Permalänk
Avstängd

Ryzen 3100 funkar sämre än förut

Hej, min AMD Ryzen 3100 har börjat funka mycket långsammare än några månader sen. Den här CPU:n har jag haft i ett halvår nu. Men nu försöker jag öppna GTA vilket har funkat utan problem förut och så börjar det ”lagga” jättemycket. Jag gick in på aktivitetshanteraren och så stod det att min CPU var på 100%. Det enda spelet som jag kan spela nu är typ block-spel.
Mina specs

AsRock B450Pro4
AMD Ryzen 3 3100
MSI Nvidia GTX 1660 Super Ventus XS OC
32 gb RAM
Crucial P2 500GB NVMe
NZXT H510
Corsair CV650

Snälla hjälp, från: ledsen gamer

Permalänk
Medlem

Det låter som att din cpu har blivit degraderad. em det låter konstigt att det har hänt efter så lång tid.
Det händer oftast om man överklockar en cpu hårt under väldigt lång tid. Du kan testa att sakta öka spänningen till cpu:n så kan det kanske lösa sig. Annars vet jag inte vad som har hänt.

För länge sen hade jag ett ett liknande problem med min 4670K cpu. jag spelade Bf4 länge på den cpu:n och till slut tappade jag massa med prestanda. Då byte jag till en Ryzen 1600X och fick tillbaka och till och ökad prestanda.

Permalänk
Skrivet av frostyxx:

Hej, min AMD Ryzen 3100 har börjat funka mycket långsammare än några månader sen. Den här CPU:n har jag haft i ett halvår nu. Men nu försöker jag öppna GTA vilket har funkat utan problem förut och så börjar det ”lagga” jättemycket. Jag gick in på aktivitetshanteraren och så stod det att min CPU var på 100%. Det enda spelet som jag kan spela nu är typ block-spel.
Mina specs

AsRock B450Pro4
AMD Ryzen 3 3100
MSI Nvidia GTX 1660 Super Ventus XS OC
32 gb RAM
Crucial P2 500GB NVMe
NZXT H510
Corsair CV650

Snälla hjälp, från: ledsen gamer

Vad är det för process som tar 100%?

Permalänk
Avstängd

RYZEN 3100

GTA V, Warzone och säkert andra spel. Det funkade helt perfekt förut men nu precis någon månad sen så hände det

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hur varm blir processorn när du spelar?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär