Lämna tillbaka headset med dålig anledning?

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka headset med dålig anledning?

Hej!

Beställde för ett tag sedan ett Corsair HS70Pro (headset) från komplett. Gjorde min forskning innan och trodde att allt skulle vara frid och fröjd med mitt nya headset.

Idag fick jag hem det och är allt annat än imponerad. De låter billigt även efter pill med diverse EQ-settings, Dolby Atmos-tillägg etc. Dessutom sitter de obekvämt direkt när man tar på sig dem och micken brummar något ofantligt när man har feedback igång.

Så nu till frågan:

Kan jag skicka tillbaka ett headset jag öppnat och provat bara för att jag inte tyckte om det? Det är nog inget defekt med det, det är bara dåligt helt enkelt! Har aldrig gjort något sådant tidigare, men har förstått på forumet att det är ganska vanligt förfarande. Stämmer det, eller har jag missupfattat?

Tack!

Mvh
Dålig på konsumenträtt

Permalänk
Medlem

Du har väl ångerrätt 14 dagar + öppet köp 60 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hookgrip:

Du har väl ångerrätt 14 dagar + öppet köp 60 dagar

Gäller det även öppnad förpackning? Trodde bara sånt gällde när man inte öppnat grejerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeebentoft:

Gäller det även öppnad förpackning? Trodde bara sånt gällde när man inte öppnat grejerna!

Ja, ångerrätten är lagstadgad och man får lov att att öppna förpackning för attt kunna prova en produkt.

Butiker har dock rätt att göra avdrag på betalning tillbaka om de anser att produkten har fått en värdeminskning

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Ja, butiken har rätt att göra avdrag för ev. värdeminskning men de måste kunna specificera varför. Att förpackningen är bruten ska inte vara skäl för värdeminskning dock.

Är butikerna så förment urbota dumma att dom förpackar varor så man inte kan öppna förpackningen utan att den går sönder så får dom skylla sig själva. Tyvärr alltför vanligt idag...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläckman:

Är butikerna så förment urbota dumma att dom förpackar varor så man inte kan öppna förpackningen utan att den går sönder så får dom skylla sig själva. Tyvärr alltför vanligt idag...

Nu är det ju inte så att butikerna förpackar varorna utan de kommer färdiga i förpackning från tillverkaren som i många fall är ett internationellt företag som inte anpassar sina förpackningar till just Sveriges lagar.

Sen kan jag hålla med om att vissa förpackningar är omöjliga att öppna utan att de går sönder, men det är ju inte butikens fel direkt.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för alla svar!

Någon som kan rekommendera ett bra headset för 1000-1.500kr?