Absolut, testa är alltid roligt.
Jag landade för tillfället i att köra den all core 4400mhz med 1,175V. Fick då ner temps med 20-25C i Cinebench (63C Max) och en 24H stabil prime95. Något mindre score i 3D Mark med denna setup, men det som lockade mig var tempsen jag fick med denna inställning. Hade runt 90C med stock klock. Har blivit lat efter det och inte testat något mer sen dess. Men känner jag mig rätt kommer jag snart att sitta där och pilla.
Jag hade ett Open-Air kort innan mitt nuvarande kort och köpte Fractal Designs egna riserkabel till mitt chassi, den kom ganska nära rutan precis som du beskriver. Mina temps blev värre pga denna, en sådan cooler master variant som du beställt är att föredra om du vill ha vertikalt med ett Open-Air kort. Jag fick högre temps på CPU och GPU när jag körde CPU radiatorn i toppen än när jag testade att använde CPU radiatorn som inblås i fronten. (Detta med Open-Air kortet.)
Du får helt enkelt testa temps med vertikalt och utan vertikalt för att verkligen veta om just din fläkt setup blir bättre eller sämre. Moderkortet och M.2 SSD blev lite varmare av vertikal montering av mitt förra Open-Air kort. (Kommer tyvärr inte ihåg hur mycket varmare...)
För tillfället kör jag 1st 360mm radiator till CPU i toppen, 1st 240mm radiator till GPU i fronten (Dom 2 nedre fläktplatserna), 1st 140mm fläkt högst upp i fronten, 2st 120mm fläktar botten, 1st 140mm bak, Flex VRC-25 riserkabel. Detta fungerar väldigt väl för mig, i Cyberpunk håller sig både cpu och gpu runt 50-55C.
Luften i chassit är såklart mycket svalare nu när jag skaffat ett vattenkylt kort istället.