookkonto samtidigt som dom ställer in headsetet blir autobannade, varpå dom har fått kontakta Oculus support. För att undvika den fällan kan man registrera upp ett FB-konto innan man får hem headsetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av releaser:

Jag fick med en till Oneplus 8 Pro som har fastcharge men den säger i oculus programmet på datorn att det bara är usb2......

Därav kan jag inte göra några inställningar för upplösning Hz eller så ...

Om du spelar ex PoP1 direkt i Quest2 hur "bra" ser du fiender på långt avstånd, svårt dock att beskriva vad jag menar med långt avstånd hehe
Men avstånd som är typ att du får använda siktet på ditt bolt rifle?

Blir lite att köpa grisen i säcken det här för mig

Ok, så du har inte laborerat något med SteamVR inställningar då, typ upplösning?

Jag kan tycke att i Alyx exempelvis om jag kör via VD så är händerna en aningen suddiga när man lyfter dem framför sig likaså pistolen har laborerat med olika inställningar men det kanske bara så det är?

Upplösningen du ställer in i Link eller VD är det som blir 100% i render resolution i SteamVR så man ska nog i första hand justera upplösningen i link/vd.
Sen är ju även Bitraten på streaming nått man kan justera i Link måste man göra det (tror jag) i oculusdebugtool som ligger i support\oculus-diagnostics mappen. Där jan man dra upp den till 500Mbits men det är väll rekomenderat att inte dra över 350?
Använder inte Link utan kör VD och där kör jag 130Mbits och jag tycker half life alyx ser mycket bra ut

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Nej, du bannas inte för att skapa ett konto bara för headsetet. Du behöver heller inte använda Facebook aktivt, lägga till vänner etc. Det förtydligas här: https://www.oculus.com/blog/some-tips-for-using-facebook-acco...

Någonting med algoritmen har tidigare (vet inte om det är fixat nu) gjort så att en del som registrerar ett Facebookkonto samtidigt som dom ställer in headsetet blir autobannade, varpå dom har fått kontakta Oculus support. För att undvika den fällan kan man registrera upp ett FB-konto innan man får hem headsetet.

Aha, då får jag göra ett konto!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hej, har också ett gammalt modem från Comhem, Compal CH7486e går att ändra där till 5ghz men vet inte om jag märkte någon jätteskillnad. Fick googla och titta på lite goda råd via Youtube innan jag fick et att fungera bra trådlöst via Virtual desktop. Var en sökväg som man skulle ställa om bland annat i registret om jag minns rätt för apk:t. En massa jobb men värt det.

Visa signatur

Intel 9600K, 16GB RAM, Asus Rog Strix Z390-F Gaming, MSI 2060 super, SSD 1TB+1TB +500GB + några HD 1TB, 2 på 3 TB styck och 1 på 8TB. Blir så när man håller på med musik, bild och spel :-)

Dator 2: Intel I5-3570k , 8GB Ram, Asus P8z77-V- LX, och mycket mindre av allt det andra :-)

Permalänk
Medlem

Bra video angående VD/Link.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Karl Gosling har bra videos denna rekomenderar jag för er som har funderingar att köra VD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick en kabel jag beställde för 14 dagar sedan, https://www.amazon.se/gp/product/B08NJCD99H/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Kan rapportera att laddningen fungerar under bruk och att hastigheten är 2,2 Gbps

Visa signatur

| ASUS ROG STRIX B650E-F | AMD RYZEN 9800X3D | ASUS PRIME 9070 XT |
| 64GB DDR5 6000 CL30 | NOCTUA NH-D15 | FRACTAL DESIGN POP AIR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goatfriend:

Jag fick en kabel jag beställde för 14 dagar sedan, https://www.amazon.se/gp/product/B08NJCD99H/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Kan rapportera att laddningen fungerar under bruk och att hastigheten är 2,2 Gbps

Hur flexibel är den?

Originalkabeln är väldigt flexibel vad jag förstått det som?

Permalänk
Medlem
Skrivet av releaser:

Hur flexibel är den?

Originalkabeln är väldigt flexibel vad jag förstått det som?

Tror den är åt det styvare hållet, jag har inte reagerat på det för jag sitter ner i spelen jag testat hittills som är ACC och FS2020.

Jag spelade in en video för att försöka hjälpa dig https://youtu.be/5tvt33juphs

Visa signatur

| ASUS ROG STRIX B650E-F | AMD RYZEN 9800X3D | ASUS PRIME 9070 XT |
| 64GB DDR5 6000 CL30 | NOCTUA NH-D15 | FRACTAL DESIGN POP AIR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Alright, tack för hjälpen!

Får se hur jag gör, är sugen på en Quest 2 men gillar inte facebook integrationen och allt vad det innebär.

Jag kör DNS-sinkhole på spårningen från Facebook. Vet inte om det stoppar allt (antagligen inte) men det begränsar det i varje fall.

Permalänk
Medlem

Gjorde precis ett konto men det blev bannat direkt.

Testade först med namnet "Virtual Reality" men det accepterades inte. Bytade då till "Virtuella Spelaren" och wizarden gick vidare för att sen säga att mitt konto är blockerat.

Lyckades komma vidare nu men det är krav på mobilnummer numera verkar det som

Adding your number here lets Facebook use it to help you log in, protect our community, connect people, accurately count people who use our services, and assist you in accessing Facebook and opt-in programs, but not for purposes such as providing ads. Only you will see this number on your profile. If the number added here is provided elsewhere across Facebook Company Products, it may be used for other purposes including providing ads.

Kanske ska ut och köpa ett simkort i kiosken bara?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Baxtex:

Gjorde precis ett konto men det blev bannat direkt.

Testade först med namnet "Virtual Reality" men det accepterades inte. Bytade då till "Virtuella Spelaren" och wizarden gick vidare för att sen säga att mitt konto är blockerat.

Lyckades komma vidare nu men det är krav på mobilnummer numera verkar det som

Adding your number here lets Facebook use it to help you log in, protect our community, connect people, accurately count people who use our services, and assist you in accessing Facebook and opt-in programs, but not for purposes such as providing ads. Only you will see this number on your profile. If the number added here is provided elsewhere across Facebook Company Products, it may be used for other purposes including providing ads.

Kanske ska ut och köpa ett simkort i kiosken bara?

Som det står i länken jag postade innan (https://www.oculus.com/blog/some-tips-for-using-facebook-acco...) så behöver du använda ditt riktiga namn. Om du använder ett fejkat namn och ditt konto blir bannat så kan du bli uppmanad att styrka din identitet, kan du då inte göra det är det möjligen en återvändsgränd.

Vad du sedan väljer att heta på Oculus och vad som visas utåt är skilt från detta, men på Facebook behöver du ett riktigt namn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Som det står i länken jag postade innan (https://www.oculus.com/blog/some-tips-for-using-facebook-acco...) så behöver du använda ditt riktiga namn. Om du använder ett fejkat namn och ditt konto blir bannat så kan du bli uppmanad att styrka din identitet, kan du då inte göra det är det möjligen en återvändsgränd.

Ja okej, ja då får det vara tyvärr, det går jag inte med på.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Until you fall på dagens rea i oculus store. Har inte kört själv men överväger starkt att köpa

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Until you fall på dagens rea i oculus store. Har inte kört själv men överväger starkt att köpa

Until you fall verkar riktigt kul.
Men 10% är inte så mycket och jag kör in death just nu så jag köper nog vid senare tillfälle
Hade jag dock inte kört in death just nu hade jag slagit till då båda spelen är rouge lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Until you fall verkar riktigt kul.
Men 10% är inte så mycket och jag kör in death just nu så jag köper nog vid senare tillfälle
Hade jag dock inte kört in death just nu hade jag slagit till då båda spelen är rouge lite.

Tänkte precis likadant och spelar av en händelse också In Death som mest spelade Q2 spel just nu.

Ett annat tips som jag inte sett att det skrivits om är att Gravity Sketch ska bli gratis från och med den 25 januari. Tips om man vill 3D modellera i VR.
https://www.gravitysketch.com/blog/articles/gravity-sketch-wi...

