Gigabyte GeForce RTX 3090 24GB AORUS XTREME WATERFORCE WB

Permalänk

Gigabyte GeForce RTX 3090 24GB AORUS XTREME WATERFORCE WB

Hej Sweclockare!

Som annonsen lyder säljer jag ett Gigabyte GeForce RTX 3090 24GB AORUS XTREME WATERFORCE WB, det är ett förinstallerat vattenblock på kortet.

Anledningen till att jag säljer är för att det var ett felköp. Det var tänkt att användas i ett Ghost MK3 men jag missade att kortet är 16 cm högt...

Lite fakta:

  • Köpt på Inet. Nypris 23 999 kr

  • Endast uppackad och sedan nedpackad igen när jag förstod att det var för stort. Samtliga skyddsplaster sitter kvar och är orörda.

  • Hämtas helst men kan skickas mot förskottsbetalning via SWISH. Köparen står för frakt och eventuell försäkring. Jag har tyvärr inte information om vad frakten går på.

  • Jag förbehåller mig rätten att sälja till den jag anser vara rätt köpare, i annat fall returneras kortet till Inet.

Länk till Inet

Edit: felstavningar.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid skicka tillbaks den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

du kan ju alltid skicka tillbaks den?

Kanske vill låta någon SweClockare få chansen först?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Skrivet av akikk:

du kan ju alltid skicka tillbaks den?

Så vitt jag vet är det bara Elgiganten som man helt säkert kan räkna med att det går att returnera en vara även vid bruten förpackning. Så om det köpts på Inet så har eventuellt köparen inte möjlighet att få tillbaka (alla) pengarna. Sedan köptes nog kortet för 21999kr. Att återsälja det mitt emellan det priset och nypris just nu, det är väl ändå rätt schyst för både köpare och säljare?

Om jag inte redan haft mitt eget 3090 hade jag kunnat vara spekulant på ett sånt här kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Så vitt jag vet är det bara Elgiganten som man helt säkert kan räkna med att det går att returnera en vara även vid bruten förpackning. Så om det köpts på Inet så har eventuellt köparen inte möjlighet att få tillbaka pengarna. Sedan köptes nog kortet för 21999kr. Att återsälja det mitt emellan det priset och nypris just nu, det är väl ändå rätt schyst för både köpare och säljare?

Om jag inte redan haft mitt eget 3090 hade jag kunnat vara spekulant på ett sånt här kort.

Nu har jag inget emot din tanke men jag har returnerat brutna förpackningar till Inet. De säljer ”fyndvaror” som just är brutna/testade produkter.

Permalänk
Skrivet av wessmen:

Nu har jag inget emot din tanke men jag har returnerat brutna förpackningar till Inet. De säljer ”fyndvaror” som just är brutna/testade produkter.

Ja det är ju schyst av dem att ta emot dem med bruten förpackning, men deras policy till skillnad från Elgigantens ger inte kunden rätt att kräva det så vitt jag förstår. Om inte Inet ändrat sin policy?
Men nu är vi off-topic.

Lycka till med försäljningen @inseperables och ha så kul med kortet till eventuell köpare!

Permalänk
Skrivet av akikk:

du kan ju alltid skicka tillbaks den?

Skrivet av Dunderil:

Kanske vill låta någon SweClockare få chansen först?

Skrivet av Galadhnen:

Så vitt jag vet är det bara Elgiganten som man helt säkert kan räkna med att det går att returnera en vara även vid bruten förpackning. Så om det köpts på Inet så har eventuellt köparen inte möjlighet att få tillbaka (alla) pengarna. Sedan köptes nog kortet för 21999kr. Att återsälja det mitt emellan det priset och nypris just nu, det är väl ändå rätt schyst för både köpare och säljare?

Om jag inte redan haft mitt eget 3090 hade jag kunnat vara spekulant på ett sånt här kort.

Det var väldigt vilken aktivitet.

Jag har nog inga problem att skicka tillbaka det till Inet och få pengarna tillbaka.

Det är riktigt att jag köpte kortet för 21999 kr.

Det är också sant att jag vill låta någon sweclockare få chansen först. Det är absolut enklare att skicka tillbaka det till Inet än att administrera säljaktiviteter

Permalänk
Skrivet av Galadhnen:

Ja det är ju schyst av dem att ta emot dem med bruten förpackning, men deras policy till skillnad från Elgigantens ger inte kunden rätt att kräva det så vitt jag förstår. Om inte Inet ändrat sin policy?
Men nu är vi off-topic.

Lycka till med försäljningen @inseperables och ha så kul med kortet till eventuell köpare!

Det är bra att forumanvändare lyfter frågor som denna som är viktiga. Jag har ringt och pratat med Inet och de säger att det är inga problem att få pengarna tillbaka förutsatt:

1. Returen sker inom 30 dagar.
2. Varan är i nyskick.
3. Kartong finns kvar.

Jag tycker personligen att det är mindre jobb att köra och lämna tillbaka kortet än att försöka sälja på Sweclockers men jag tycker att en entusiast kan få chansen här då korten verkar vara slut i hela landet.

Permalänk
Medlem

Hade jag plats i min Ghost Louqe S1 MKIII skulle jag bjudit på. Det ett mindre EVGA 3080 XC3 Black istället

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/