Permalänk
Medlem

Verkar som man kan få VRCover gratis av oculus om man upplever att original skumgummimasken ger hudirritation.
Jag kör silicon men jag tänkte vafan lika att testa.
Mycket riktigt supporten bad mig bara skicka kopia på kvitto, serienr och adress dit ersättnings-interface ska skickas.
Så får väll se vad som dyker upp.
Varför jag tänkte det är VRCover är för att det säljs som officiellt tillbehör på den amerikanska sidan.

https://support.oculus.com/1504463656600795/?fbclid=IwAR3HfDy...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VRcover kan ju dra åt helvete.

Beställde tio minuter från dem efter jag fick mailet att dom har mer covers i lager, beställde till kontrollen sådana "handskar" och då läderversionen av kudden runt ansiktet, gått typ två veckor nu och inte hört ett ljud om att dom har skickat något.
Jag skrev igår att bara avbryta hela ordern nä då påstår dom att ordern är "processing" och "we will have to see if we can cancel the order"

Dom har inte skickat något från lager, utan "processing" men går inte att avbeställa? Idioter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Beställde tio minuter från dem efter jag fick mailet att dom har mer covers i lager, beställde till kontrollen sådana "handskar" och då läderversionen av kudden runt ansiktet, gått typ två veckor nu och inte hört ett ljud om att dom har skickat något.
Jag skrev igår att bara avbryta hela ordern nä då påstår dom att ordern är "processing" och "we will have to see if we can cancel the order"

Dom har inte skickat något från lager, utan "processing" men går inte att avbeställa? Idioter.

hehe. samma här, stuck at "Your order is confirmed" men är ingen jättebrådska. hoppas det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Verkar som man kan få VRCover gratis av oculus om man upplever att original skumgummimasken ger hudirritation.
Jag kör silicon men jag tänkte vafan lika att testa.
Mycket riktigt supporten bad mig bara skicka kopia på kvitto, serienr och adress dit ersättnings-interface ska skickas.
Så får väll se vad som dyker upp.
Varför jag tänkte det är VRCover är för att det säljs som officiellt tillbehör på den amerikanska sidan.

https://support.oculus.com/1504463656600795/?fbclid=IwAR3HfDy...

Trevligt, nu kör jag visserligen med VRCovers silikonöverdrag, men skummet ger mig en "brännande" sensation på huden. Skickade iväg ett ärende och kommer att få en ersättning skickad till mig innan 31 Januari.

Skrivet av totte1015:

Samma sak hände mig, dock drygt en vecka efter order. Inte nog med att det tog flera dagar för supporten att svara, utan deras aviseringssystem för ordrar är ju obefintlig.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Min från 1/1 dök upp här i fredags.. ingen statusuppdatering, fick dock svar av de när jag frågade vad som händer att de har extremt högt tryck och då lider tydligen statusuppdateringarna.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av totte1015:

Varför handlar du av dom alls, dock? Vill du bara slippa stockinterfacet har det gått att köpa silikonskydd från Amazon i flera månader med kort leveranstid.

Permalänk
Medlem

Quest 2 är smårolig faktiskt, ett headset som man snabbt kan hoppa in och ut ur. Såg även i min oculusbutik att jag fått ett spel som heter Asgards Wrath gratis. Får se om det är något att ha.

G2an är definitivt det bästa headsetet när det gäller komfort och bildkvalité dock. Fan tänkte att jag skulle returnera någon av dem men istället verkar det som att jag kommer ha kvar bägge... Så kan det gå.

Två bra produkter. För den som vill ha det bästa köp en G2a. För resten, köp en Quest 2.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
VR-fantast

”Det bästa” finns det tyvärr inte en enda produkt som uppfyller. Index vinner på tracking, refresh rate och FOV, G2 vinner på upplösning, ljud (ihop med Index) och vikt, Quest 2 vinner på standalone, trådlöst och prisvärdhet etc.

För mig som har svårt för att gå tillbaka till att använda sladd finns det i princip bara en gångbar produkt på marknaden, men den är inte bäst för det. Och jag hade haft svårt att nedgradera tracking och kontroller så mycket som med G2 för den typen av spel jag kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

”Det bästa” finns det tyvärr inte en enda produkt som uppfyller. Index vinner på tracking, refresh rate och FOV, G2 vinner på upplösning, ljud (ihop med Index) och vikt, Quest 2 vinner på standalone, trådlöst och prisvärdhet etc.

För mig som har svårt för att gå tillbaka till att använda sladd finns det i princip bara en gångbar produkt på marknaden, men den är inte bäst för det. Och jag hade haft svårt att nedgradera tracking och kontroller så mycket som med G2 för den typen av spel jag kör.

Syftade på komfort, bildkvalité och ljud. Index controller kan man fixa i efterhand om man vill det. Står fast vid mitt uttalande fortfarande.

2021 kanske är året vi får se ett headset som har "allt". Eller åtminstone nästan allt

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Devil May Cry:

Syftade på komfort, bildkvalité och ljud. Index controller kan man fixa i efterhand om man vill det. Står fast vid mitt uttalande fortfarande.

2021 kanske är året vi får se ett headset som har "allt". Eller åtminstone nästan allt

Poängen är att det är ett för generellt uttalande, det finns ingenting som är objektivt bäst efter varje användarfall. Prioriterar man trådlöshet, att kunna ta med headsetet till olika platser eller att inte ständigt behöva vara nära datorn så är inte G2 det bästa valet oavsett hur bra bildkvalité eller ljud den har. Prioriterar man istället FOV och maximal uppdateringsfrekvens över allt annat spelar det ingen roll med trådlöshet eller om G2 har bäst bild, för då vinner Index ändå.

Komforten är för övrigt lite av en smaksak, jag tycker att det förtar upplevelsen att ha en tjock sladd och en breakoutbox när man rör sig i VR och stock strap:en till G2 är ju inte direkt smidig att ställa in mellan olika användare. Är man ensam användare, sitter främst ner och tittar rakt fram (simulatorspel, typ) kvittar detta, men det är inte så jag använder VR främst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Poängen är att det är ett för generellt uttalande, det finns ingenting som är objektivt bäst efter varje användarfall. Prioriterar man trådlöshet, att kunna ta med headsetet till olika platser eller att inte ständigt behöva vara nära datorn så är inte G2 det bästa valet oavsett hur bra bildkvalité eller ljud den har. Prioriterar man istället FOV och maximal uppdateringsfrekvens över allt annat spelar det ingen roll med trådlöshet eller om G2 har bäst bild, för då vinner Index ändå.

Komforten är för övrigt lite av en smaksak, jag tycker att det förtar upplevelsen att ha en tjock sladd och en breakoutbox när man rör sig i VR och stock strap:en till G2 är ju inte direkt smidig att ställa in mellan olika användare. Är man ensam användare, sitter främst ner och tittar rakt fram (simulatorspel, typ) kvittar detta, men det är inte så jag använder VR främst.

När man diskuterar utgår man oftast från det generella eftersom det är givet att det aldrig gäller alla.

Komforten är generellt bättre på G2an än Quest 2 out of the box. Att argumentera att Quest 2 och dess original straps som följer med att det skulle vara en smak sak gällande komfort tänker jag inte ens gå in på. Det får stå för er. Bildkvalitén är bättre för det är över en miljon fler pixlar. Som sagt finns det alltid undantag, om t.ex. ens huvud är format på ett sätt som gör att man inte kommer in ordentligt och där med får en dålig FOV och sweetspot. G2an straps är MYCKET bättre, mer eller mindre på alla sätt, även om man är fler de töjer på sidorna utan att man behöver ställa om något.

Index? Index är out of the game. Sure FOV men som sagt bildkvalité och komfort.

Kör man Questen trådlöst så kommer man inte upp i bildkvalitén Quest 2 kan erbjuda till fullo och där med springer G2an ifrån ganska fint. Standalone har inte samma hästkraft att driva spel som en PC och virtual desktop har delay samt color banding vare sig man vill inse det eller ej. Inget som påverkar de flesta eller om man kör spel som inte är rytmbaserade.

Så därför skrev jag som jag skrev. dvs. ang. bildkvalité och komfort samt ljud. Tycker man dessa är subjektiva så är det fritt fram att tycka det men generellt är de bättre.

Quest 2 är en fin instegsmodell för de som inte orkar eller kan pilla, måna om pris eller helt enkelt vill köpa flera om man t.ex. har flera familjemedlemmar som önskar sig VR.

Visa signatur